Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Mhm ja! no er kamera sendt.

Sklir pakken tvers igjennom tollen eller må eg til å styre med det også?

Ser at det er TNT som er budbringer, men finnes ikkje slikt her på landet. Er det posten som tar over skal tru?

Jeg fikk pakken fra Apple på døra levert av posten, sjåføren ringte en stund før han kom. Hvis de ikke får tak i noen på leveringsadressen etter et par forsøk så vil du få hentelapp i postkassa.

 

Hvis du bor utenfor en "by" så kan det hende de ikke gidder prøve å levere på døren.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk pakken fra Apple på døra levert av posten, sjåføren ringte en stund før han kom. Hvis de ikke får tak i noen på leveringsadressen etter et par forsøk så vil du få hentelapp i postkassa.

 

Hvis du bor utenfor en "by" så kan det hende de ikke gidder prøve å levere på døren.

Hvis TNT er bedre enn Posten da :) Posten gidder ikke levere dør-til-dør midt i Oslo sentrum en gang. Du må pent innfinne deg i å møte opp på Postkontoret for å hente pakken selv.

 

Eller jo, én gang klarte de å levere på døren for meg. Men da til feil person... så den pakken er søkk borte.

Lenke til kommentar

Tilbake til minnekortdiskusjonen vår...dere som har kjøpt de vi kom fram til til slutt, er dere fornøyde? Hvilke vil dere anbefale?

Jeg har et Lexar Class 10 og det fungerer veldig bra. Men i fotomode så er det ingen buffer så man kan ikke ta nytt bilde før det forrige er lagret. Det er nedtur fra HERO 2 som hadde buffer. Så et raskere kort vil være en fordel når man fotograferer.

 

Man kan alltids håpe at de legger til buffer når de får kontroll over problemene med det kan nok ta flere år.

Lenke til kommentar

Chest mount er bra til sykkel :)

 

Landeveisykling, turer på alt i fra 1 til 6 timer så tror jeg holder er best. Ligge nede i bukken så blir det ikke mye spennende med chest mount.

 

Kjører også terreng og der kanskje chest eller helmet mount passe bra på turer. Men holder på ritt

Lenke til kommentar

Noen som hvet hvor bra 3'rn er på nattlige timelapser? Regner med det ikke kan gjøre det jeg ønsker, men lurer på om dere hvet om noen kamera som kan. Tenker på timelapser som viser stjerner, og at jorden faktisk går rundt ^^

Det vil ikke fungere med HERO 3 black edition. Du vil maksimalt få ISO 400, 0,5 s og f/2,8. Da vil bare de sterkeste stjernene være observerbare. I de mørkeste delene av bildet så blir farvene filtrert bort sånn at det ikke nytter å summere flere bilder heller.

 

Speilrefleks med et skikkelig objektiv er alltid best men man sliter ut lukkeren på å lage en time med ferdig film. Et topp kompaktkamera vil kunne gi gode resultater.

Lenke til kommentar

Som nevnt så har jeg selv GoPro Hero 3 Black Edition og jeg synes det er et meget spennende actionkamera. Dog til sitt bruk.

 

jeg er veldig amatør når det kommer til video, selv om jeg forstår det grunnleggende og etter min mening krever det også grunneleggende kunnskaper når det gjelder videoredigering i etterkant.

 

Å drive med zooming og fokusering med vanlige videokameraer som er 5x større enn GoPro krever at man har litt mer kunnskap for å få en flott video da det er langt mer å tenke på.

 

En GoPro tar man med seg litt sån for å dokumentere. Noe ala "Hurtigruten" og "Nordlandsbanen" som går på tv. Og selfølgelig ekstremsport/ski etc.

 

Nå har ikke jeg noen sammenligningsgrunnlag, men GoPro Hero 3 Black leverer fantastisk videokvalitet i mine øyne. Bildefilene man får fra kameraet er jeg dog ikke spesielt godt fornøyd med for å si det pent. Samsung SIII banker GoPro på bildekvalitet. men nå er det jo heller ikke foto som er greia med GoPro.

 

Her har jeg lagt ut en liten video tatt med GoPro mens jeg gikk tur med bikkja her om dagen. Ikke veldig spennende, men lagde videoen kun for å teste. Videoen kan sees i full HD hvis du har rask nok internettlinje.

 

Dog ser det ut til at videoen er sperret for dem som vil se den fra mobil/nettbrett etc. Dette kommer av at Youtube har funnet ut at sangene som er brukt i bakgrunnen mangler rettigheter elelr noe. (Tror jeg da...)

 

http://www.youtube.com/watch?v=fIUNRhl_KVY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...