Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en eier av en snart 2 år gammel HTC Sensation, og jeg føler at det er påtide å gå til innskjøp av en ny mobil. Derfor har jeg sett på Nexus 4 (sikler veldig på den). Hovedgrunnen til at jeg ønsker å kjøpe akuratt den er på grunn av stock Android og raske oppdateringer. Ulempen(?) er at jeg er under en bindingstid med Telenor frem til sommeren. Så enten må jeg kjøpe den uten abonnement ( http://www.prisjakt.no/product.php?p=1484309 ) eller med Telenor Komplett M. For meg er det siste alternativet mest interessant. Da kan jeg få mobilen for 999,- med en totalpris på 6387,- ( https://nettbutikk.telenor.no/Mobil/lgnexus4#subscription=22890769&binding=22920771 ). Jeg har derfor vært i kontakt med Telenor tidligere og hørt om det er mulig å kjøpe Nexus 4 med samme abonnement (Komplett M) uten ekstra kostnader selv om jeg er under en bindingstid. Jeg fikk da til svar at det var helt uproblematisk, men at det var enklest å kontakte kundeservice når jeg skulle kjøpe den. Jeg har kontaktet Telenor igjen for å få et ekstra tilbud på mobilen og abonnementet hvis det er mulig, men jeg har enda ikke fått noe svar ( http://www.dinside.no/908116/prut-paa-mobilabonnementet-ditt ). Er jo uansett verdt ett forsøk! Kom gjerne med bilder og tilbakemeldinger om hvordan mobilen føles, settes stor pris på!

@Rashko Hvordan føles overgangen fra HTC Sensation til Nexus 4? Hva er positivt? Hva er negativt?

Jeg vil ønske alle et riktig godt nytt år! :)

 

EDIT: Djuice all in 1 M web virker som et bedre og mer interessant abonnement enn Telenor Komplett M hvis det går ann å få kjøpt det abonnementet og Nexus 4 selvom jeg har bindingstid igjen hos Telenor ( https://nettbutikk.djuice.no/Mobil/lgnexus4#endreabonnement )!

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Djuice som også eies av Telenor selger for 349 med komplett M web. Da får du to ganger så mye ringeminutter, sms og data enn Telenors M pakke.

Er klar over det, men takk for infoen! :) Eneste er at det er 2 problemer. :(

1. Er ikke sikker på om jeg får kjøpt mobil med det abonnementet uten ekstra kostnader når jeg har bindingstid på Komplett M.

EDIT: Sendt mail til Telenor og spurt, venter på svar.

2. Man får ikke FriFamilie...

 

Er det noen som vet om jeg kan kjøpe Nexus 4 med Djuice all in 1 web uten ekstra kostnader selvom jeg har binding på Telenor Komplett M frem til sommeren? :)

 

Man får ikke dobbelt så mye ringeminutter, sms og data hos Djuice, men man får mer for mindre penger. Altså en bedre avtale enn Telenor Komplett M!

 

Telenor Komplett M ( https://nettbutikk.telenor.no/Mobil/lgnexus4#subscription=22890769&binding=22920771 ):

Totalpris: 6387,-

Mobilpris: 999,-

Månedspris: 449,-

Minuttpris: 600 min inkl.

Data: 400 MB inkl.

SMS: 400 SMS inkl.

MMS: 0 MMS inkl.

FriFamilie: Ja

 

Djuice all in 1 M web ( https://nettbutikk.djuice.no/Mobil/lgnexus4#endreabonnement ):

Totalpris: 5137,-

Mobilpris: 349,-

Månedspris: 399,-

Minuttpris: 600 min inkl.

Data: 1000 MB inkl.

SMS: 600 SMS inkl.

MMS: 600 MMS inkl.

