Gå til innhold

Anmeldelse: Halo 4 (X360)


Anbefalte innlegg

Trodde vi hadde vokst forbi dette relativt patetiske uttrykket "melking". Hvis man år etter år produserer kvalitet kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. Det har vært ett dårlig spill i AC-serien, og det var Revelations. COD har i mine øyne også hatt bare en dårlig utgivelse, og det var MW3.

 

Synes i hvertfall ikke det er noe å klage over, når man likevel får en drøss med solide nye IPer hvert eneste år. Rage, Dishonored, Borderlands, Dark Souls, LA Noire, Uncharted, Gears of War, Mass Effect, Infamous, Bioshock og LittleBigPlanet er alle eksempler på solide spill som er kommet denne generasjonen, og flere av disse har også utviklet seg til sterke serier.

 

Kan jo umulig være noe å klage på når man får både i pose og sekk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er nok ikke så mye rene bestikkelser, på måten "jeg gir deg 100kr og et heksehyl, om du gir halo 10/10". Men særlig i internasjonal spillpresse har det blitt relativt vanlig at journalister f.eks. videresender informasjon fra utviklere over sosiale medier, og på den måten blir brukt som reklame-lakeier for de store firmaene.

 

I enkelte tilfeller kan det også være belønninger inne i bildet. F.eks. at den som først twittrer om en av disse "nyhetene", vinner en spillkonsoll. Sistnevnte eksempel er å regne som en ren bestikkelse, selv om det er skremmende mange gamere som ikke ser problemet i at pressen får betalt turer, får gratis "stuff" osv. osv..

 

Det er jo også generelt en veldig sterk link mellom presse og utgivere, og mange spillsider er like avhengige av reklameinntektene fra utgivere, som utgiverne er avhengig av god omtale. Noe som selvsagt kan påvirke innholdet.

 

Det har jo blitt en del bråk etter at Rob Florence fikk en kronikk publisert på Eurogamer.net, hvor han pekte på denne trenden. http://www.eurogamer...able-of-doritos

 

Men bare så det er sagt, jeg tror ikke Gamer.no eller denne anmeldelsen er et stort offer for en slik trend.

 

Dette er en veldig fin nyansering av det jeg skrev :) Jeg er helt enig med alt her!

Lenke til kommentar

Det artige er at mange av disse folkene har en tendens til å klage over ting som deres egne favorittselskap også er skyldige for. Mario for Nintendo. Halo for Microsoft. Ratchet & Clank for Sony. Alle disse seriene har hatt 5 eller flere iterasjoner på Wii, 360 og PS3.

 

Nøkkelen er å ha vett til å klare å skille mellom hovedspillene og remakes/spinoffs. Super Mario Galaxy er ikke det samme spillet som Mario Party. Akkurat som Halo 3 ikke er det samme som Halo Wars.

 

Jeg er for øvrig enig med det du sier: Så lenge disse seriene holder en høy kvalitet så kan de holde på så lenge de vil.

 

Som vanlig helt enig med deg her Leflus. Kvaliteten er mye viktigere enn navnet på boksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns dere kunne fokusert litt mer på den delen av Halo man kommer til å bruke mest til på, nemlig multiplayer. Eller er det kanskje ikke mulig å spille på live før release? Her kunne de for min del stoppet utviklingen etter Halo 2, som jeg fremdeles synes er det klart beste på live av alle spillene i serien. Her finner man de klart beste banene og ranked playlists som gjorde at man fikk flere jevne matcher og færre quitters. Det nye rankingsystemet man finner i Reach er jo en vits som kun er der for å la nabbs pynte på armoren sin. Er heller ikke fan av at de har tatt så mye fra CoD i det nye spillet, men jeg skal vente med å prøve det ut før jeg dømmer det nord og ned. For min del kan de heller gjøre det mer minimalistisk og gå tilbake til røttene. Slutt å fokusere på armor, perks, loadouts og alt annet piss og lag heller noen skikkelige maps og den gode gameplayen som gjorde Halo til en suksess til å begynne med. Tviler på at dette kan vippe ned Halo 2 fra tronen som min klare favoritt i serien.

Lenke til kommentar

Da har du virkelig gått glipp av noe. Er jo selvfølgelig gøyest hvis du har noen kjente å spille sammen med så dere kan få til litt tactics. Hadde utallige mange awesome timer med Halo 2 de to første årene både på live og på lan. De neste spillene har liksom aldri blitt det samme.. :hm:

 

Har jo selvfølgelig spilt gjennom de et par ganger på campain også, men det er begrenset kor lenge man gidder å spille det samme om og om igjen. For min del er det absolutt online gaming som er tingen. Eller det var i hvert fall det. Har aldri klart å bli like begeistret for et spill igjen.. Håper virkelig det kommer en Halo 2 Anniversary :dribble:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...