Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må du nesten finne et sitat på. Det eksisterer iallefall ikke i artiklene du har linket til.

 

Det står jo overalt! I tillegg er det det de har gått ut med, PS4 kan spille alle bruktspill, akkurat som PS3 kan. Og da betyr ikke det indirekte at utgivere kan legge restriksjoner på det, det betyr enkelt og greit rett frem det som står der. Og som Sony sier, den DRMen det ble pratet om gjelder kun online-delen, altså ekvivalent med online passes som har blitt brukt nå. Ikke mer en det.

 

There's been some clarification over your exact policy from Jack today. We understand that third party publishers can still opt to implement some kind of online restriction on pre-owned games?

 

What he talked about is with the offline portion there's no difference from PS3 in that every game is playable on PS4. In terms of just getting access of multiplayer online, it's now taken care of at a platform level by PS Plus. So our first party titles had the online pass on PS3 and Vita. That we are not doing on PS4 because of that platform level. It's the same for third parties; when it comes to just giving you access to online multiplayer, it's PS Plus going forward.

There are lots of different reasons. One is that publishers are providing the network services. The simplest example is an MMO; you have a huge community and your constantly adding content... It's an online service. It doesn't make sense that a disc gives you access to all of the online service forever, right?

Another example is games that have content DLC included in a season pass. Outside of just giving access to multiplayer, it's at publishers' discretion to come up with a new business model and offer to consumers.

 

But that's limited to just the online aspect?

 

Yes.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Det står jo overalt! I tillegg er det det de har gått ut med, PS4 kan spille alle bruktspill, akkurat som PS3 kan. Og da betyr ikke det indirekte at utgivere kan legge restriksjoner på det, det betyr enkelt og greit rett frem det som står der.

 

Nei, det som står overalt er corporate doublespeak. Det er ingenting klart og tydelig i teksten du linker til. Hvis meg et sitat der en Sony representant sier klart og tydelig at de ikke tillater en tredjepart å lage et spill for én spiller som krever internet (for "consistent online worlds" eller noe slikt).

Lenke til kommentar

Om Sony på en eller annen lur måte skal ha lurt industrien vil det føre til et større tilbakefall enn det Microsoft har hatt til nå, enkelt og greit. Jeg forstår hva som er i artikkelen, men hva forhindrer produsentene i å lage til en online-del til enspillerdelen? Jeg bare tenker.

Lenke til kommentar

Nei, det som står overalt er corporate doublespeak. Det er ingenting klart og tydelig i teksten du linker til. Hvis meg et sitat der en Sony representant sier klart og tydelig at de ikke tillater en tredjepart å lage et spill for én spiller som krever internet (for "consistent online worlds" eller noe slikt).

 

La oss se bort i fra det og bare tenke på det Sony sa på E3-konferansen, mener du at det de sa der er rett frem løgn? De sa klart og tydelig at PS4 skal støtte bruktspill, du kan låne dem, kjøpe dem, eller spille dem for alltid. Uansett. Ikke noe hokus pokus.

 

Hvis det viser seg å være sånn som du tror, er det titusenvis av mennesker som vil miste tilliten til Sony og de har skutt seg selv, ikka bare i leggen, men i hodet.

 

Om Sony på en eller annen lur måte skal ha lurt industrien vil det føre til et større tilbakefall enn det Microsoft har hatt til nå, enkelt og greit. Jeg forstår hva som er i artikkelen, men hva forhindrer produsentene i å lage til en online-del til enspillerdelen? Jeg bare tenker.

 

Det er ingen funksjoner verken i hardware eller software til PS4 som støtter implementering av DRM. Dette må da bli gjort på plata, evt. på servere. Altså, spillet kan ikke registreres opp mot din maskin, men en evt. konto hos utvikler kan det registreres opp mot hvis vert spill har en unik kode på plata eller andre steder. Dette kommer til å være absent fra spill som ikke har multiplayer.

 

Nei, ser på det som lite sannsynlig. Vi får uansett se, jeg vet ikke :) Velger å stole på Sony nå, de kan fare med løgn, som alle andre, men akkurat det tror jeg blindt på.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

La oss se bort i fra det og bare tenke på det Sony sa på E3-konferansen, mener du at det de sa der er rett frem løgn? De sa klart og tydelig at PS4 skal støtte bruktspill, du kan låne dem, kjøpe dem, eller spille dem for alltid. Uansett. Ikke noe hokus pokus.

 

Hvis det viser seg å være sånn som du tror, er det titusenvis av mennesker som vil miste tilliten til Sony og de har skutt seg selv, ikka bare i leggen, men i hodet.

 

Sony kan bare snakke for seg selv, ikke for EA eller Ubisoft. Det står jo i artikkelen din at spill som er online kan ha diverse passes påkrevd av utgiveren. De kan jo fint bare gjøre det sånn at samtlige, eller i det minste mange, av spillene deres kun er online, igjen jfr. Sim City. Det var intet krav om en offline-mode på PS3-spill, og de har heller ikke sagt noe sånt om PS4.

 

Det er ingen funksjoner verken i hardware eller software til PS4 som støtter implementering av DRM. Dette må da bli gjort på plata, evt. på servere. Altså, spillet kan ikke registreres opp mot din maskin, men en evt. konto hos utvikler kan det registreres opp mot hvis vert spill har en unik kode på plata eller andre steder.

