Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Men finnes det kort med hastigheter mellom 30mb/s og 95mb/s? De stedene jeg har sjekket, så er det enten eller.

 

Jeg har uansett ikke bruk for å kunne timelapse med 10 bilder i sekundet, så et class 10 kort med 30mb/s burde vel holde?

 

Edit: Er det slik at et 64gb kort som det ble linket til tidligere, vil oppleves som "tregere" enn et 16gb eller 32gb kort?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DHL har tydeligvis prøvd å levere pakka med Gopro hos meg i dag. Jeg har vært hjemme i hele dag.

 

På sporingen så er det merket at de har feil adresse og at jeg skal ta kontakt med budfirmaet. Jeg har oppgitt riktig adresse til Apple. Jeg ser ikke på det som min oppgave å ringe rundt.

 

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Hmm, har det ikke kommet noen updates til Black Edition enda? Prøver å oppdatere gjennom Cineform, men der finner maskinen ikke kameraet. Sjekker youtube, finner ut at man kan gjøre det i nettleseren. Ok, går inn og kjører oppdateringen der, men så står det at det ikke er noen oppdateringer til kameraet enda?

 

I boksen lå det en lapp som sa at dette kameraet trenger en oppdatering :p

Lenke til kommentar

Bestilte Gopro Black Edition fra Apple sin norske butikk forrige uke, ble levert av DHL i går.

 

Sitter nå med kameraet og skal koble opp mot Iphone, men mangler "valget phone and tablet" under wirelss settings...

 

Lastet ned siste oppdatering fra gopro.com - manuelt, men ingen ny meny kom frem... Noen som har klart å få det til ?

Lenke til kommentar

ok, snakket nå med Gopro support, oppdatering for Black Edition kommer ikke før 14 desember, anbefalte meg å abonnere på nyhetsbrevet.

 

Så da er det ut i skogen og på med kameraet..

 

 

Noen som har anbefalinger på bra utstyr for filming i bil ( kjøring ) og hvordan feste kameraet på hund?

Lenke til kommentar

Hodebåndfestet er ganske genialt. Man kan lett modifisere den slik at man kan feste den rundt bein og armer.

 

Bestilte Gopro Black Edition fra Apple sin norske butikk forrige uke, ble levert av DHL i går.

Sitter nå med kameraet og skal koble opp mot Iphone, men mangler "valget phone and tablet" under wirelss settings...

Lastet ned siste oppdatering fra gopro.com - manuelt, men ingen ny meny kom frem... Noen som har klart å få det til ?

 

Er det den oppdateringen hvor du oppdaterer gjennom nettleseren? Fikk det ikke til i går :hmm:

 

 

Edit: Kommer dere til å kjøre med auto innstillinger eller vil dere bruke ProTune?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Hodebåndfestet er ganske genialt. Man kan lett modifisere den slik at man kan feste den rundt bein og armer.

 

 

 

Er det den oppdateringen hvor du oppdaterer gjennom nettleseren? Fikk det ikke til i går :hmm:

<-- Ble nødt å laste ned manuelt, men oppdateringen var den samme som var på kameraet..

firmware version":"HD3.03.01.09"

 

Edit: Kommer dere til å kjøre med auto innstillinger eller vil dere bruke ProTune?

<-- Blir personlig nødt å teste selv, men frister med ProTUne.

Lenke til kommentar

De har allerede sendt ut den første ladningen som de fikk for noen dager siden. Så du må nok vente til de får neste forsyning. GoPro har problemer med å levere nok kameraer så hvis det er viktig at du får det fort så lønner det seg å lete rundt og se om du finner noen som har det på lager (antakelig til en høyere pris).

Lenke til kommentar

Er ikke alltid man har har et slikt kamera med seg..

 

 

 

Det kortet funker? Ikke vits med de som har 95mb/s?

 

Hva i all verden skal dere med 100MB/s til et jævla GoPro kamera? Jeg har 2 7D'er, og har på det ene 45MB/s og på det andre 60MB/s. Det er ved full burst på 8bps jeg går fort tom, da jeg tar i RAW format, noe som betyr at bildene blir 30MB * 8bps = 240MB/s.

 

Kamera har en buffer, og en timelapse 10fps? Hva i huleste prater dere om? En timelapse er en film som blir satt sammen av mange bilder over en lengre tidsperiode (1time -> flere dager/uker/år). Man tar et bilde hvert 0.5s, 1s, 3s, 5s ,10s, 30s, 60s etc. etc... Det betyr, at skal du ha hvert 0.5s betyr det (grovt regnet) 10MB * 2bps = 20MB/s.

 

Skal man ha mer enn et bilde per 0.5s kan man f.eks benytte seg av 4K 15fps og så ta slow-motion. Å skulle ta 10stk JPG bilder per sekund blir enorme mengder data som er helt unødvendige...

 

Kjøp dere 3-4 16GB kort som klarer 30MB/s og bruk resten på batteri, da om det stemmer skal dette suge like hardt som på HD2... (Grunnen til at jeg sier kun 16GB, er om du har 32GB og du faller, eller noe skjer med minnekortet, så er ikke tapet så altfor stort mtp. innholdet)

 

Lykke til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva i all verden skal dere med 100MB/s til et jævla GoPro kamera? Jeg har 2 7D'er, og har på det ene 45MB/s og på det andre 60MB/s. Det er ved full burst på 8bps jeg går fort tom, da jeg tar i RAW format, noe som betyr at bildene blir 30MB * 8bps = 240MB/s.

 

Kamera har en buffer, og en timelapse 10fps? Hva i huleste prater dere om? En timelapse er en film som blir satt sammen av mange bilder over en lengre tidsperiode (1time -> flere dager/uker/år). Man tar et bilde hvert 0.5s, 1s, 3s, 5s ,10s, 30s, 60s etc. etc... Det betyr, at skal du ha hvert 0.5s betyr det (grovt regnet) 10MB * 2bps = 20MB/s.

 

Skal man ha mer enn et bilde per 0.5s kan man f.eks benytte seg av 4K 15fps og så ta slow-motion. Å skulle ta 10stk JPG bilder per sekund blir enorme mengder data som er helt unødvendige...

 

Kjøp dere 3-4 16GB kort som klarer 30MB/s og bruk resten på batteri, da om det stemmer skal dette suge like hardt som på HD2... (Grunnen til at jeg sier kun 16GB, er om du har 32GB og du faller, eller noe skjer med minnekortet, så er ikke tapet så altfor stort mtp. innholdet)

 

Lykke til :)

 

Har ikke peil på slikt, så takk for oppklaringen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...