Gå til innhold

Rockstar bekrefter GTA V-lansering til våren (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Håper det kommer på PC (please 1080p og nærme 60 FPS, smask :love: ), vil ikke ha konsollgrøt på dette spillet

Men tidligere rap-sheet fra Rockstar lover ikke bra for oss som har en dugenes PC, bare se Red Dead Redemption som aldri kom på PC og GTA IV som var en horribel port der high end maskiner slet mer å kjøre spillet en de med low end...

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du helt har prøvd Max Payne 3 på pc... Kjører på samme engine, men er en skikkelig god port i forhold til GtaIV, også må du tenke på det var andre spillet de bruke "RAGE" engine i (Første var Tennis spillet) så det var sikkert en del barnesykdommer innblandet...

Det er fullt mulig å lage dårlige konsollporter selv om spillmotoren er kjent, Need for Speed: The Run og Borderlands er to eksempler.

 

GTA 4 fungerte fint det så lenge du hadde sikkelig hardware. :p

Nei, det gjør det på ingen måte, spillet kjører fortsatt ikke bra og det er snakk om flaks om du får det til å fungere med AMD-kortene.

 

Jo det gjere det på nvidia 295 GTX, 580 GTX og 690 GTX. Dette er skjermkort jeg har hatt gjennom tidene som jeg har spilt spillet med uten problemer. Hva AMD sliter med bryr jeg meg 0 om siden jeg ikke kjøper AMD.

Lenke til kommentar

Gleder meg allerede! Personlig syntes jeg GTA er bedre på konsoll. Ingenting slår å bare cruise rundt i en random bil og finne på all slags mulig faenskap på en stor TV i stuen spør du meg :-)

Og dette er det dårligste argumentet mange har. Det er ikke et argument i det hele tatt. En PC kan også kobles opp til en TV med krystallklar grafikk i full HD - samtidig som spillene flyter som en drøm og har minimalt med lastetider.

Kommer aldri til å gå over til TV-spilling selv dog. Sitter jeg i sofaen blir det for langt unna (ting blir for smått!) selv om jeg har stor TV, og å sitte nærme er ikke noe særlig. Dessuten har jeg ikke sett en eneste TV som oppdaterer bildet kjapt nok til at det fungerer noe særlig. Input lag over hele linja. Jeg kobler faktisk Xboxen til PC-skjermen de få gangene jeg bruker den.

Endret av Dellers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gleder meg allerede! Personlig syntes jeg GTA er bedre på konsoll. Ingenting slår å bare cruise rundt i en random bil og finne på all slags mulig faenskap på en stor TV i stuen spør du meg :-)

Og dette er det dårligste argumentet mange har. Det er ikke et argument i det hele tatt. En PC kan også kobles opp til en TV med krystallklar grafikk i full HD - samtidig som spillene flyter som en drøm og har minimalt med lastetider.

Kommer aldri til å gå over til TV-spilling selv dog. Sitter jeg i sofaen blir det for langt unna (ting blir for smått!) selv om jeg har stor TV, og å sitte nærme er ikke noe særlig. Dessuten har jeg ikke sett en eneste TV som oppdaterer bildet kjapt nok til at det fungerer noe særlig. Input lag over hele linja. Jeg kobler faktisk Xboxen til PC-skjermen de få gangene jeg bruker den.

 

Jeg er enig, TV'er har alt for høy ventetid fra data inn til vist skjermbilde. Skal jeg spille på konsoll er det en PC-skjerm jeg kobler meg opp til.

 

Jeg har prøvd å spille på en 50" 1080p 3D plasma, og det var umulig å spille et aktivt spill. Ethver spill med en musepeker er uutholdelig, og FPS er ikke stort bedre. Jeg har også teste det på en 30" LCD og annen maskin, og erfaringen forblir det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fasinerende at folk fremdeles furter over at gta ikke kommer til pc ved lansering. det har vært slik helt sia gta 3, og alikevel så kommer de samme kommentarene om at pc er død og konsoll er fremtida osv.

 

vær heller glade for at vi får flere gta spill og at de kommer til både xbox og ps3. og kanskje pc senere.

 

Hvorfor? Skylder vi rockstar noe? De selger til oss som kunder, skal man ikke kunne si det man mener om deres salgstaktikker?

 

AtW

 

Det er selvsagt lov til å bli skuffet, men selv om jeg ønsker selv en PC-versjon jeg også er jeg ikke skuffet, for jeg vet at julaften kommer den 24 desember i år også, akkurat som jeg vet at Rockstar "alltid" leverer GTA til konsoll først.

