Gå til innhold

Skal ha nektet å be om unnskyldning for dårlige kart


Anbefalte innlegg

Men en sak er sikker det er så forbanet argotete at de tro de vet alt , at de har løsningen på alt

Samtidig så blir veldig mange lurt til tro det samme

Kun i din fantasi, Den andre elgen, kun i din fantasi.

 

Folkene i Apple vet mye om hvordan man utvikler fordømt gode produkt og løsninger innenfor det de driver med - men at det sitter noen allvitende orakler i Apple, som vet og har løsningen på alt, det er det ingen som tror. ;)

 

Nå er det ikke bare i min fantasi fordi til tross for at tester viser at Apple produktene ikke er best alltid , så er det folk som innbiller seg at de er beste uansett hva tester viser

Dette er ikke noe som kommer av seg selv

 

Dette slår ut på mange måter.

Noen vil selvfølgelig nekte å innrømme det når det kommer er bedre produkt .for de vil jo forsvare det dyre kjøpet sitt

Endret av den andre elgen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fortsatt kun i din fantasi at Apple "tror de vet alt, at de har løsningen på alt".

 

Hvem har snakket om hva som er "best alltid"? Ingen. Du roter deg bort i utenomsnakk om hva "tester viser", men er det nå slik at de som "tester" produktene vet alt og har løsningen på alt? Er de mer eller mindre subjektive meningene til de som "tester" fasiten? I så fall så er det jo merkelig at de som "tester" produkt så ofte kommer fram til helt forskjellige konklusjoner.

 

Du lager deg noen stråmenn, med "folk" som innbiller seg ting, og "noen" som nekter å innrømme ting, men jeg ser ikke slike folk her i tråden. Jeg ser heller ingen som tror at Apple vet alt og har løsningen på alt. Du lurer med andre ord ingen andre enn deg selv med påstandene dine.

Endret av Newton
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er fortsatt kun i din fantasi at Apple "tror de vet alt, at de har løsningen på alt".

 

Hvem har snakket om hva som er "best alltid"? Ingen. Du roter deg bort i utenomsnakk om hva "tester viser", men er det nå slik at de som "tester" produktene vet alt og har løsningen på alt? Er de mer eller mindre subjektive meningene til de som "tester" fasiten? I så fall så er det jo merkelig at de som "tester" produkt så ofte kommer fram til helt forskjellige konklusjoner.

 

Du lager deg noen stråmenn, med "folk" som innbiller seg ting, og "noen" som nekter å innrømme ting, men jeg ser ikke slike folk her i tråden. Jeg ser heller ingen som tror at Apple vet alt og har løsningen på alt. Du lurer med andre ord ingen andre enn deg selv med påstandene dine.

 

nå har du ikke fått med deg hva jeg skriver her.

Saken er at Apple innbiller veldig mange at de er best i verden , til tross for tester viser noe annet

( at deres produkter er det beste )

 

Det er på denne måten jeg mer at de er arrogante.

 

Forøvrig så dreier ikke diskusjonen der man snaker om "andre " personer seg bare om de som deltar på forumet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Saken er at det kun er du som innbiller deg ting her. Du insisterer på å fortsette med stråmannsargumentene dine, og tullete påstander om hva Apple "innbiller veldig mange". Det blir bare for dumt å argumentere med "tester" som viser "noe annet", når det kun er din egen stråmann som har kommet med påstander om "best i verden", osv. Jeg ser egentlig ingen poeng i å fortsette denne diskusjonen om dine vrangforestillinger, så vi slutter her.

Lenke til kommentar

Saken er at det kun er du som innbiller deg ting her. Du insisterer på å fortsette med stråmannsargumentene dine, og tullete påstander om hva Apple "innbiller veldig mange". Det blir bare for dumt å argumentere med "tester" som viser "noe annet", når det kun er din egen stråmann som har kommet med påstander om "best i verden", osv. Jeg ser egentlig ingen poeng i å fortsette denne diskusjonen om dine vrangforestillinger, så vi slutter her.

 

Dette kan du si når du ikke får med deg hva som skjer utenfor forumet her

jeg har sett en del tester der også Apple produkter er med og det er sjelden at de blir nr,

( som du sikker ter enig i)

 

Derimot er det en del personer ( hvis man leter litt på nett eller spør tilfeldig på gata ) som ikke vil godta at Apple ikke alltid lager de best produktene.

Det må det være en grunn til , for man blir ikke slik av seg selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen poeng å argumentere med Newton. Har deltatt i flere diskusjoner med ham, og det gjennomsyrede pro-Apple er utrolig irriterende og veldig lite givende å bruke energi på.

