Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?


Mixy

Anbefalte innlegg

Det er som du sier. Hvis man ønsker den funksjonaliteten du lister opp, kan hvem som helst laste det ned fra Play Store. Jeg mener dette er en vesentlig bedre tilnærming enn å prakke på alt mulig ræl på alle. TouchWiz gjør sitt beste for å få Android 4.1 til å se ut som 2.3, og jeg vil påstå at tilnærmet alt du nevner ovenfor har en bedre implementasjon tilgjengelig fra andre steder. Valgfrihet er aldri en negativ ting.

 

Ellers må jeg si at jeg er ekstremt fornøyd med Nexus 4. Jeg kommer fra One S (med CM10), og selv om det ikke er så veldig stor forskjell i form av tekniske spesifikasjoner, er det fortsatt en vesentlig bedre totalopplevelse. Byggekvaliten er faktisk helt nydelig (Samsung-telefoner fremstår som billige plastikkleketøy i forhold), skjermen er intet annet enn vakker, kameraet er mer enn bra nok for meg (samt at Kamera-appen i 4.2 er veldig elegant synes jeg). CM10.1 kjører som en drøm, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd! :)

Synes mange undervurderer Touchwiz. Ikke at jeg bruker S3 selv, bruker en Galaxy Nexus. Merker selv at telefonsøk funksjonen er ganske bra. Du trenger bare å taste på T9 tastaturet etter navn og BAM! Der er jo nummeret til vedkommende :)

 

Videostøtte er også bra. Her slipper man å laste ned tredjeparti apps da Samsung sin egen videospiller overgår de fleste på Market Store. Noe apps er bare ment til å følge med. Forskjellige formatstøtte på både lyd og video er noe som burde komme fra start.

 

Ja, det er noe unødvendige apps, men det er ikke så mange av dem som mange tror. I forhold til HTC sense som tar mye av RAM'en, så tar Touchwiz mindre i forhold.

 

Er det forresten noen her som har gått fra S3 til Nexus4? Hva synes dere om skjermkvalitetet? Jeg har tenkt å skaffe meg en Nexus4 også, med tanke på at to av mine familiemedlemmer har en S3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes mange undervurderer Touchwiz. Ikke at jeg bruker S3 selv, bruker en Galaxy Nexus. Merker selv at telefonsøk funksjonen er ganske bra. Du trenger bare å taste på T9 tastaturet etter navn og BAM! Der er jo nummeret til vedkommende :)

 

Videostøtte er også bra. Her slipper man å laste ned tredjeparti apps da Samsung sin egen videospiller overgår de fleste på Market Store. Noe apps er bare ment til å følge med. Forskjellige formatstøtte på både lyd og video er noe som burde komme fra start.

 

Ja, det er noe unødvendige apps, men det er ikke så mange av dem som mange tror. I forhold til HTC sense som tar mye av RAM'en, så tar Touchwiz mindre i forhold.

 

Er det forresten noen her som har gått fra S3 til Nexus4? Hva synes dere om skjermkvalitetet? Jeg har tenkt å skaffe meg en Nexus4 også, med tanke på at to av mine familiemedlemmer har en S3.

 

Samme "T9-Aktive" telefonsøk har vi i CyanogenMOD også. Brukeropplevelse er en veldig subjektiv sak, men for meg fremstår TouchWiz som utdatert og lite lekkert. Med VLC installert fra Play Store er ikke videostøtte noe problem og hvis man vil betale noen få kroner er MX Player Pro om mulig enda bedre.

 

Det er kanskje ikke så ekstremt mange unødvendige applikasjoner, men det er likevel for mange for min del. Jeg tør fortsatt påstå at TouchWiz er ikke designet for å gjøre brukeropplevelsen bedre, men for å gjøre den annerledes enn andre Android-telefoner.

 

Men til syvende sist er smaken som baken, og de som synes TouchWiz er deilig skal få helt lov til det, mens jeg kan kose meg med Android slik Android er ment til å være ;)

Lenke til kommentar

Synes mange undervurderer Touchwiz. Ikke at jeg bruker S3 selv, bruker en Galaxy Nexus. Merker selv at telefonsøk funksjonen er ganske bra. Du trenger bare å taste på T9 tastaturet etter navn og BAM! Der er jo nummeret til vedkommende :)

 

Videostøtte er også bra. Her slipper man å laste ned tredjeparti apps da Samsung sin egen videospiller overgår de fleste på Market Store. Noe apps er bare ment til å følge med. Forskjellige formatstøtte på både lyd og video er noe som burde komme fra start.

 

Ja, det er noe unødvendige apps, men det er ikke så mange av dem som mange tror. I forhold til HTC sense som tar mye av RAM'en, så tar Touchwiz mindre i forhold.

