Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk liker forskjellige ting. Noen foretrekker blondt hår på jenter, andre synes brunetter er best. Jeg hater (med skikkelig store bokstaver) multiplayer spill, og skjønner ikke greia med å kaste bort tid på slikt. Helt greit at andre bruker tid på COD, Battlefield osv, men har funnet at slikt er ikke for meg.

Men jeg kritiserer ikke eller mobber andre av den grunn. Folk må få lov til å like akkurat det de vil, uten at andre legger seg borti det og klager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kult å høre at det sies så mye positivt om Doom. Jeg har knapt spilt rendyrkede shootere siden første Doom, så kanskje jeg tar en titt (okay, jeg spilte Metro-spillene).

 

Angående Uncharted 4 så er det viktig å ikke forvente noe mer enn hva spillet prøver å være, nemlig noen timers god men overfladisk underholdning i beste Indiana Jones-stil.

Lenke til kommentar

litt på kanten sammenligning.

men ta f.eks Destiny det spillet har ett sinsykt bra gameplay og er ett gjennomført bra spill og ville fortsatt ha vært det hvis grafikken hadde vært dårligere.

 

poenget mitt med det innlegget er at ALLE postene før sa ingenting postivt om selve spillet, men bare hvor bra grafikk det er.

man spiller ikke grafikk. fallout 4 ser ikke spesielt bra ut, men et bra spill. skjønner du tegningen?

 

jeg har ikke sagt at Uncharted 4 er ett dårilig spill, jeg bare mener at det får i litt overkant skryt enn det fortjener pga grafikk, noe mange ser seg blinde på.

Tja, akkurat det er nå litt mye smak og behag da. Jeg er for eksempel uenig i at Destiny er et gjennomført bra spill. Det har repetativt gameplay ad nauseum, og minimalt med innhold. Jeg misliker det nesten like mye som Mala misliker The Uncharted collection, og synes det er blandt spillene som har fått mest skryt det ikke fortjener. :p

Men det er som sagt min mening, og hvor mye skryt et spill fortjener er ikke mulig å måle annet enn med hvor mange som velger å skryte av det. :)

 

Når det kommer til hvorfor det grafiske ofte trekkes mest frem, så har det sikkert mye med at det visuelle og tekniske er de områdene det er enklest å måle og sammenligne. Det er ikke så vanskelig for folk flest å se hva som er en visuell forbedring i forhold til noe annet, eller hva som er teknisk godt utført. Da er det adskillig vanskeligere å måle komponenter som gameplay og historie, og i alle fall å måle det opp mot annen gameplay eller historie, da noen liker en type historie over en annen, eller foretrekker slik gameplay over sånn gameplay.

 

Til slutt så må jeg si  som Theo at å si at Uncharted 4 er et vel utført spill ikke nødvendigvis handler om grafikk. Jeg har ikke spilt så mye av Uncharted 4 ennå, men også jeg ser at i tillegg til å se pent ut så begrenser ikke den gode utførelsen seg til det grafiske, også gameplayet og historieformidlingen er kraftig forbedret fra de foregående spillene. Ja man kan si det er akkurat samme gameplay som i de andre spillene, for det er jo akkurat de samme tingene du gjør, men det er sømløst, balansert og flyter bare mye bedre. Det er ofte små detaljer, men når mange nok detaljer kommer sammen virker alt bare bedre. Og jeg ser for meg at det er noe lignende du kunne argumentert for med Destiny, som du synes er et gjennomført bra spill. ;)

 

At det er et mesterverk, som noen kaller det, vil jeg ikke si meg helt enig i. Kanskje hvis man ser på hva Naughty Dog teknisk har fått til med PS4, som er hestehoder foran alle andre, men jeg synes ikke det er bedre enn The Last of Us, som etter min mening er det beste ND spillet, tett etterfulgt av Jak and Daxter 1.

 

For i motsetning til Limbeck elsker jeg adventure/platformspill. Jak and Daxter 1, Spyro the Dragon, Super Mario 64, Ratchet & Clank og Banjo-Kazooie er alle spill jeg elsker, og som har formet oppveksten min. :love:

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg få den beste dealen for PS4 konsoll (pluss spill)?

Er det noen som har kjøpt brukt PS4 fra finn.no? Er det anbefalt?

Jeg kjøper mye på finn. Men prøver å unngå tyvgods og tvilsomme annonser

 

----

 

Jeg liker adventure, men ikke platform.

 

Jeg har massevis av timer med space quest, monkey island og lignende.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

 

 

Hvor kan jeg få den beste dealen for PS4 konsoll (pluss spill)? 

Er det noen som har kjøpt brukt PS4 fra finn.no? Er det anbefalt? 

Hva med den her da

http://cdon.no/spill/playstation_4/

 

Er 1 TB nødvendig? Burde ikke 500 gb holde?

Ellers virket det som en god deal. Men må nok spille ferdig Uncharted 1, 2 og 3 først  :hmm:

 

 

500 GB er ingenting, egentlig. Jeg har fysisk kopi av de aller fleste spillene mine, og kjøper få spill digitalt, og likevel tok det meg ikke lang tid å begynne å slippe opp for plass. Alle spill må uansett installeres på disk, og de største av dem tar fort opp over 40 GB. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor kan jeg få den beste dealen for PS4 konsoll (pluss spill)? 

Er det noen som har kjøpt brukt PS4 fra finn.no? Er det anbefalt? 

Hva med den her da

http://cdon.no/spill/playstation_4/

 

Er 1 TB nødvendig? Burde ikke 500 gb holde?

Ellers virket det som en god deal. Men må nok spille ferdig Uncharted 1, 2 og 3 først  :hmm:

 

 

500 GB er ingenting, egentlig. Jeg har fysisk kopi av de aller fleste spillene mine, og kjøper få spill digitalt, og likevel tok det meg ikke lang tid å begynne å slippe opp for plass. Alle spill må uansett installeres på disk, og de største av dem tar fort opp over 40 GB. 

 

Er det ikke bare å slette spill man har runnet eller ikke spiller lenger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...