 

Apple lager veldig gode produkter. De er dog ikke ufeilbarlige.De har også klare mangler og utfordringer (som det å faktisk lage en telefon som er god til å telefonere). Jeg har selv Macbook Air,iPad 3 og iPhone 4. Det er dog ett felt Apple sakte, men sikkert, har stagnert i utviklingen. Det er i iOS. På en telefon er dette mye mer synlig enn på en iPad (dog også synlig her). Dette er (sammen med Maps-skandalen som fortsatt ikke er fikset) grunnen til at de nå skifter ut personer i sentrale posisjoner.

 

Man kan selvfølgelig, som Newton, påstå at Apple er ufeilbarlig. Sannheten for meg, og den eneste jeg kan snakke om, er at det er mange rundt meg som både er lei Apples manglende innovasjon i telefonmarkedet, men som også er irritert på det iPhone 4 og senere generasjoner har ført med seg. Dårligere byggekvalitet enn f.eks iPad og Macbook. Svært dyre forsikringer. Sensorproblemer i hytt og pine. Telefon som plutselig klikker under anrop (svært mange har opplevd dette). Hjem-knapp som ikke reagerer, problemer med iTunes synkronisering og autorisering etc.

 

Jeg vil fortsatt bruke Apple med tanke på Macbook og iPad, men min iPhone skal få en grufull død når den om noen uker ikke lenger skal brukes av meg. Sier det igjen; den beste hyperportable maskinen jeg har eid, men absolutt den verste telefonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ingen poeng å argumentere med Newton. Har deltatt i flere diskusjoner med ham, og det gjennomsyrede pro-Apple er utrolig irriterende og veldig lite givende å bruke energi på.

 

Det er forsåvidt sant, men.. Vet også av erfaring at å diskutere med den andre elgen kan være .. interessant. Dette kan bli spennende :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innbiller meg at han nektet å beklage fordi det ikke var han som tok beslutningen om å kaste ut Google Maps. Skjønner det godt dersom det er ledelsen i Apple som tok den beslutningen, og han fikk beskjed om å holde kjeft og levere det han blir bedt om å levere, altså egen kart-tjeneste. Han har gjort det beste ut av det, og nekter dermed å beklage for beslutninger tatt på øverste hold i Apple. Arven etter Jobs

 

Takk. Det er tydeligvis noen som forstår det.

 

Hvis man legger sammen 2+2 så ser man at det ikke er Apple som har levert kartunderlaget, men TomTom.

Hvorfor man går fra Google til TomTom skyldes nok ikke annet enn rein skjær politikk, og leser man mellom linjene så tyder mye på at Forstall ikke ga den ideen en stående ovasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man legger sammen 2+2 så ser man at det ikke er Apple som har levert kartunderlaget, men TomTom.

Hvorfor man går fra Google til TomTom skyldes nok ikke annet enn rein skjær politikk, og leser man mellom linjene så tyder mye på at Forstall ikke ga den ideen en stående ovasjon.

 

Det er langt ifra noen hemmelighet hvorfor Apple fjernet Googlekartene (og alle andre Googleprodukter og -tjenester) fra OS-et sitt.

 

Det er heller ikke TomToms skyld at kvaliteten på kartene ikke lever opp til forventningene. TomTom leverer samme kartdata til alle sine kunder, og hvis du har testet TomTom-appen på iPhone vet du at kartene der fungerer mye bedre enn i Apples egne app.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen poeng å argumentere med Newton. Har deltatt i flere diskusjoner med ham, og det gjennomsyrede pro-Apple er utrolig irriterende og veldig lite givende å bruke energi på.

Jeg synes absolutt man kan lære mye av Newton, så får man gjøre som man gjør med mange, skumme forbi det man ikke finner relevant. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis man legger sammen 2+2 så ser man at det ikke er Apple som har levert kartunderlaget, men TomTom.

Hvorfor man går fra Google til TomTom skyldes nok ikke annet enn rein skjær politikk, og leser man mellom linjene så tyder mye på at Forstall ikke ga den ideen en stående ovasjon.

TomTom er bare én av mange leverandører av kart og annen stedstilknyttet eller geografisk informasjon. Sammenstillingen og kvalitetskontrollen av all denne informasjonen fra ulike kilder antar jeg ligger hos Apple.

Jeg klarer ikke lese noe mellom linjene om hvorvidt Forstall syntes dette var en god idé, men det var vel uansett hans ansvar å sørge for at det fungerte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen poeng å argumentere med Newton. Har deltatt i flere diskusjoner med ham, og det gjennomsyrede pro-Apple er utrolig irriterende og veldig lite givende å bruke energi på.

