Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Det skal vel vare i overkant av en time.

 

Sendte forøvrig en epost til GoPro folka tidligere ang spørsmål om det var lovlig og bruke Jet Carrier til frakt, siden man da kan betale i dollar fremfor euro, det var det.

 

Spurte også om hvorfor Apple hadde kameraene billigere enn de andre norske forhandlerene, men det var de ikke klar over..

 

Thank you for contacting GoPro customer support.

You can use a Jet Carrier to make the purchase, if you would like. Just have someone from that company either call us and place the order for you. Or you can call us and just give us a US shipping address instead of a Norgwegian address.

Alternatively, you would just call the international team that is in Europe at: +6509800252.

 

Finally, we are not aware that Apple even has our cameras. Do you mean they have purchased a bulk amount of our cameras and they are now reselling them? If that is the case, then the reason they would have received them cheaper is because they purchased a bulk quantity to resell meaning they get them cheaper.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min GoPro 3 levert på døra i dag. Alt så bra ut. Bestiller litt ekstarutstyr, slik som et ekstra batteri og sugekopp nå snart.

 

Men fraktsselskapet DHL suger big time, fy faen! De påsto de var her på Mandag, men sjåføren fant ikke adressen som sto på pakken, de påsto den var feil når jeg ringte de på Tirsdag, så jeg oppga riktig adresse og jeg skulle få pakken Onsdag. Onsdag kom den ikke, beskjed ikke sendte videre. Ble lovet den Torsdag, faen ikke tatt den med da heller.Ble forbanna og ringte inn sent Torsdag, de lovte bot og bedring, Fredag skulle den komme, jeg terpet på adressen også siste gangen jeg pratet med de. Nå idag så ringte sjåføren 5 min før han kom og lurte på adressen, for den han hadde fått oppgitt på den ekstra lappen med ny adresse klarte han heller ikke finne på GPS. Det er jo ikke rart, for den adressen var jo også feil. Tre ganger oppga jeg riktig adresse til DHL.

 

Jeg ble også lovet at sjåfør skulle ringe meg en halvtime før han kom siden de hadde rotet sånn, slik at jeg ikke måtte oppholde meg på adressen enda en dag. Han ringte vel 5 min før. Da var jeg tilfeldighvis hjemme og kunne gi han riktig adresse.

 

Men pakken fra Apple var riktig adressert til meg, men når fantasien til DHL(sjåføren) ikke er såpass at de bytter ut en a med en å som det skulle være for å være 100%, ja da er det mørkt. Ikke alle tastaturer i utlandet inneholder Å.

 

Totalt ubrukelig kundeservice spør du meg.

 

Men når har jeg jo det jeg har ventet på og kan snart teste den ut når kulda gir seg litt, sånn ut i April en gang.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Det høres ikke bra ut. Prøv å lade det helt, ta ut batteriet og la det ligge en god stund uten batteri før du prøver igjen. Prøv også om du kan laste opp firmware på nytt.

 

Hvis det ikke hjelper så kan du prøve å kontakte GoPro kundeservice, kansje det finnes en metode for å resette det.

Har allerede kontaktet GoPro, så får se hva de svarer.. Nå er kameraet på..montro hvor lang tid det tar før det er tom for strøm, når jeg ikke kan bruke noen funksjoner så tar det sikkert litt tid :p

Lenke til kommentar

HERO 2 bruker like mye strøm uansett, det har hendt jeg har glemt det i lomma og det kjennes godt og varmt ut etter en stund. Jeg vet ikke om de har lagt inn strømsparing på HERO 3.

 

På første test av HERO 3 Black varte batterier 85 minutter i 1080p 30 FPS som er litt skuffende i forhold til HERO 2. Får se om det forbedrer seg når batteriet har blitt ladet noen ganger og når den ferdige programvaren kommer.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

har hatt kamera mitt i to uker nå og rotet litt rundt med det.

Kom fort frem til at protune er veien og gå. jeg har uansett alle klippene mine gjennom redigering og da er fargekorigering et must.

