Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - November 2012


Anbefalte innlegg

Skumring i Molde!

 

En ettermiddag sent i oktober, og høstmørket forsterkes nå skylaget er slik som her!

Syntes belysningen var litt spesiell denne dagen.

Her et utsnitt med utgangspunkt i Storkaia i Molde, sett sydvestover....

 

Hadde funnet fram et gammelt apparat (Panasonic's første digitale speilrefleks)....! Artig å prøve den gamle, og det passet igrunnen siden det var noen med stokk som spaserte forbi.... ;)

post-251380-0-69730900-1352227642_thumb.jpg

Panasonic DMC-L1 og Olympus Zuiko Digital ED 14-42mm1:3.5-5.6

Brennvidde: 14 mm

Lukkertid: 1/250 s

Blender: f/3.5

ISO: 100

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk en tur for å teste mitt nye Sony RX100. Jeg håper det kan funke som komplement og backup til 5D + 35/1.4 på reiser, gåturer etc. istedet for en normalzoom. Det er helt klart det beste kompaktkamera jeg har brukt og utrolig kjapt på alle måter, men det er for tidlig å si om jeg skal beholde det eller ikke. Vi får se. Et testbilde:

 

8164603462_38ef0208d0_o.jpg

Cross-country skiing bridge by Helena Normark, on Flickr

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Takk Randi! Fine bilder fra fototreffet!

 

Ja, jeg prövde to forskjellige (Olympus E-PL2 og Leica X1) för vi dro til Cuba, men endte opp med normalzoom istedet, siden de ikke passet som komplement til 5D. Jeg håper dette skal funke bedre, men vi får se. :) Pleier å kjöpe brukt, så å pröve seg frem koster bare tid - ikke penger.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Takk Randi! Fine bilder fra fototreffet!

 

Ja, jeg prövde to forskjellige (Olympus E-PL2 og Leica X1) för vi dro til Cuba, men endte opp med normalzoom istedet, siden de ikke passet som komplement til 5D. Jeg håper dette skal funke bedre, men vi får se. :) Pleier å kjöpe brukt, så å pröve seg frem koster bare tid - ikke penger.

Skal bli spennende å se.....(men det er tid det er verst om her....), må tenke nøye igjennom hva jeg skal ha med til Cuba ja.

Lenke til kommentar

Det ble lekkert Ratleto! Nå var du rask. He he. Poster kanskje noen av mine imorgen, men nå får jeg pröve å finne noe som ikke er altfor likt dine... :)

 

Takker. :-) Kortleser med USB3, Lightroom, 16 GB minne med Intel Core i5-3570K @3,4GHz gjør at det kan gå unna. Hehe.

 

Du må jo bare legge ut bildene du liker, selv om de likner på mine. Sånn blir det jo bare når vi drar ut sammen. Noen ganger er jeg først ute, andre ganger er du kjappere. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...