 

Er det forresten noen her som har gått fra S3 til Nexus4? Hva synes dere om skjermkvalitetet?

Ja, jeg gikk fra GS3 --> N4 og er enig med deg, TW skal ikke undervurderes men det er det "beste av det verste" mediastøtten er ypperlig, og telefonsøk er genialt, må finne en app til dette til N4.

Men jeg ble IRRITERT over den chatten og bloatware som man MÅTTE installere og alle de tilleggfunksjonene gjorde jo at mobilen kunne lugge selv med 4.1, og det irriterte meg.

 

Har hatt N4 i 2 dager nå og brukt den hele tiden, stabiliteten er bare helt utrolig i forhold! Den "lugger" aldri og er clean for alt annet enn nødvendig, skjermen er anderledes på godt og vondt, deilig å få en naturlig fargemetning for en gang skyld (sterke farger på AMOLED kunne bli for mye) men ISP skjermen er utrolig digg, ærlig så merker jeg liten forskjell bortsett fra å se på youtube er som en drøm.

Det kjedelige med S3 er jo at _alle_ har den..

Er akkurat det! Jeg ville ha eksklusivitet eller iallefall litt, og "alle" har jo den.

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra galaxy nexus til min s3, vil nok savne de hyppige oppdateringene fra google. Men jeg er ikke så veldig skuffet over TW egentelig men smak og behag, kunne klart meg uten bloatware, men jeg er egentelig litt lei av å måtte tåle dårligere kamera osv. Hadde jeg hatt råd ville jeg beholdt begge mobilene men jeg tror jeg prøver meg på s3 en stund.

Lenke til kommentar

TouchWiz er vel den fabrikanttilpasningen som gjør minst ut av seg da tross alt. Bare en plain hjemmeskjerm med widgets og ikoner til dine mest brukte apps og standard snarveier nederst. Nokså likt som standard Android hjemmeskjerm har. Hvis dere inkluderer alle de andre Samsungprogrammene i TouchWiz så stiller det seg annerledes, men TouchWiz sin hjemmeskjerm skal man ihvertfall ikke klage over.

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min Galaxy S III så langt. Eneste jeg klager på er batterilevetid, men det er visst ingen smarttelefoner som holder mer enn 1 døgn i dag uten ekstra tykt batteri.

Lenke til kommentar

Mine tanker rundt denne mobilen:

Google har gjort en kjempejobb med gjøre Android til hva det er i dag. Personlig setter jeg stor pris på den "rene" opplevelsen av Android. OS'et har hatt en meget bratt utvikling. Jeg har brukt min N4 i 3 dager nå. Og jeg er utrolig fornøyd! Alt fungerer som det skal. Den virker rask, skjermen er veldig god og mobilen har et lekkert design. Når det kommer til batterilevetid var jeg veldig spent. Men etter 3 dager med heftig bruk, må jeg si meg fornøyd. I dag har jeg brukt mobilen veldig mye (Spill, youtube, browsing osv.), men den har faktisk holdt ut i 12 timer. Noe som er veldig bra i mine øyner. Totalopplevelsen er av det gode slaget med andre ord. Absolutt verdt pengene. Dette er selvsagt en subjektiv opplevelse. Men regner med dette kan hjelpe de som er usikker på å kjøpe den eller ei. Bærre lækkert!

Lenke til kommentar

TouchWiz er vel den fabrikanttilpasningen som gjør minst ut av seg da tross alt. Bare en plain hjemmeskjerm med widgets og ikoner til dine mest brukte apps og standard snarveier nederst.

 

De gangene jeg har brukt en telefon med TouchWiz har da vitterlig Samsung endret hele Android-temaet, til noe jeg ikke synes er særlig pent i forhold til stock Androids Holo (som i Jelly Bean har blitt ganske så lekker og gjennomført). Jeg regner med at med mindre utvikler spesifiserer Holo som tema, vil Samsungs tema brukes i appen.

Lenke til kommentar

Jeg har touch wiz på jobb-telefonen, og nå Nexus 4 som privat telefon.

 

Nexusen fremstår som smoothere, raskere, mere "modent" og penere etter min mening. Touch wiz fremstår som mere klovnete, glorete og "billig". Kamerakvaliteten er derimote bedre på samsungen, men ikke nok til at det er vedt å velge samsungen fremfor Nexusen.

Lenke til kommentar

Meget fornøyd fram til nå, eneste som plager meg er at glasset blir lett ukomfortabelt varmt ved kameraet.

