Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Hvordan er egentlig stillbilde-kvaliteten på Hero3 BE?

Hvor ligger det i skalaen, mobilkamera, billig point and shoot eller litt opp i kompaktkameraklassene?

Det spenner over flere klasser. For eksempel er det et ekstremvidvinkelkamera som går rett i lommen og som er skarpere enn mange speilrefleksobjektiver med samme bildevinkel. Så det gjør noen ting bedre enn de aller fleste kamera også sliter det litt med andre ting.

 

Det sliter i dårlig lys, ISO400 er maksimum. Jeg har tatt bilder med HERO 2 som er av god teknisk kvalitet. HERO 3 Black har betydelig mindre støy, men utover det har jeg ikke fått testet så mye i brukbart lys.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fått prøvd kamera litt. Etter en kilometers padling i går, måtte jeg i land og få kamera ut av huset og batteriet ut, for å få det til å funke igjen. Låst. Og da fant det ut at det var tomt for batteri. Etter en stund ombestemte det seg imidlertid igjen, så jeg fikk tatt mer. Men det var da fryktelig upraktisk!

 

Så skulle jeg prøve nå som det var fullt oppladet igjen, og se hvor lenge det klarte å filme i innetemperatur. Men først måtte jeg slette det som lå på fra før. Ja. Så var det låst igjen.

 

Jeg er ikke imponert, skal det være sånn her så blir det jo helt håpløst å bruke på padletur - kan ikke drive og ta kamera ut av boksen hele tiden da, med saltvann på hendene.

Lenke til kommentar

Mitt kamera var veldig ustabilt før jeg fikk inn den siste firmwaren. Så dobbelsjekk om du har den siste.

 

Det er rykter om at hele supportavdelingen til GoPro er på grensen av nervesammenbrudd etter enormt mye problemer. Om det er på grunn av elendig firmware eller om det er produksjonsfeil vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg filmet ikke, kom ikke så langt før det låste seg, jeg skulle jo slette først... Begge gangene låste kamera seg vel mens jeg klikket i menyene. Så jeg har et liiite håp om at det er sånn som låser seg når man klikker for fort, en gammel telefon jeg hadde var sånn. Bare jeg ikke var så kjapp, så gikk det bra. ;)

 

Jeg oppdaterte til den som lå ute da jeg fikk kamera i jula, men skal prøve nå å resette, formattere kortet og legge inn på nytt. Kanskje har det kommet en ny etterpå, for alt jeg vet. Men en kjenning som hadde samme problem prøvde uten at det hjalp noe nevneverdig, og måtte reklamere. Håper jeg slipper.

Lenke til kommentar

Mitt liker ikke at jeg trykker for fort, det låser seg ikke men virker som det krasjer og havner ytterst i menyen igjen.

 

Du kan prøve å nullstille kameraet med denne metoden og se om det hjelper:

1. Ta ut batteriet

2. Hold utløserknappen inne

3. Sett inn batteriet

4. Slå på kameret mens du fremdeles holder utløserknappen inne

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en battery bacpac til 3ern i dag, er det dobling i tid den faktisk gir?

 

Uansett, sto bak en kid i kassa som hadde kjøpt Black edition, merker jeg syntes litt synd på han. Montro om folk som kjøper i butikk vet at man sparer 1300kr på å handle på nett?

Ga 2240,- for mitt da jeg kjøpte det i florida rett før jul. kjøpte selvsagt 2 for samme prisen som 1 i norge :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet mitt black edition en helg og lurer på ett par ting?

 

FPS det har kun med kvalitieten hvis du skal spille av i slow motion>?eller har jeg misforstått?

Det henger seg relativt ofte,jeg må opp med huset ut med batteriet starte på nytt så fungerer det igjen?

I innstillinger så kan man endre på noe som heter PAL og ntsc eller noe`? skal den stå på PAL?

PROTUNE hva gjør det?burde den være av eller på når man filmer?

