Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - November 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker. :-) Kortleser med USB3, Lightroom, 16 GB minne med Intel Core i5-3570K @3,4GHz gjør at det kan gå unna. Hehe.

 

Du må jo bare legge ut bildene du liker, selv om de likner på mine. Sånn blir det jo bare når vi drar ut sammen. Noen ganger er jeg først ute, andre ganger er du kjappere. Sånn er det bare.

 

Fint at du synes at det er OK! Og selvfölgelig får du også gjerne poste bilder de ganger jeg blir först.

 

 

Pene bilder fra dere begge - ser at HelenaN er inne i en split-toning periode ;)

 

He he, ja. För jeg fikk Lightroom, når jeg ikke var fornöyd med fargene valgte jeg S/H, men nå eksperimenterer jeg med split toning når det passer motivet. Moro. :)

 

Fine bilder fra operaen forresten! Gleder meg til å fotografere der igjen. Kanskje i mars, vi får se når det passer.

Lenke til kommentar

Året var 1971! (Olympus M-1) - litt kamerahistorie skader vel ikke.....

 

Dette var forløperen til OM-serien!

Ble introdusert i 1971 og produsert fram til 1973! M'en ble omgjort til OM pga. av at Leitz, som jo hadde sin M1 som "merkevare" fra 1959 og utover (rangefinder), og ikke ville godta at Olympus tok "samme" navn....

Så da ble det ikke så veldig mange produserte eksemplarer av denne modellen.

 

OM-1(nesten samme kamera) som overtok i 1973 og som startet æraen av OM-kameraer, er vel det navnet som vel de fleste kjenner til (iallfall de som opplevde den analoge kameratiden fra 70-tallet og utover)!

Største forskjellen på M-1 og OM-1 er vel at M-1 ikke har mulighet til å koble på MD(motordrive)......

 

Iallfall artig å ha denne "sjeldne" modellen.... ;)

post-251380-0-72298700-1352487601_thumb.jpg

Olympus XZ-1

Brennvidde: 6 mm

Lukkertid: 1/60 s

Blender: f/1.8

ISO: 160

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...