Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Det vil ikke fungere med HERO 3 black edition. Du vil maksimalt få ISO 400, 0,5 s og f/2,8. Da vil bare de sterkeste stjernene være observerbare. I de mørkeste delene av bildet så blir farvene filtrert bort sånn at det ikke nytter å summere flere bilder heller.

 

Speilrefleks med et skikkelig objektiv er alltid best men man sliter ut lukkeren på å lage en time med ferdig film. Et topp kompaktkamera vil kunne gi gode resultater.

Enig, men nå har det seg slik for min situasjon at dslr'en jeg eier, er en 60d. Ikke det beste når det kommer til lysfølsomhet...i alle fall ikke med objektivene jeg har prøvd. Noen objektiver dere kan anbefale for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor stor er egentlig kvalitetsforskjellen mellom hd hero 2 og 3'eren?

Snakker vi betydelig forbedret videokvalitet? ser den koster nesten tusenlappen mer i butikker også!

Forskjellen er alt fra liten til veldig stor, det avhenger av mange faktorer.

 

For eksempel så trenger man 60 Hz for å få raske bevegelser til å se bra ut. Der greier HERO 2 720p mens HERO 3 Black Edition greier 1080p.

 

Du får også større dynamisk omfang, bedre lysfølsomhet, mindre støy og større datafiler som tilsammen gir en betydelig forbedring. Men under de forholdene der HERO 2 gjør en veldig god jobb så er ikke forskjellen så veldig stor. I noen tilfeller har også HERO 2 mindre kraftig kontrast som ikke går nesten helt i sort i skyggene som det av og til gjør på HERO 3 Black Edition.

Lenke til kommentar

Hei! Tenkte å bestille HD Hero Black Edition så fort som mulig, da jeg ser Multicom har tilbud på det.

Men lurer på hvordan minnekort som annbefales?

 

Har løst på 64gb, men går sikkert fint med 32gb.. Har hørt at man må/burde ha class 10, stemmer det?

 

I full fart var det dette som var mest intr. :

http://www.multicom.no/64GB-microSDXC-Class-10-Flash-KINGSTON/cat-p/c101195/p5514149

 

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Jeg ble annbefalt class 10 ja. 16GB. holder til ca. tre timer opptak i full HD og da har du uansett brukt opp 2-3 batterier, såe jeg vil tippe det holder. Så sant du ikke er av typen som vil lagre masse video på minnekortet og kun tømme det inni mellom.

 

Selv 8GB. hadde vel egentlig holdt tror jeg, vertfall for min del, for jeg tømmer jo uansett kortet når jeg lader batteriet uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...