Men noen som har god peiling på dette med hvitbalangsen? fordelene ved auto eller cam raw? Har prøvd litt begge men ikke side om side. så vet ikke helt hva som er forskjellen. føler litt at det er lettere og justere hvitbalangsen i redigeringen i ettertid når jeg filmer i cam raw. men jeg vet egentlig ikke hva forskjellen er.

Noen som har forsket/lest om dette? sider der det står bra beskrevet?

 

edit: dobbeltpost

Endret av Fribbern
Lenke til kommentar

har hatt kamera mitt i to uker nå og rotet litt rundt med det.

Kom fort frem til at protune er veien og gå. jeg har uansett alle klippene mine gjennom redigering og da er fargekorigering et must.

Men noen som har god peiling på dette med hvitbalangsen? fordelene ved auto eller cam raw? Har prøvd litt begge men ikke side om side. så vet ikke helt hva som er forskjellen. føler litt at det er lettere og justere hvitbalangsen i redigeringen i ettertid når jeg filmer i cam raw. men jeg vet egentlig ikke hva forskjellen er.

Noen som har forsket/lest om dette? sider der det står bra beskrevet?

 

edit: dobbeltpost

. Sier ikke dette sikkert... Men er det ikke slik at i auto, gjør kameraet hele jobben, og konverterer filene i det det tar de opp? I raw, gjør ikke kameraet noe med filene, og de blir lagret i store filer med mye informasjon. Siden det er så mye info, er det enklere å endre på bldekvaliteten i redigeringsprogram uten å miste kvalitet.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Jeg har silver edition (kjøpt fra USA for 1800 kroner forresten, men den er tatt med som bagasje og ikke sendt.), og skal til alpene som noen uker. Hvilke instillinger burde jeg ha for at det skal kunne brukes i en skifilm?(Vil gjerne ha mulighet til å filme i 2-3 timer om dagen, men om det ikke går, så går det ikke). Hvilket minnekort anbefales? Kan man kjøpe ekstra batterier til gopro, for å være på den sikre siden?

Lenke til kommentar

Jeg har silver edition (kjøpt fra USA for 1800 kroner forresten, men den er tatt med som bagasje og ikke sendt.), og skal til alpene som noen uker. Hvilke instillinger burde jeg ha for at det skal kunne brukes i en skifilm?(Vil gjerne ha mulighet til å filme i 2-3 timer om dagen, men om det ikke går, så går det ikke). Hvilket minnekort anbefales? Kan man kjøpe ekstra batterier til gopro, for å være på den sikre siden?

Du kan kjøpe batterypack, som du fester bak på goproet for å få lengre batterilevetid. Ellers kan du kjøpe flere batterier, og bytte når et går tom. Google gopro hero 3 battery, så skal det ikke være så vanskelig å finne.

 

Ang minnekort, er det blitt diskutert tidligere i tråden her, bla deg bakover et par sider, så finner du all info du trenger.

 

Til en snøsportfilm ville jeg gått med så høy kvalitet som mulig, men også så mange bilder per sekund som mulig. Med silver edition, kan man bare filme 30 fps i 1080. Dette holder som regel, men siden du skal lage en sportfilm, ville i alle fall jeg gått for 720, og 60 fps, For å være sikker på at kameraet får med seg absolutt alt. Med 60 fps kan du dessuten lage utrolig fine slow motions.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ang. minnekort igjen. Blir helt tufsete av å lese det som står skrevet i postene bak, og blir ganske usikker på hva som er best minnekort. Av de som er foreslått, hvilken er best? =)

Dette er vel et godt alternativ tenker jeg. Her har du i alle fall mer enn nok lagringsplass:

http://www.minnekort.no/minnekort/microsdhc/sandisk/sandisk-microsdxc-mobile-ultra-64gb-class-10

Lenke til kommentar

Dette er vel et godt alternativ tenker jeg. Her har du i alle fall mer enn nok lagringsplass:

http://www.minnekort...a-64gb-class-10

 

Som jeg skrev, overkill med 64GB, kjøp 4 kort på 16GB heller, så om GoPro faller av, blir ødelagt, eller noe annet skulle skje, så mister du ikke 64GB med opptak men heller 16GB :)

 

Kjøp 4 kort á 16GB med samme specs som det HornYkorN linket til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...