Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne ikke vært mer enig. Recap av Sony' show i går: Indie, indie, indie, teaser, teaser og enda flere teasers. Kunne ikke brydd meg mindre så lenge de ikke viser 100% ekte in-game gameplay. Jeg spurte meg selv etterpå "hvorfor i helvete gadd jeg å se på dette her?". Det var faktisk så dårlig.

Lineup'n til launch er også bedriten, i mine øyne. Eneste som ser litt artig ut er Knack, men det er helt uaktuelt å betale 4000,- + for å spille noe som ser ut til å bli en støvsamler, etter et par dager.

 

At man må betale for å spille online, ser jeg på som svært positivt. Dette vil forhåpentligvis øke kvaliteten på tjenesten, da denne har vært flere lysår bak Xbox Live.

Samtidig så kan jeg ikke si at XOne frister heller. Teite spill som vi alle har sett og prøvd før, samt at de prøvde å rævkjøre oss forbrukere. Tviler på at jeg kjøper noen av konsollene, i løpet av det første året.

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

 

Nei, faktisk ikke. Har nevnt positive sider ved PS4 før... Men det er vanskelig å se det når man bare må fokusere på det negative jeg skriver om PS4. Skal ærlig innrømme at der er det mye å ta tak i for min del hva angår det negative, og igår fikk vi nok en fadese sånn jeg ser det.

 

Det viktigste er jo det jeg mener er en av de mest bedritne lineupsa jeg noen gang har sett til en konsoll.

Der atpåtil Infamous Second Son blir regnet som det mest spennende? Jeg gir meg ende over, og det viser bare at PS-spill generelt sett ikke appellerer til meg. Å kjøpe en PS4-konsoll vil i lengden ikke være verdt det for meg. Hadde håpet om et knallspill fra øverste hylle igår, men det skjedde ikke. Hadde det skjedd hadde jeg vært litt mer positiv til PS4.

 

For å ta det i korte trekk, hva Sony driver på med om dagen:

 

1. Stikk til Microsoft. Klarer man ikke å presentere konsollen sin uten å trykke ned den andre? Det blir litt som de som er opptatt av et fotballag, ved at man blir mer engasjert av å se og hate det rivalen gjør.

2. Dårlig lineup.

3. "Snik-lansert" paywall for å spille online. Man skulle tro hele kjernen av PS3 brukere, som var sterkt imot det da bare Microsoft hadde det, nå ville droppe konsollen av prinsipp. Skjer ikke, og jeg ser på de som svake folk samt hykleriske.

4. PSN. Need I say more? Greit, du "får" endel spill, men disse er igjen bare tilgjengelig sålenge man betaler for tjenesten. Konsensusen er imidlertid at denne tjenesten er ikke er verdig å betales for.

 

Sony har gjort alt det rette. Det eneste Microsoft gjør om dagene er å rette opp feil, så folk faktisk skal orke å kjøpe konsollen. Spillene kommer som sagt. De beste selskapene til Sony har ennå ikke avslørt hva de jobber med. Jeg var i ferd med å vurdere Xbox One etter utallige tilbaketrekninger, men nå ryktes det at lanseringen blir i mars 2014, noe om er totalt uaktuelt for min del. Da plukker jeg opp en PS4 i november og holder meg til den.

inFamous ser helt fantastisk ut. Synd det ikke er en lanseringstittel. Synes ikke noen av de andre exlusivene frister noe særlig.

inFamous vil jeg si er det spillet med best grafikk til nå, uavhengig av spillene som er på Xbox One og PS4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig. Recap av Sony' show i går: Indie, indie, indie, teaser, teaser og enda flere teasers. Kunne ikke brydd meg mindre så lenge de ikke viser 100% ekte in-game gameplay. Jeg spurte meg selv etterpå "hvorfor i helvete gadd jeg å se på dette her?". Det var faktisk så dårlig.

