Gå til innhold

Rockstar bekrefter GTA V-lansering til våren (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Har dere bodd under en stein de siste årene? En senere lansering av GTA til PC er vanlig markedsføring for Rockstar. Først skal konsollspillerne mettes, så kan PC-fansen, og selvfølgelig piratene (som trolig er årsaken til en senere lansering) få spillet sitt like før jul.

Vi er klar over det men det betyr ikke at det er "spiker'n i kista for PC som spill-platform" som personen vi siterte hevdet.

Rockstar har siden GTA III prioritert å gi ut spillene siden på konsoll først (pga. piratkopiering antar jeg) også til PC senere, men å bruke det som et stråmann argument for å si at PC'ens storhetstid er over, er absurd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dere bodd under en stein de siste årene? En senere lansering av GTA til PC er vanlig markedsføring for Rockstar. Først skal konsollspillerne mettes, så kan PC-fansen, og selvfølgelig piratene (som trolig er årsaken til en senere lansering) få spillet sitt like før jul.
Samme tenkte jeg - dette har vært lanseringrekkefølgen til Rockstar i årevis nå. PC-versjonen blir aldri annonsert samtidig som konsoll, men har dukket opp ca. 6 mnd etter. Så bare ta det med ro - kommer nok innen slutten av 2013...

 

Hva med Red Dead? Jeg tror nok du har rett, men Read Dead viser at det ikke er noen automatikk i dette.

 

Det er noe helt annet. Red Dead Relover var kun laget til konsoll, så det var ingen grunn til å forvente at Red Dead Redemtion noen sinne skulle dukke opp på PC. Med GTA er det annerledes. Røttene til GTA har alltid stammet fra PC, og har i de senere spillene alltid blitt sluppet ut til PC etter først å ha kommet til konsoll. Grunnen til dette er ikke fordi de ønsker å være drittsekker mot PC-spillerne, men hva som er mest lønnsomt. En lansering av alle plattformene samtidig vil føre til at mange dropper konsollutgavene til fordel for å heller piratkopiere en PC-utgave, og få det hele gratis. Det er ingen grunn til bekymring. Konsollutgavene blir alltid lansert om våren, så satser de på julesalget når det kommer til PC-utgavene.

 

Har dere bodd under en stein de siste årene? En senere lansering av GTA til PC er vanlig markedsføring for Rockstar. Først skal konsollspillerne mettes, så kan PC-fansen, og selvfølgelig piratene (som trolig er årsaken til en senere lansering) få spillet sitt like før jul.

Vi er klar over det men det betyr ikke at det er "spiker'n i kista for PC som spill-platform" som personen vi siterte hevdet.

Rockstar har siden GTA III prioritert å gi ut spillene siden på konsoll først (pga. piratkopiering antar jeg) også til PC senere, men å bruke det som et stråmann argument for å si at PC'ens storhetstid er over, er absurd.

 

Storhetstiden for PC-spill er nok ikke over, men piratkopieringen bidrar trolig til å ødelegge noe for konsollsalget, derfor priorites nok PC sist.

Lenke til kommentar

GTA har alltid vært et PC fokusert spill, unntatt GTA 4 da. Det gir da absolutt ingen mening viss de blåser i PC versjonen. Viss de gjør det, er de da ikke mye bedre enn EA og Activision som bare lager spill for penga :/

Battlefield var også en PC-fokusert serie, samme med The Elder Scrolls, Half-Life, CS, og så videre. Utviklingen går mot der man får størst profitt.

Lenke til kommentar

Forbruker-melking kalles dette. Det å skylde på en gjeng pirater er bare dårlig unnskyldning. Virker som Rockstar har glemt hvor de i de hele tatt begynte.

 

Det er da enda godt at det fortsatt finnes et fåtall ordentlig PC-spill utviklere som fortsatt prioriterer PC først og fremst.

 

Synd at jeg snart kan krysse av Rockstar på samme liste over udugelige utviklere på lik linje men EA/Dice, AW/Blizzard, Ubisoft og Gearbox.

Lenke til kommentar

Synd det skal være slik at man lanserer spillet først på konsoll, for å melke mest mulig penger ut av forbrukerene. Tenk hvor bra det kunne blitt om det var skikkelig fokus på PC. Synd de skylder på piratkopiering, noe som ikke var et problem med GTA 4?

 

At spillet kommer til pc senere er jeg ikke i tvil om, og at det ikke lanseres samtidig som Xbox og PS3 er ikke overraskende men irriterende for oss som bare eier PC. Er vel ikke noe spill jeg har brukt mer penger på enn GTA serien.

Lenke til kommentar

Rockstar har skjønt at konsoll er fremtiden. Her setter de spikern i kista for PC-gamingen.

 

PC-gamingen er jo betydelig større en konsoll, etter hva jeg ser. Med spill som League of Legends og World of Warcraft som har mange millioner spillere, og en haug av spill som det konkurreres i. Pluss en haug av "casual" spill på nett. Konsoll ikke mye mer en FIFA, Forza osv. Rett meg viss jeg tar helt feil her.

Lenke til kommentar

Rockstar har skjønt at konsoll er fremtiden. Her setter de spikern i kista for PC-gamingen.

 

Haha, uten PC så hadde ikke GTA finnes :). Spillet ble laget først på pc også portet til konsoll.

 

Hadde de bare gitt ut til konsoll så tror jeg aldri denne serien hadde sett en femmer ettersom det er moddingen som gjør det største ut av spillet synes jeg og mange andre.