 

Ble også litt skuffet over at jeg ikke har samme muligheter til å importere kontakter fra facebook med nr :hm:

 

Men stort sett mindre bagateller, overgangen fra desire HD noenlunde forsvarligt :)

Lenke til kommentar

@Untouchab1e:

 

Da du kjører CyanogenMOD, er dette nesten stock. Du måtte jo flashe til et annet rom som ser tilnærmet lik vanilla Android som også leverer det S3 har fra start (mer eller mindre). Jeg er enig at Touchwiz ser utdatert ut, men dette er jo kun på utsende. Den gir tilbake når det gjelder funksjonalitet. Se f.eks linken til Scuirus la ut. Er man man lei av launcheren, da kan man bytte til en annen launcher, som f.eks Nova Launcher som gir en utsende lik stock Android.

 

Som sagt, det er smak og behag, og jeg sier bare at det er en del ting som N4 burde ha som er i S3. Eneste grunnen jeg ikke vil ha en S3 nå er bare at "alle" har den, som Complexity nevnte. Skulle bare ønske at Google la inn mer funksjoner.

Lenke til kommentar

@Untouchab1e:

 

Da du kjører CyanogenMOD, er dette nesten stock. Du måtte jo flashe til et annet rom som ser tilnærmet lik vanilla Android som også leverer det S3 har fra start (mer eller mindre). Jeg er enig at Touchwiz ser utdatert ut, men dette er jo kun på utsende. Den gir tilbake når det gjelder funksjonalitet. Se f.eks linken til Scuirus la ut. Er man man lei av launcheren, da kan man bytte til en annen launcher, som f.eks Nova Launcher som gir en utsende lik stock Android.

 

Som sagt, det er smak og behag, og jeg sier bare at det er en del ting som N4 burde ha som er i S3. Eneste grunnen jeg ikke vil ha en S3 nå er bare at "alle" har den, som Complexity nevnte. Skulle bare ønske at Google la inn mer funksjoner.

Det med å legge inn flere funksjoner er jeg enig i, men det er en av grunnene til at Android er Open Source. Afaik så samarbeider CyanogenMod og noen fra Google, derfor har det blitt flere funksjoner i stock Android. Sånn btw, om du ikke har lest det, så er Untouchab1e utvikler for CyanogenMod ;) (sånn jeg tolker signaturen i hvertfall)

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg er litt for sent ute med å bestille fra Komplett.

De billigste er Proshop og SIBA kjenner ikke egentlig disse butikkene.

Er det noe spesielt forskjell på de to?

Proshop er en dansk nettbutikk, mens SIBA er en svensk kjede, i samme bransje som "Elgiganten" den vi kaller for "Elkjøp". Proshop er vel riktignok i Norge og, men stammer opprinnelig fra Danmark. De er ikke å oppsøke i butikk, men SIBA er. Det er vel en del forskjell på de, men jeg har ikke noe særlig erfaring med de. Vet bare at SIBA er en butikkjede samtidig som nettbutikk. Ifølge SIBA.no er den på lager både i Trondheim og Sandnes.

Lenke til kommentar

Proshop suger veldig i å levere varene sine. De leverer i samlet pakke, den såkalte CARRYON HOMESHOPPING BULKSPLIT metoden. Dette vil si at du og andre kunder får pakkene samtidig da dette blir sendt som en stor pakke. Med andre ord så pleier Proshop å samle opp X antall bestillinger før varen din og andres sendes ut.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal kjøpe meg Nexus 4 eller Samsung Galaxy S3. Jeg har hele tiden helt mot N4, men etter å ha lest div VS. artikler, kan det se ut som om S3 ikke står tilbake for N4, på tross av alderen. Det som i hovedsak taler for S3 (for min del) er støtte for minnekort, samt langt større tilgjengelighet, allikevel har jeg et mykt punkt for N4... 16gb virker litt i minste laget, og sannsynligheten for en N4 med 32gb er vel tilstede på et senere tidspunkt (på lik linje med 32gb N7), men ettersom jeg trenger ny telefon nu, har det lite å si.

 

Så, er det noen som kan gi meg et godt argument som dytter meg i retning av N4 og gjøre valget mitt noe enklere?

 

God jul:)

Lenke til kommentar

Har hatt min Nexus4 siden lille julaften. Og etter å ha hatt en HTC Sensation tidligere, er overgangen fantastisk. Smooth og kjapp telefon i forhold til Sensation.

 

Det er imidlertid et par ting jeg savner på N4. Kanskje har jeg ikke funnet innstillingene for det? Ikke vet jeg, og jeg setter pris på tilbakemeldinger fra dere som er litt mer tekniske enn meg.

Ser etter følgende:

- Telefon/ ringe app som auto- fullfører ved inntasting av de første bokstavene i et navn.

- En god kamera app som tilbyr flere innstillinger enn den som kommer originalt på tlf.

 

Ellers er jeg strålende godt fornøyd med telefonen, og kan varmet anbefale denne videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...