FriFamilie: Nei

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Du kan nok be om å kjøpe nexus 4 og forlenge bindingen på abb. Da er du bundet til sommeren 2014

Med Telenor Komplett M altså? Tror du det går ann å få kjøpt med Djuice all in 1 M web selvom jeg er bundet til Telenor til sommeren? Telenor og Djuice samarbeider jo, også er jo forsåvidt Komplett M og all in 1 M web nesten det samme abonnementet... :)

 

EDIT: Sendt mail til Telenor og spurt, venter på svar.

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Min Nexus 4 har nå holdt i 4 dager på den siste ladingen, hvor jeg har vært inne på både mobilt og vanlig nett sporadisk, ringt litt, sendt litt melding osv. Det har selvfølgelig ikke vært den hardeste bruken, men ved vanlig bruk har den holdt i nesten to dager uten problemer. Det må jo presiseres at jeg ikke bruker telefonen i jobbsammenheng, så jeg er ikke avhengig av å være på mobilt nett hele tiden. Men ser at enkelte her sier at telefonen ikke klarer mer enn noen timer, så vil absolutt si at det er noe feil med de enhetene.

 

Når det kommer til deksler osv, så har ikke jeg noen erfaring med bumpere, hva føler dere angående det? Har bestilt noen tpu deksler fra diztronic http://tpu-cases.com/, venter fortsatt på at de skal komme (de har blitt sendt for noen dager siden). Av en eller annen merkelig grunn ville ikke Amazon sende til Norge, men når jeg kjøpte direkte fra diztronic, var det tydeligvis ikke et problem. Så nå gjenstår det vel bare å se om det kommer frem :p

Lenke til kommentar

Min Nexus 4 har nå holdt i 4 dager på den siste ladingen, hvor jeg har vært inne på både mobilt og vanlig nett sporadisk, ringt litt, sendt litt melding osv.

Jeg har sendt min tilbake,og din erfaring bekrefter heldigvis at det var noe galt med min.. Får håpe de ikke bruker så mange uker på å levere ny.
Lenke til kommentar

Nystad97:

Den største positive tingen, som også var en lettelse, er hvor rask Nexusen er.

 

Jeg var/er en stor fan av HTC's Sense, men må si jeg liker stock Android veldig godt også. Det positive med stock er jo at du selv har mulighet til å legge til de funksjonene du trenger eller savner uten å installere masse annet tull.

 

Jeg tror ikke du vil angre på å gå over til Nexus fra Sensation. Kommer selvsagt litt an på hva du bruker telefonen til kanskje, men for min del går det mest i Facebook, meldinger, samtaler, spill og nettsurfing. Lite musikk.

 

Jeg er som du skjønner meget godt fornøyd med å ha valgt Nexus4, og tror du blir det samme.

Lenke til kommentar

Nystad97:

Den største positive tingen, som også var en lettelse, er hvor rask Nexusen er.

 

Jeg var/er en stor fan av HTC's Sense, men må si jeg liker stock Android veldig godt også. Det positive med stock er jo at du selv har mulighet til å legge til de funksjonene du trenger eller savner uten å installere masse annet tull.

 

Jeg tror ikke du vil angre på å gå over til Nexus fra Sensation. Kommer selvsagt litt an på hva du bruker telefonen til kanskje, men for min del går det mest i Facebook, meldinger, samtaler, spill og nettsurfing. Lite musikk.

 

Jeg er som du skjønner meget godt fornøyd med å ha valgt Nexus4, og tror du blir det samme.

Notert. Jeg tror også at jeg blir fornøyd, og jeg har også begynt å bli litt lei HTC Sense. Ikke fordi det er upraktisk eller noe sånt, men det tar en god del RAM og gjør at mobilen lagger og henger endel... Btw jeg bruker mobilen til nesten det samme som deg; Facebook, meldinger, samtaler, spill og nettsurfing. En annen negativ ting med HTC og andre selskaper utenom Google selv er at du ikke får de nyeste oppdateringene raskt, hvis du i det hele tatt får de (jeg er stuck på Ice Cream Sandwich på min Sensation)! Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Notert. Jeg tror også at jeg blir fornøyd, og jeg har også begynt å bli litt lei HTC Sense. Ikke fordi det er upraktisk eller noe sånt, men det tar en god del RAM og gjør at mobilen lagger og henger endel... Btw jeg bruker mobilen til nesten det samme som deg; Facebook, meldinger, samtaler, spill og nettsurfing. En annen negativ ting med HTC og andre selskaper utenom Google selv er at du ikke får de nyeste oppdateringene raskt, hvis du i det hele tatt får de (jeg er stuck på Ice Cream Sandwich på min Sensation)!

