Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan jeg kan benytte usb kabel fra pc og kjøre timelaps i et døgn?

Ser at den siste timelaps jeg kjørte "stoppet" etter ca 2 timer....

 

Evt noen som vet styrken volt, amp, watt etc for laderen til kameraet? Slik at jeg kanskje kan benytte en vanlig usb lader til et annet kamera?

 

Jeg kjøpte et skeleton-hus til mitt GoPro 2, da er alle kontaktene på kameraet åpne og man kan ha ladekabelen tilkoblet 24/7:

 

WEB_Image%20GoPro%20Skeleton%20Housing%20Kamerahus%20for%20GoP-674917617.Jpeg

Brukte en tilfeldig mobillader med micro-USB ut. Så lenge laderen leverer 700mA eller mer og 5V så er det hips om happ.

 

Timelapse video over åtte døgn som jeg laga for musikkfestivalen Døgnvill Vinter, var innom en gang i døgnet og bytta minnekort, sydde sammen bildene i Sony Vegas: http://www.youtube.com/watch?v=9Rserh3R5Pc

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Noen som vet om det er noe spesielt med Gopro 3 black edi. som Apple.no selger? Hvorfor er det en tusenlapp billigere enn alle andre?

 

Ser for meg at det kan være litt mer vrient med en eventuell reklamasjon siden man ikke kan forholde seg direkte til Apple, men er det noen andre minus. Den tusenlappen kan man jo bruke til å kjøpe litt forskjellig stæsj til kameraet...

Lenke til kommentar

Det er at av problemene med Apple, de følger ikke norsk lov og prøver alltid å dytte ansvaret over på kunden eller noen andre.

 

Jeg har aldri hatt problemer med Apple når det gjelder reklamasjon av produkter jeg har kjøpt direkte av dem. Men derimot så er Eplehuset ganske vrange når man skal reklamere.

Lenke til kommentar

Skulle kjøpe micro fra minnekort.no - og fikk dette nå i dag

 

 

Dessverre sliter SanDisk veldig med å dekke etterspørselen etter Sandisk

MicroSDXC Mobile Ultra 64gb Class 10 og tilsvarende minnekort. Den chippen

som benyttes er ikke tilgjengelig i det etterspurte volumet. Leverandøren

vår melder om at det ventes leveringsforsinkelser på inntil 2 måneder.

 

Ønsker du å endre din ordre til 2 stk Transcend MicroSDHC Class 10 32gb

til samme pris (totalt kr 469,00 + frakt)? Transcend leverer dessverre

foreløpig ikke minnekort av denne typen i 64gb. Ønsker du å kansellere

eller kanskje gjøre andre endringer på din ordre er det bare å ta kontakt

 

Hva tenker dere?

 

Er det noen forskjell på MicroSDCX og SDHC ?

Endret av Melkesjokoladen
Lenke til kommentar

Hva er det som er galt med det? Henger seg opp?

Jepp. Får slått det på, men ikke noe mer. Fryser etter det.

Må ta ut\inn batteriet for at jeg kan få slått det på igjen.

 

Testet med både firmware oppdatering og SDkort bytte uten at noe hjelper.. Også ladet det helt ut osv. prøvd alt egentlig :p

Lenke til kommentar

Black edition er jo ganske dyrt. Er det verdt pengene? Jeg har GoPro 2, og er veldig fornøyd. Faren min som er en gadget-freak ut av en annen verden har kjøpt 3 - black edition og førsteinntrykket er at det ikke er verdt den store prisforskjellen. Bildekvaliteten er bedre, men ikke nok til at jeg gidder å kjøpe det. Noen som vet hvor mye hero 2 kostet når det kom ut?

 

Black edition er jo ganske dyrt. Er det verdt pengene? Jeg har GoPro 2, og er veldig fornøyd. Faren min som er en gadget-freak ut av en annen verden har kjøpt 3 - black edition og førsteinntrykket er at det ikke er verdt den store prisforskjellen. Bildekvaliteten er bedre, men ikke nok til at jeg gidder å kjøpe det. Noen som vet hvor mye hero 2 kostet når det kom ut?

Lenke til kommentar

Black edition er jo ganske dyrt. Er det verdt pengene? Jeg har GoPro 2, og er veldig fornøyd. Faren min som er en gadget-freak ut av en annen verden har kjøpt 3 - black edition og førsteinntrykket er at det ikke er verdt den store prisforskjellen. Bildekvaliteten er bedre, men ikke nok til at jeg gidder å kjøpe det. Noen som vet hvor mye hero 2 kostet når det kom ut?

 

Black edition er jo ganske dyrt. Er det verdt pengene? Jeg har GoPro 2, og er veldig fornøyd. Faren min som er en gadget-freak ut av en annen verden har kjøpt 3 - black edition og førsteinntrykket er at det ikke er verdt den store prisforskjellen. Bildekvaliteten er bedre, men ikke nok til at jeg gidder å kjøpe det. Noen som vet hvor mye hero 2 kostet når det kom ut?

For min del, ønsker jeg det mest pga 120 fps 720, og 60 fps 1080 :)

Lenke til kommentar

Grunnen for jeg kjøpte det var hovedsaklig at den kan ta opptak i 2.7k 30fps.

 

Men det at man kan ta 120fps og 240fps, er jo bare moro. kan jo lage litt kule slowmotion effekter ut av det.

 

Skal ha mitt GoPro hovedsaklig påmontert på et helikopter, så da gjør det jo seff ingenting at vekten er noe mindre en forige generasjon :)

Lenke til kommentar

Hvis man vil ha det nye undervannshuset som gjør at man kan filme under vann, trenger wifi og fjernkontroll så er er Black ikke dyrt. Spesielt der det selges til 3300 kr så får man mye for pengene.

 

Skal du bare filme i godt lys med lite bevegelse i 1080p eller med mye bevegelse i 720p og er fornøyd med det så er det ikke store grunner til å oppdatere.

 

GoPro 2 kostet 3485 hos en norsk nettbutikk når det kom.

Lenke til kommentar

Skulle kjøpe micro fra minnekort.no - og fikk dette nå i dag

 

 

 

 

Hva tenker dere?

 

Er det noen forskjell på MicroSDCX og SDHC ?

Gå heller for 2x Sandisk 32GB. Blir litt dyrere, men jeg ville ikke stolt på Transcend kort til å ta vare på video (eller stillbilder) for meg til jeg får lastet de over på datamaskinen. Har aldri likt det merket pga dårlige erfaringer, og senest for to dager siden var jeg borte i et slikt kort (ikke mitt) hvor random bilder ble korrupte og uleselige. Drittmerke.

 

SDXC-betegnelsen indikerer ikke noen høyere hastighet enn SDHC i seg selv, men det er en nyere teknologi for å få presset kapasiteten over 32GB. Du trenger strengt tatt ikke mer enn klasse 6 for full HD, og klasse 10 bør være plenty for full HD i 60fps og 4K i 15fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...