Lineup'n til launch er også bedriten, i mine øyne. Eneste som ser litt artig ut er Knack, men det er helt uaktuelt å betale 4000,- + for å spille noe som ser ut til å bli en støvsamler, etter et par dager.

 

At man må betale for å spille online, ser jeg på som svært positivt. Dette vil forhåpentligvis øke kvaliteten på tjenesten, da denne har vært flere lysår bak Xbox Live.

Samtidig så kan jeg ikke si at XOne frister heller. Teite spill som vi alle har sett og prøvd før, samt at de prøvde å rævkjøre oss forbrukere. Tviler på at jeg kjøper noen av konsollene, i løpet av det første året.

Flere lysår bak Xbox?

 

Vittig du :D

Lenke til kommentar

For å ta det i korte trekk, hva Sony driver på med om dagen:

 

1. Stikk til Microsoft. Klarer man ikke å presentere konsollen sin uten å trykke ned den andre? Det blir litt som de som er opptatt av et fotballag, ved at man blir mer engasjert av å se og hate det rivalen gjør.

2. Dårlig lineup.

3. "Snik-lansert" paywall for å spille online. Man skulle tro hele kjernen av PS3 brukere, som var sterkt imot det da bare Microsoft hadde det, nå ville droppe konsollen av prinsipp. Skjer ikke, og jeg ser på de som svake folk samt hykleriske.

4. PSN. Need I say more? Greit, du "får" endel spill, men disse er igjen bare tilgjengelig sålenge man betaler for tjenesten. Konsensusen er imidlertid at denne tjenesten er ikke er verdig å betales for.

 

1. Det skaper ekstremt god konkurranse og folk liker det, hadde Microsoft gjort det samme (noe det faktisk gjør også) ville du hyllet dem opp i "skyen".

 

2. Det er helt relativt, men ingen kan si at det er en dårlig lineup. Du kan si at for min del liker jeg ingen av spillene der, men, garantart titusenvis av andre som har en annen oppfatning.

 

3. De har ikke snik-lansert noenting, i tillegg, hvorfor ikke ha PS+ når det er en FANTASTISK tjeneste. Jeg har den allerede (som så uttallig mange andre), å spille online blir ergo bare en ekstra liten bonus i pakken; helt ok. Det sier seg selv at skal man drive en tjeneste så omfattende som Live og PSN er det absurd å gjøre det gratis.

 

4. Her kommer du og kritiserer et tilbud, som Xbox ikke er i nærheten av å klare og konkurrere med. Hva i alle dager? Du burde kritisere Xbox for at valutaen for pengene der er lysår dårligere en hos PS+.

 

 

Ærlig talt, du gav Xbox One-revealen en femmer, ALLE, og da mener jeg virkelig alle, er enige i at det var en total katastrofe. I tillegg gav du PS4-revealen i februar en, hva var det, toer?

 

Nei, innrøm at du på ingen måte er objektiv i denne saken og la det være.

Endret av Selvin
  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Aldri spilt det nei. Spørs om jeg får tid også med tanke på at GTA: V er her asap!

 

Uansett, postet dette i går, men mange mistet nok det ettersom det ble spammet med tull.

 

sb9sJiN.jpg

 

Om du ikke har prøvd The Last of Us, så anbefaler jeg deg å skaffe en PS3 og prøve det. Samtidig bør du teste alle tre Uncharted-spillene, Heavy Rain, og Beyond Two Souls når det kommer i oktober. Da vil du neppe angre på at du ikke valgte Xbox. Microsoft har kanskje Forza, men Sony har Driveclub og Gran Turismo. Det blir mer eller mindre det samme.

 

Jeg er også veldig sikker på at Dead Rising bare er midlertidig eksklusivt til Xbox.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett, om du vil prøve disse spillene uten å kjøpe en PS3, så vil det være mulig å gjøre det via Gaikai i 2014.

En av de funksjonene jeg er aller mest spent på.