 

Ja, jeg var i akkurat samme situasjon som deg mht Sensation. Og som du sier, ingen store ting å utsette på Sense annet enn at systemet over tid blir merkbart tregere og lagger.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Har hatt iPhone de siste 4 år, og har nå iPhone 5. Noen som har iPhone 5 og gått over til nexus 4? Erfaringer? Savner dere iOS og ecosystemet der? Abstinenser?

Jeg kan delvis svare deg på dette da jeg har delvis brukt iPhone 4. Først vil jeg spørre, hva vil det si å ha en bra ecosystem? Jeg legger merke til at de fleste iPhone brukere bruker det som en sterk fordel ovenfor Android sin. Vil det si at flere apps ikke er skadelig? Hvis så, da har Google skjerpet seg på den fronten og avviket er ikke så store i forhold lenger. Om du laster ned kun de som kommer først på Google Play listen, er sjansen for skadelig apps veldig, veldig liten. Det er som oftest kun de man laster ned uansett.

 

Det du vil savne er hvor smooth den går. iPhone "leder" fortsatt på den fronten, men Nexus 4 er ikke så langt unna. Den andre tingen du vil savne er at de fleste appsene kommer først på iPhone. Det er mere apps der og du vil av og til legge merke til at på Android vil apps være tilgjengelig på etterskudd. Og en ting til du vil savne er displayet på iPhone 5. Skarp, bra farge og smooth.

 

Merker selv at jeg bruker Android mobiler mer enn iPhone. Jeg vet ikke, det er slik at med iPhone så har du bare ikonene tilgjengelige på homescreen og det begynner (eller har begynt) å se kjedelig ut. Det er likssom bare ikoner og that's it. Selv med det så er det egentlig appsene man bruker. Det jeg har lyst å komme frem her er at du kan gjøre mer med Android selv uten å måtte laste ned apps for å gjøre noe.

 

Dersom du velger å gå fra Android til iOS igjen, vil du savne widget, muligheten til å designe din egen layout, mere snarveier, synkroniseringer, systemfunksjoner, deling og ikke minst, større skjerm. Du vil med andre ord, ha lyst til å jailbreake til å få de forskjellige Androidfuksjonene igjen. Med andre ord fører dette til en ulempe, du må vente på oppdateringer.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Tusen takk et godt svar.

Med ecosystemet mener jeg hele Apputvalget, sikkerheten og kvaliteten på disse.

Har jailbreaket tidligere når jeg hadde iPhone 4 og 4S. Men nå går det ikke lenger:(

Hovedproblemet mitt med iPhone er at jeg er gått lei. Det har liksom ikke skjedd noe mere revolusjon. Og hvis det skjer noe ekstremt så tror jeg vil være at vi kan ha været og kalenderen på lockscreen. Tror ikke apple klarer å finne på noe annet med det første.

Der synes jeg WP8 og Android er langt foran.

Hmm... Veldig usikker føler jeg. Hvis jeg skulle hatt noe måtte det være en nexus telefon.

Lenke til kommentar

Tusen takk et godt svar.

Med ecosystemet mener jeg hele Apputvalget, sikkerheten og kvaliteten på disse.

Har jailbreaket tidligere når jeg hadde iPhone 4 og 4S. Men nå går det ikke lenger:(

Hovedproblemet mitt med iPhone er at jeg er gått lei. Det har liksom ikke skjedd noe mere revolusjon. Og hvis det skjer noe ekstremt så tror jeg vil være at vi kan ha været og kalenderen på lockscreen. Tror ikke apple klarer å finne på noe annet med det første.

