Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du skriver sånt så kan du i det minste inkludere kilder...

 

Det er ingen kilder.

 

Saken er at PS4 blir å bruke samme modell som PS3 når det angår bruktspill, det vil si at såkalte Online Passes er tillatt. Edge klarte å lage en artikkel hvor de vrir dette til at utgivere kan lage online-spill med egne servere for å forbipassere dette, da Sony ikke har noe styring over dette. Det blir bare for dumt.

 

Samtidig sier EA og Ubisoft at de ikke har noen problemer med hvordan bruktsalget fungerer i dag, og at de ønsker å gjøre det som er best for forbrukerne.

 

Nei. Du har rett og slett misforstått. Brukte spill vil alltid fungere.

 

Sony vil fortsette den samme praksisen som de har med PS3, altså langt unna noen "24t DRM". Faktisk ikke noe sånt i det hele tatt.

 

Som jeg skrev ovenfor så klarte Edge å publisere noe tull om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp fått med meg at konsollen blir regionfri. Betyr vel da at den i praksis kan bestilles fra USA for halve kostnaden? Eller gjør MVA og tollen det slik at totalkostnaden blir tilnærmet lik og da er det like greit å forhåndsbestille her likevel?

Lenke til kommentar

Den blir nok litt billigere, ja, men til gjengjeld så blir det vel verre om det er noe feil med den og den må sendes inn til reperasjon. Spørs også om den vil være regionfri for blu-ray-filmer, det tviler jeg litt på.

 

Det beste med at konsollen er regionfri er at jeg kan kjøpe spill fra hele verden, og da gjerne til en billigere penge.

Lenke til kommentar

Nettopp fått med meg at konsollen blir regionfri. Betyr vel da at den i praksis kan bestilles fra USA for halve kostnaden? Eller gjør MVA og tollen det slik at totalkostnaden blir tilnærmet lik og da er det like greit å forhåndsbestille her likevel?

 

Norge legger på 25% MVA og forenklet tollgebyr da.

 

Har dere sett denne?

 

3max.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Mva er laget for å motvirke lav elektronikkpris i andre land, eller varer generellt. Norske butikker ville blitt svært skadelidende hvis "alle" handlet fra USA eller andre billigere land enn Norge.

Hvis f.eks. mva ble fjernet på frukt og grønnsaker ville ikke norske bønder kunne tjene noenting på å selge melk og kjøtt i Norge, da butikkjedene heller hadde handlet fra utlandet, og siden Norge er et dyrt land å produsere i mtp lønningsnivå.

Lenke til kommentar

For å unngå mva kan man bestille "poste restante" til ett postkontor i Sverige og hente den der., da unngår man mva på lovlig vis.

 

Den gjelder vel hvis man bestiller innenfor EU? Leser på posterestantestromstad at bestillinger utenfor EU blir likevel pålagt toll og moms.

 

Jaja, da er man like langt..

Lenke til kommentar

Firmaer er svært tilbakeholdne med å jukse på innholdsfortegnelsen på pakken (merke med gift), da det gis gebyr på 25000 og oppover for det, pluss at de kan bli saksøkt. Boten er satt så høy for å avskrekke. Stikkontrollen er også blitt mere kritisk til store tunge bokser merket med "gift". Det er vel knapt noen firmaer som vil risikere å miste hele firmaet for å hjelpe et par nordmenn med å få tingene de selger billigere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

3699,- inkl gratis frakt på Coolshop.

 

Ja jeg ser det er flere som har justert priser, personlig har jeg bestilt ifra Elkjøp da dem har monster lager og vil nok få flest maskiner. Men synes det er dårlig at Sony ikke er raske med å oppdatere nettsiden deres og legge ut mulighet for forhåndsbestilling...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...