 

Aye, er akkurat det jeg mener.

 

Dette kommer til å være absent fra spill som ikke har multiplayer.

 

Og det er her jeg mener at du overtolker eller gjetter, og ønsker et helt klart og veldig spesifikt svar fra Sony (og helst EA & co.).

Lenke til kommentar

 

Sony kan bare snakke for seg selv, ikke for EA eller Ubisoft. Det står jo i artikkelen din at spill som er online kan ha diverse passes påkrevd av utgiveren. De kan jo fint bare gjøre det sånn at samtlige, eller i det minste mange, av spillene deres kun er online, igjen jfr. Sim City. Det var intet krav om en offline-mode på PS3-spill, og de har heller ikke sagt noe sånt om PS4.

 

 

 

Aye, er akkurat det jeg mener.

 

 

 

Og det er her jeg mener at du overtolker eller gjetter, og ønsker et helt klart og veldig spesifikt svar fra Sony (og helst EA & co.).

 

Som jeg sa, da har Sony skutt seg selv ikke bare i foten, men i hodet også. Titusenvis vil svarteliste dem.

 

De har sagt at ALLE spill på PS4 skal kunne selges, byttes, eller spilles for alltid. Rett og slett. De har de sagt, og hvis det er løgn, så ja.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, da har Sony skutt seg selv ikke bare i foten, men i hodet også. Titusenvis vil svarteliste dem.

 

De har sagt at ALLE spill på PS4 skal kunne selges, byttes, eller spilles for alltid. Rett og slett. De har de sagt, og hvis det er løgn, så ja.

 

De har sagt at PS4-spill vil fungere på samme måte som PS3-spill, at de selv ikke har og ikke vil implementere online-krav, og at utgiverne ellers får ta valgene selv. Dersom EA så velger å gi ut et spill som er online only, og bruker et online pass for å sørge for at 1 spill = 1 bruker, hvordan er dette løgn fra Sony side?

Lenke til kommentar

De har sagt at ALLE spill på PS4 skal kunne selges, byttes, eller spilles for alltid. Rett og slett. De har de sagt, og hvis det er løgn, så ja.

Det eneste de har sagt er at Sony ikke kommer til å legge noen sperrer for det.

 

Så håper de selvfølgelig at de aller fleste skal tolke på den måten du gjør, så er det ikke Sony folk blir sure på når utgiverne benytter de mulighetene som finnes for å begrense.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

 

 

De har sagt at PS4-spill vil fungere på samme måte som PS3-spill, at de selv ikke har og ikke vil implementere online-krav, og at utgiverne ellers får ta valgene selv. Dersom EA så velger å gi ut et spill som er online only, og bruker et online pass for å sørge for at 1 spill = 1 bruker, hvordan er dette løgn fra Sony side?

 

Det er løgn fordi da vil det Sony sa om at alle spille vil fungere som bruktspill, ikke gjelde. Det er løgn. Online pass er noe helt annet, det er ikke det vi snakker om, det er bruktspill, og bare det.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Dersom EA så velger å gi ut et spill som er online only, og bruker et online pass for å sørge for at 1 spill = 1 bruker, hvordan er dette løgn fra Sony side?

 

Det er jo nettopp slik det har vært på PS3 med online pass.

 

Det er løgn fordi da vil det Sony sa om at alle spille vil fungere som bruktbil, ikke gjelde. Det er løgn.

 

Jack Tretton sa på konferansen at de tror på bruktspill modellen til PS3 og vil fortsette med den, og det er nettopp det de gjør.

Lenke til kommentar

Det er jo nettopp slik det har vært på PS3 med online pass.

 

Aye, nettopp. Modellen er jo allerede på plass, alt utgiverne trenger å gjøre er å komme med en eller annen fjasete unnskyldninger (igjen, "persistent online worlds" i Sim City, eller serverfysikken MS snakker så varmt om) for å inkludere slikt i flere titler.

Lenke til kommentar

 

 

Aye, nettopp. Modellen er jo allerede på plass, alt utgiverne trenger å gjøre er å komme med en eller annen fjasete unnskyldninger (igjen, "persistent online worlds" i Sim City, eller serverfysikken MS snakker så varmt om) for å inkludere slikt i flere titler.

 

De får ikke min støtte :)

Lenke til kommentar

Tydelig at Microsoft er sinte etter Sony konferansen.

 

http://www.itavisen.no/nyheter/dere-kan-jo-bare-bruke-360-74461

 

Var ikke særlig gjennomtenkt svar det her, regner med han ble så pissed pga spørsmålet og bare kom med et rage svar.

 

Intervjuet er fra et par dager før konferansene eller noe slikt. Har ikke kommet noe etter, og de har avlyst alt av intervjuer.

 

 

 

Aye, nettopp. Modellen er jo allerede på plass, alt utgiverne trenger å gjøre er å komme med en eller annen fjasete unnskyldninger (igjen, "persistent online worlds" i Sim City, eller serverfysikken MS snakker så varmt om) for å inkludere slikt i flere titler.

 

Og da boikotter man disse (som da sikkert også vil få samme DRM på PC-versjonen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...