På oppløsningene merker man stor forskjell om man filmer i 1080,960 eller 720?

Og finnes det ikke mulighet for og få lys i displayet?jeg finner en instilling som LED men det skjer ikke noe ?

Lenke til kommentar

FPS det har kun med kvalitieten hvis du skal spille av i slow motion>?eller har jeg misforstått?

Det er stor forskjell mellom 30(25) og 60(50) Hz hvis det er raske bevegelser i bildet. Det "hakker" mye hvis du filmer med lav FPS.

 

Det henger seg relativt ofte,jeg må opp med huset ut med batteriet starte på nytt så fungerer det igjen?

Det er mange som er plaget med det, sjekk at du har siste programvare i kameraet,

 

I innstillinger så kan man endre på noe som heter PAL og ntsc eller noe`? skal den stå på PAL?

Det kommer an på hva filmene skal brukes til, eneste forskjellen er FPS. NTSC gir litt høyere FPS.

 

PROTUNE hva gjør det?burde den være av eller på når man filmer?

Protune gir større filer og høyere kvalitet men filene på behandles i etterkant for å se fine ut.

 

På oppløsningene merker man stor forskjell om man filmer i 1080,960 eller 720?

Det kommer an på hvilken skjerm man ser resultatet på og hvor nært man sitter. Jeg ser tydelig forskjell på 720 og 1080 på min skjerm.

 

Og finnes det ikke mulighet for og få lys i displayet?jeg finner en instilling som LED men det skjer ikke noe ?

Det er ikke lys på displayet, instillingene for LED er for statuslysene på kamerahuset.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Da jeg bestilte (fra Apple) sto det 4-6 ukers leveringstid. Trodde jeg hadde noe tid på å ombestemme meg. Husker ikke akkurat tid, men det var ikke mange dagene (hvis flere dager i det hele tatt) før jeg fikk melding om at det var sendt. Så tok det kanskje en uke før jeg hadde det. Så rett før jul betydde 4-6 uker cirka én.

 

Da blir det sikkert litt bingo å bestille det derifra, men. Det trenger altså slett ikke ta så lang tid som det står.

Lenke til kommentar

Tror dere elektroniske dingser kan påvirke kameraet? F.eks en VHF radio. Merker jeg har en rar støy på noen av filmene mine. Hadde både en GPS og en VHF radio innen kort avstand.

Det går ikke ann å justere opptaksnivået på kameraet gjør det det? Alt jeg hvet er at de eneste gangene kameraet mitt har tatt opp ulyder er med en shotgun mic, og mobilsignaler i nærheten.

Lenke til kommentar

Da jeg bestilte (fra Apple) sto det 4-6 ukers leveringstid. Trodde jeg hadde noe tid på å ombestemme meg. Husker ikke akkurat tid, men det var ikke mange dagene (hvis flere dager i det hele tatt) før jeg fikk melding om at det var sendt. Så tok det kanskje en uke før jeg hadde det. Så rett før jul betydde 4-6 uker cirka én.

 

Da blir det sikkert litt bingo å bestille det derifra, men. Det trenger altså slett ikke ta så lang tid som det står.

 

Mhm ja! no er kamera sendt.

 

Sklir pakken tvers igjennom tollen eller må eg til å styre med det også?

Ser at det er TNT som er budbringer, men finnes ikkje slikt her på landet. Er det posten som tar over skal tru?

Lenke til kommentar

Mhm ja! no er kamera sendt.

 

Sklir pakken tvers igjennom tollen eller må eg til å styre med det også?

Ser at det er TNT som er budbringer, men finnes ikkje slikt her på landet. Er det posten som tar over skal tru?

 

Ja, tollgreiene ordnes, det trenger ikke du tenke på. Jeg mener pakken min var TNT, og at da tar Posten over når det kommer til Norge. I så fall mener jeg at du får melding, og sporingsnr når så skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...