 

Jeg spiller gta IV med mods uten mods er det helt elendig dritt spill til pc ettersom de klarer ikke å lage noe så bra som GTA serien var før.

Lenke til kommentar
Rockstar har skjønt at konsoll er fremtiden. Her setter de spikern i kista for PC-gamingen.
Folk kommer ikke til å gi opp pc som spill platform bare fordi gta 5 ikke kommer til pc :)

 

Rockstar sier at de vil ikke si noe enno om at de vil gi ut PC-versjon av GTA V. De sier bare at de fokuserer nå på Xbox 360 og PS3

Hvis du går inn på kommentarfeltet til lenken har de kommentert dette:

 

Hey guys, glad to see so much enthusiasm about the release announcement. For those asking about the PC platform, we're currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and don't have any details to share about a PC version at this time. Anyone that continues to spam the comments section will have their commenting privileges suspended.

Lenke til kommentar

fasinerende at folk fremdeles furter over at gta ikke kommer til pc ved lansering. det har vært slik helt sia gta 3, og alikevel så kommer de samme kommentarene om at pc er død og konsoll er fremtida osv.

 

vær heller glade for at vi får flere gta spill og at de kommer til både xbox og ps3. og kanskje pc senere.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fasinerende at folk fremdeles furter over at gta ikke kommer til pc ved lansering. det har vært slik helt sia gta 3, og alikevel så kommer de samme kommentarene om at pc er død og konsoll er fremtida osv.

 

vær heller glade for at vi får flere gta spill og at de kommer til både xbox og ps3. og kanskje pc senere.

 

Hvorfor? Skylder vi rockstar noe? De selger til oss som kunder, skal man ikke kunne si det man mener om deres salgstaktikker?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd det skal være slik at man lanserer spillet først på konsoll, for å melke mest mulig penger ut av forbrukerene. Tenk hvor bra det kunne blitt om det var skikkelig fokus på PC. Synd de skylder på piratkopiering, noe som ikke var et problem med GTA 4?

 

Det kan godt hende at de ungikk at det ble et problem nettopp fordi de slapp det senere. Jeg skjønner det godt hvis dette er argumentet for å ikke slippe det på PC samtidig som konsollene. Piratmarkedet må jo være enormt i dag, og ved å gjøre det på denne måten, sikrer du at mange flere potensielle kunder faktisk betaler for produktet. Steam og så videre kunne sikkert løst dette problemet til en viss grad, men det er nok allikevel en solid prosentandel av spillerne som ville lastet det ned på shady vis.

Lenke til kommentar

Two wrongs don't make a right, and neither do 4. At de har vært arrogante fire ganger før gjør ikke at de framstår som mindre arrogante nå. 1+1+1+1=4, ikke 0,25. Taktikken deres er og blir latterlig. Se på Battlefield 3 og COD - PC-release på samme dag og hhv. 17 og over 20 millioner solgte kopier totalt sett. Det nytter ikke å gjøre suksess på en plattform når man behandler spillerne der som kriminelle. Med det sagt gjør ikke det at det kommer seint på PC så mye i seg selv (selv om det fortsatt er arrogant), men det faktum at de "ikke har noe å si om en evt. PC-release og fokuserer på konsoll" vitner om særdeles liten respekt for kundene sine. Jeg er ikke pirat selv, men skjønner godt om noen blir det når de blir behandla som en selv om de betaler for seg. PC-spillere har god råd (spill-PCer er langt dyrere enn konsoller), og jeg er sikker på at de fleste er villige til å betale for seg så lenge man blir møtt med gjensidig respekt.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
Rockstar har skjønt at konsoll er fremtiden. Her setter de spikern i kista for PC-gamingen.
Enten så er du et troll eller en idiot, sansyngligvis begge deler.

 

Konsoll er nok fremtiden, men pc er på ingen måte på vei ut enda. Kommer til og ta en god stund før pc i det hele tatt kommer til og synke i popularitet.

Kort sagt konsoll = billig og enkel måte og spille på, mens

Pc = dyr og til tider en "pain in the ass"

Lenke til kommentar

Stakkarslige folk borte hos Rockstar. Når de utsetter PC versjonen med 6 måneder og attpåtil krever tilnærmet fullpris så ber de om at folk skal piratkopiere. Dette er en helt feil retning utgiverne tar som ødelegger med enn de fikser. Bare se på hvor dårlig og hvor langt Ubisoft gikk før de skjønte at det kanskje ikke er riktig. Å straffe spillere som ønsker å kjøpe spillet blir for dumt. Rockstar har drevet med denne strategien forholdsvis lenge. Missforstå meg rett, men dette spillet havner på toppen av piratkopieringslisten min når de har et så fiendtlig forhold.

 

Det er heller ikke snakk om at de ikke ville tjent inn igjen kostnadene det ville tatt for å lage en port. Med et så populært spill som GTA er man garantert suksess. Dessverre har de fleste spillutgivere skylapper der øynene er rettet mot pengesekken og ikke alt rundt. Synd at Rockstar alltid har ligget i gråsonen for denne kategorien.

 

At de heller ikke vil ta kritikk for det er det som tar kaka. En småsur beskjed mot alle som ønsket en pc versjon samtidig som xbox og ps3. Snakk om å drite i si ega postkasse og dytte folk over på piratkopiering. Mektig irritert når de ikke kan komme med et skikkelig svar og det svaret de gir er så vagt at alle vil tolke det galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...