Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?


Mixy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var også min Nexus 4 i hus, og jeg som ikke trodde jeg skulle få den før jul.

 

Er den ROM som telefonen blir levert med, den rom som ikke er tuklet med av LG? Jeg ønsker at telefonen min skal bli oppdatert direkte av Google. Slik som Samsung Galaxy Nexus var levert var det ikke Google som direkte oppdaterte, men Samsung, noe som gjorde at telefonene ikke fikk oppdateringer før lenge etter på.

 

Hvis jeg skal pirke på Nexus 4, så er wifi "mye" dårligere enn på SGN. SGN har 3 eller 4 streker mens Nexus 4 har 1 eller 2 streker når de er ved siden av hverandre.

 

Hvis du vil ha absolutt siste versjon er det bare å kompilere opp selv :) grunnen til at verken Galaxy Nexus eller denne blir oppdatert med en gang ny versjon havner i AOSP er fordi den ROMen som følger med telefonen har noe funksjonalitet som inne ligger i AOSP, blant annet. Feks guesture typing ;)

 

Men som sagt, ikke noe i veien for å kompilere opp selv :)

Lenke til kommentar

 

Så det er ingen her som skal bestille fra usa?

Jeg synes den er veldig fin, ventet på et produkt som kunne fått meg til å prøve dagens android og den tror jeg har kommet.

 

Du kan godt bestille fra USA og få den over med Jetcarrier feks, men det vil lande på ca 3000,- og da mister du norsk reklamasjonsrett.. Pluss at det vil ta en god del uker. Så det blir opp til deg. Telefonen anbefales uansett :)

Lenke til kommentar

Du kan godt bestille fra USA og få den over med Jetcarrier feks, men det vil lande på ca 3000,- og da mister du norsk reklamasjonsrett.. Pluss at det vil ta en god del uker. Så det blir opp til deg. Telefonen anbefales uansett :)

Ja du har et godt poeng. Hvor er det billigst å få tak i her i landet da?

Lenke til kommentar

Har fått nexusen min nå og. En ting jeg legger merke til er hvor "smooth" (glatt) skjermen på telefonen er! håper virkelig ikke at dette er et belegg som forsvinner ettefrhvert ;P Fingermerker ser heller ikke ut til å bli så synlige.

Ser at det er veldig mange som sier det samme. Men det forsvinner vel etter at du setter på filmen:)

Lenke til kommentar

Har nå kjørt Nexus 4 i ca. et døgn, og er så langt fornøyd. (Bruker også Galaxy S3 og Xperia V)

Den er meget rask, ligger veldig fint i hånden (størrelsen er perfekt), vekten er ok.

Skjermen er "Smooth" som de ble nevnt litt over her, men man kan jo ikke feste en film på skjermen! Det ødelegger jo hele touch opplevelsen syns nå jeg.

 

Jeg har funnet en ting som skuffet meg veldig og var veldig negativt. Filmkameraet, når du filmer spesielt i lokaler med litt lyd/støy så blir det helt elendig opptak, faktisk noe av der verste jeg har vært borti. (Av smarttelefoner generasjon 2010-2012)

Jeg forventet selvfølgelig ikke topp kvalitet på kameraet, men hvert fall noe tilsvarende andre toppmodeller i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Har enda ikke fått min.. posten er visst litt treg nå før jul.

Noen spørsmål til dere som har testet:

Hvordan er batteritiden sammenlignet med Galaxy Nexus (evt andre modeller for de som ikke har hatt GN)?

Er tastaturet i Android 4.2 så bra at man ikke trenger noe 3. parts? Har aldri brukt standardtastaturet før, men testere sier det er blitt bedre nå.

Er det noen som vet om det er kommet original bilholder (helst aktiv)?

Lenke til kommentar

Jeg har funnet en ting som skuffet meg veldig og var veldig negativt. Filmkameraet, når du filmer spesielt i lokaler med litt lyd/støy så blir det helt elendig opptak, faktisk noe av der verste jeg har vært borti. (Av smarttelefoner generasjon 2010-2012)

Jeg forventet selvfølgelig ikke topp kvalitet på kameraet, men hvert fall noe tilsvarende andre toppmodeller i den prisklassen.

Hva med å legge ut en liten klipp? Hadde vært fint å høre hvor dårlig den er. Har vurdert å kjøpe den

men kamera er det noe som er veldig viktig da jeg bruker den mye. Jeg har hatt lyst på større skjerm lenge (har iphone 4) men klarte aldri gå over til samsung s3 på grunn av den "bunch of plast" stilen. Men med nexus har de gjort stort steg framover. Den er så fin!

Endret av Kluvert
Lenke til kommentar

Hva med å legge ut en liten klipp? Hadde vært fint å høre hvor dårlig den er. Har vurdert å kjøpe den

men kamera er det noe som er veldig viktig da jeg bruker den mye. Jeg har hatt lyst på større skjerm lenge (har iphone 4) men klarte aldri gå over til samsung s3 på grunn av den "bunch of plast" stilen. Men med nexus har de gjort stort steg framover. Den er så fin!

 

Synes kameraet er mer enn bra nok, men jeg filmer ikke så mye i støyende omgivelser da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...