 

Apple lager veldig gode produkter. De er dog ikke ufeilbarlige.De har også klare mangler og utfordringer (som det å faktisk lage en telefon som er god til å telefonere). Jeg har selv Macbook Air,iPad 3 og iPhone 4. Det er dog ett felt Apple sakte, men sikkert, har stagnert i utviklingen. Det er i iOS. På en telefon er dette mye mer synlig enn på en iPad (dog også synlig her). Dette er (sammen med Maps-skandalen som fortsatt ikke er fikset) grunnen til at de nå skifter ut personer i sentrale posisjoner.

 

Man kan selvfølgelig, som Newton, påstå at Apple er ufeilbarlig. Sannheten for meg, og den eneste jeg kan snakke om, er at det er mange rundt meg som både er lei Apples manglende innovasjon i telefonmarkedet, men som også er irritert på det iPhone 4 og senere generasjoner har ført med seg. Dårligere byggekvalitet enn f.eks iPad og Macbook. Svært dyre forsikringer. Sensorproblemer i hytt og pine. Telefon som plutselig klikker under anrop (svært mange har opplevd dette). Hjem-knapp som ikke reagerer, problemer med iTunes synkronisering og autorisering etc.

 

Jeg vil fortsatt bruke Apple med tanke på Macbook og iPad, men min iPhone skal få en grufull død når den om noen uker ikke lenger skal brukes av meg. Sier det igjen; den beste hyperportable maskinen jeg har eid, men absolutt den verste telefonen.

 

Du har glemt å nevne: At telefonen mangler micro-SD tilkobling (eller liknende kortstandarder), slik som brorparten av konkurrende merker tilbyr i dag.

 

Denne melkestrategien virker ikke på meg, og da tenker jeg på det at Apple selger ting slik:

 

"modell h" som har 8 GB lagring for kr n.nnn,-

"modell i" som har 16 GB lagring for kr n.nnn,-

"modell j" som har 256 GB lagring for kr nn.nnn,- også videre alt etter som årene går

 

Jeg er drittlei av å se denne salgsmodellen. Men, her tror jeg Apple må bite i det sure eplet en MEGET vakker dag.

 

Apple-modellen medfører flere svakheter:

 

1. Man kan ikke kjøpe micro-SD kortet sitt billigst mulig, men må ta til takke med Apple-prisen

 

2. Man kan ikke nappe ut et lagringskort med la oss si MP3-filer, og stappe inn et annet med andre MP3-filer eller annet innhold. Altså gir det en begrensning på brukervennligheten.

 

3. Man kan kanskje stappe i en utvidelse som man må betale en del ekstra penger for, slik at man kan koble til ting. Så for å bøte på problemet, skal man altså til en hver tid (om man er avhengig av lagringsutvidelser) måtte gå rundt med et Apple-produkt som har en "jÆ**a" dongel stikkende ut av seg. Istedet kunne man hatt et søtt lite micro-SD kort som ikke stikker ut noen plass. At Apple ikke ser fordelen av å selge et enda bedre produkt til sine kunder, må man vel kunne kalle "gammel grådig gubbe arroganse".

 

Apple forenkler også brukergrensesnittet så mye at det kan føre til vanvidd. Har ingen gode eksempler å hoste opp i farten siden jeg ikke er en iPhone-bruker selv. Man skal lete lenge for å finne løsninger for å gjøre "oppgave y" eller "oppgave z", som man fint kan gjøre på en Android-telefon :)

Endret av G
Lenke til kommentar

@G: Heller iPhone 5 med 64 GB lagringsplass som jeg fritt kan disponere som jeg vil, til apps og alt annet, enn f.eks Samsung GS III eller Note II som kun har litt over 10 GB tilgjengelig for installasjon av apps uansett hvor stort minnekort du stapper inn. Disse to og flere andre Android-telefoner lar deg ikke utnytte micro-SD minnekortet som du vil, og nekter deg å installere apps på minnekortet. Det er allerede flere fortvilte forumbrukere i flere tråder som klager på denne begrensningen, og som føler seg lurt, f.eks her:

http://www.diskusjon...post&p=19837007

 

Du kan også merke deg at Googles nye referansetelefon LG Nexus 4 ikke har minnekortstøtte, og heller ikke mer innebygget minne enn min iPhone fra 2007...

iPhone 5 med 64 GB innebygget lagringsplass kommer aldri til å gi meg slike idiotproblemer med minnekapasitet og minnekort som mange Android-brukere sliter med, takk og pris... ;)

 

Det er for øvrig merkelig at du som ikke bruker iPhone drives til vannvidd over ting som du ikke kan nevne eksempler på, mens jeg som har brukt iPhone i flere år ikke har problem med å finne løsningene for å gjøre oppgavene jeg ønsker...

Endret av Newton
  • Liker 4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...