Der synes jeg WP8 og Android er langt foran.

Hmm... Veldig usikker føler jeg. Hvis jeg skulle hatt noe måtte det være en nexus telefon.

 

Er i omtrent samme, eller kanskje motsatte situasjon. Jeg har vært androidbruker ekslusivt, men har gradvis blitt bergtatt av Apples enkle men funksjonsrike økosystem. Jeg har gått fra å hate Apple intenst til å eie både en ipad, mac og apple tv.

 

Nå trenger jeg ny mobil, og jeg vurderer iphone 5 og nexus 4. Vanskelig valg synes jeg.

Lenke til kommentar

Tusen takk et godt svar.

Med ecosystemet mener jeg hele Apputvalget, sikkerheten og kvaliteten på disse.

Har jailbreaket tidligere når jeg hadde iPhone 4 og 4S. Men nå går det ikke lenger:(

Hovedproblemet mitt med iPhone er at jeg er gått lei. Det har liksom ikke skjedd noe mere revolusjon. Og hvis det skjer noe ekstremt så tror jeg vil være at vi kan ha været og kalenderen på lockscreen. Tror ikke apple klarer å finne på noe annet med det første.

Der synes jeg WP8 og Android er langt foran.

Hmm... Veldig usikker føler jeg. Hvis jeg skulle hatt noe måtte det være en nexus telefon.

 

Jeg synes du har et godt poeng her. iOS har absolutt utviklet seg siden lanseringen i 2007, men Android har hatt en helt annen dimmensjon på dette området, mye takket være det faktum at store deler av koden er open source. Jeg er ganske overbevist om at denne trenden vil fortsette. Jeg vil påstå at økosystemet i form av applikasjoner ikke er spesielt mye bedre på iOS enn Android, med unntak av tablets og spill. Nexus 4 er for meg den perfekte telefon og jeg angrer ikke et sekund på kjøpet! :D Kompilerte nettopp ny kjerne (tester ut ny scheduler) og hittill ser det veldig lovende ut! :)

 

Personlig ville jeg nok tenkt som så at hvis man bare vil ha en telefon som fungerer og bruke den på samme vis som "Ola Nordmann" og ikke er redd for å gå lei, så blir man fornøyd uansett hva man velger, men hvis man vil få mest ut av telefonen sin er Nexus 4 det beste alternativet der ute mener jeg. Også verdt å merke seg at ved å jailbreake en iPhone forsvinner alt av sikkerhetsmekanismer ut vinduet...

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Untouchab1e, bra sagt ;)

 

Glemte å nevne det med jailbreaking. Man mister jo litt av smoothheten pga mange tweaks. Merker også dersom man velger Android mobiler så er sosial nettverket ditt mer synkronisert til mobilen. Kontaktlista di blir jo også synka med Facebook, tweeter, google+, Skype osv. Dette er noe jeg savnet med iOS.

Lenke til kommentar

Untouchab1e, bra sagt ;)

 

Glemte å nevne det med jailbreaking. Man mister jo litt av smoothheten pga mange tweaks. Merker også dersom man velger Android mobiler så er sosial nettverket ditt mer synkronisert til mobilen. Kontaktlista di blir jo også synka med Facebook, tweeter, google+, Skype osv. Dette er noe jeg savnet med iOS.

 

Android generelt sett tilbyr mye tettere integrering med alle mulige tjenester, og dette, kombinert det svært så gode notifikasjonsystemet er et av plattformens store styrker i mine øyne :)

 

Forresten, et tips til de som har N4, så anbefaler jeg å gå til innkjøp av et par NFC smart tags, og koble dem opp mot profiler i CyanogenMOD. Jeg har feks en tag i bilen slik at når jeg toucher telefonen inntil så skrur Bluetooth seg på, osv.. Så har jeg en ved inngangsdøren til huset som skrur på lydløs og wifi :) Fiffig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...