 

De som håper på noe annet har gjort elendig research. Når det er sagt hadde en PC-versjon vært en positivt overraskelse, enn sålenge det ikke ville gått utover ressursene de har å bruke på spillet, noe som faktisk kan være en medvirkende grunn til at vi nettopp ikke får det til PC med en gang.

Gleder meg allerede! Personlig syntes jeg GTA er bedre på konsoll. Ingenting slår å bare cruise rundt i en random bil og finne på all slags mulig faenskap på en stor TV i stuen spør du meg :-)

Og dette er det dårligste argumentet mange har. Det er ikke et argument i det hele tatt. En PC kan også kobles opp til en TV med krystallklar grafikk i full HD - samtidig som spillene flyter som en drøm og har minimalt med lastetider.

Kommer aldri til å gå over til TV-spilling selv dog. Sitter jeg i sofaen blir det for langt unna (ting blir for smått!) selv om jeg har stor TV, og å sitte nærme er ikke noe særlig. Dessuten har jeg ikke sett en eneste TV som oppdaterer bildet kjapt nok til at det fungerer noe særlig. Input lag over hele linja. Jeg kobler faktisk Xboxen til PC-skjermen de få gangene jeg bruker den.

Jeg er enig, TV'er har alt for høy ventetid fra data inn til vist skjermbilde. Skal jeg spille på konsoll er det en PC-skjerm jeg kobler meg opp til.

Jeg har prøvd å spille på en 50" 1080p 3D plasma, og det var umulig å spille et aktivt spill. Ethver spill med en musepeker er uutholdelig, og FPS er ikke stort bedre. Jeg har også teste det på en 30" LCD og annen maskin, og erfaringen forblir det samme.

 

Det er håpløst å spille på TV med mus og tastatur, men både GTA IV og mest sannsynlig GTA V vil fungere utmerket. Det er en haug av spill som gjør dette, Sleeping Dogs, Dishonored, Prototype 2 for å nevne noen. Felles for alle er at alle støtter 360 kontroll utfra boksen. Så det blir som å spille Xbox med bedre grafikk.

 

Vet ikke åssen TV dere har, men inputlag er ikke noe problem på verken min TV eller prosjektor, mus og tastatur som sagt derimot et problem.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg har gledet meg sinnsykt til dette spillet, og ble skuffet når jeg fikk vite at det ikke kom til jul. Enda mer skuffet at PC versjon ikke har blitt offentliggjort enda. Jeg handler ikke spillet til konsoll selv om det blir distribuert tidligere. Og kommer det ikke en PC versjon i det hele tatt, så vil ikke jeg få gleden av denne tittelen. Autoaim er ikke min greie.

Lenke til kommentar

Hvorfor er alle så overrasket over at spillet ikke blir lansert på PC med det første? Dette er noe Rockstar har gjort med alle de nyeste GTA-titlene i lang tid fordi det er mest lønnsomt å vente. Rockstar har også hatt til å vane å holde kjeft om en eventuell PC-versjon frem til at konsollsalget er helt ferdigmelket. Som regel åpner de kjeften om en PC-utgave like før jul det samme året.

 

Jeg har gledet meg sinnsykt til dette spillet, og ble skuffet når jeg fikk vite at det ikke kom til jul. Enda mer skuffet at PC versjon ikke har blitt offentliggjort enda. Jeg handler ikke spillet til konsoll selv om det blir distribuert tidligere. Og kommer det ikke en PC versjon i det hele tatt, så vil ikke jeg få gleden av denne tittelen. Autoaim er ikke min greie.

 

Du vet at man kan skru auto aim av?

Lenke til kommentar

Ingen er overraska over at akkurat Rockstar gjør det sånn, selv om de fleste andre har kommet på bedre tanker. Det overraskende ligger i arrogansen deres. Hvor vanskelig er det å si at ja, det kommer en PC-versjon, men den vil komme på et seinere tidspunkt? Evt. nei dersom dette er tilfelle. Kunne ikke brydd meg mindre om det drøye halvåret det antagelig kommer etter konsollversjonene så lenge de bare kunne innrømme det allerede nå! De virker rett og slett litt respektløse. Det eneste jeg personlig bryr meg om er hvorvidt det kommer eller ei, ikke når.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Gleder meg allerede! Personlig syntes jeg GTA er bedre på konsoll. Ingenting slår å bare cruise rundt i en random bil og finne på all slags mulig faenskap på en stor TV i stuen spør du meg :-)

 

Eller i hjemmekinoen med projektor og 92" lerret. Mye bedre enn å sitte foran en liten 27" :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...