 

Hvordan fungerer det, egentlig? Må jeg kjøpe PS3-spilla mine på nytt, eller kan jeg bare putte i Blu-rayen for å registrere det liksom?

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar

En av de funksjonene jeg er aller mest spent på.

 

Hvordan fungerer det, egentlig? Må jeg kjøpe PS3-spilla mine på nytt, eller kan jeg bare putte i Blu-rayen for å registrere det liksom?

 

Noen som vet?

 

Jeg tror ikke dette har blitt klarert. Det er mulig at alle som abonnerer på tjenesten får velge et viss antall spill i måneden, eller noe lignende. Selve spillene streamer man.

Lenke til kommentar

Er litt spent på det selv. Forhåpentligvis trenger du bare å putte i den gamle disken og PS4 godkjenner spillet automatisk.

 

Men det aller beste etter min mening hadde vært å koble til en boks som gjør maskinen bakoverkompatibel, så slipper man dette streaming tullet.

Lenke til kommentar

Er litt spent på det selv. Forhåpentligvis trenger du bare å putte i den gamle disken og PS4 godkjenner spillet automatisk.

 

Men det aller beste etter min mening hadde vært å koble til en boks som gjør maskinen bakoverkompatibel, så slipper man dette streaming tullet.

 

Jeg tviler ihvertfall på at man må kjøpe spillet på nytt. Dette er noe Microsoft kunne tillatt seg å gjøre, ikke Sony.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1. Det skaper ekstremt god konkurranse og folk liker det, hadde Microsoft gjort det samme (noe det faktisk gjør også) ville du hyllet dem opp i "skyen".

 

2. Det er helt relativt, men ingen kan si at det er en dårlig lineup. Du kan si at for min del liker jeg ingen av spillene der, men, garantart titusenvis av andre som har en annen oppfatning.

 

3. De har ikke snik-lansert noenting, i tillegg, hvorfor ikke ha PS+ når det er en FANTASTISK tjeneste. Jeg har den allerede (som så uttallig mange andre), å spille online blir ergo bare en ekstra liten bonus i pakken; helt ok. Det sier seg selv at skal man drive en tjeneste så omfattende som Live og PSN er det absurd å gjøre det gratis.

 

4. Her kommer du og kritiserer et tilbud, som Xbox ikke er i nærheten av å klare og konkurrere med. Hva i alle dager? Du burde kritisere Xbox for at valutaen for pengene der er lysår dårligere en hos PS+.

 

 

Ærlig talt, du gav Xbox One-revealen en femmer, ALLE, og da mener jeg virkelig alle, er enige i at det var en total katastrofe. I tillegg gav du PS4-revealen i februar en, hva var det, toer?

 

Nei, innrøm at du på ingen måte er objektiv i denne saken og la det være.

 

1. Nei. Der tar du feil. Jeg synes ikke noe om det, og heller ikke når Microsoft gjør det.

 

2. Det er en dridas dårlig lineup. Bare innrøm det og ikke vær så sykt subjektiv. Makan!

 

3. De tvinger PS+ på alle som vil spille online ved å nevne det i en bi-setning på E3-konferansen. Hvis ikke det er sleipt, så vet ikke jeg...

 

4. Det er åpenbart at du ikke ser verdien i en stabil og sikker tjeneste. Trenger jeg si mer?

 

Så langt har PS4 ingenting å by på, verken spillmessig eller multimediamessig. Desverre vil den nok selge allerede fra start, da folk som deg er playstaion-folk tvers igjennom. Pluss at Pleisteisjen høres bedre ut for en casual-gamer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan funker det på Vita, og hvorfor måtte du betale på nytt? Har aldri eid en Vita, så vet ikke hvordan den fungerer.Legger forresten trophies man oppnår i Vita seg sammen med de man oppnår på PS3?

På Vita må du kjøpe PSP-spillene på nytt i PS Store. Mener dog å huske at det var en ordning i Japan hvor du kunne laste ned spillene gratis hvis du hadde originalen.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...