Gå til innhold

Rune Øygard, hva har egentlig skjedd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Såvidt jeg vet har det ikke vært sagn noe om hva de faktisk har gjort. Seksuell omgang, f.eks, kan være både samleie og blowjob, og seksuell handling er ikke det samme som seksuell omgang.

 

"Sex" er sånn sett et veldig vidt begrep og man VET vel strengt tatt ikke HVA som har skjedd.

 

------

 

Hadde JEG vært dommer hadde jeg EVENTUELT dømt han for sexkjøp etter prostitusjonsloven. Den dekker hva som har skjedd på en helt grei måte.

 

 

Tydeligvis mer mening og synsing ut fra personlig ståsted enn kunnskap om saken og helt åpenbart enten ikke lest dommen eller ikke forstått hva som ble lest.

 

"Såvidt jeg vet har det ikke vært sagn noe om hva de faktisk har gjort.". Vel dommens ord er klar: "Lagmannsretten tok derfor ikke standpunkt til eksakt hvor mange samleier som hadde funnet sted, men ga uttrykk for at "tiltalte over en periode på 22 måneder jevnlig hadde seksuell omgang med" fornærmede. Samleiene fant sted på hytta på Y, på hytta i ÆÆ, hjemme hos A i Z, i ØØ og på hoteller i Æ, Å og Ø." Så muligens det har vært vært sagt noe om hva de faktisk har gjort likevel?

 

"Det siste dekker hva som har skjedd på en helt grei måte"? Javel, den dekker det samme som straffelovens §196 også? Her står klart at "den som har seksuell omgang med barn under 16 år, straffes med fengsel inntil 6 år."

 

Hadde du vært dommer, Ankh, og i en slik stilling faktisk tatt konskevens av dine egne utsagn, hadde både du selv begått lovbrudd i embetet ved å sette norsk straffelov til side, og norsk rettsikkerhet vært truet gjennom ditt arbeid. Så kanskje best for alle parter at du ikke er dommer, men helt åpenbart fullere av meninger enn av juridisk kunnskap og vilje til innsikt i en dom og dens premisser?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at denne tråden nok en gang er blitt aktivisert??

 

dæven døtte, det er det dummeste jeg noensinne har gjort, å legge inn et innlegg her...nå kommer denna møkkamann til å forfølge meg helt til jeg kjøper meg en ny telefon hvor jeg faktisk har mulighet til å velge vekk tråder å følge...hihihihi....

 

møkkamann!

 

(((:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kun de to involverte VET hva som har skjedd og ikke skjedd, dommen er bare hva man TROR har skjedd og det handler igjen om hvem man tror på.

 

Det er en prinsippiell dom som avklarer endel ting.

 

Saken handler om en mindreårig jente som har solgt sex i bytte mot penger, ting, reiser og opplevelser og en mann som har kjøpt sex for penger, ting, reiser og opplevelser.

 

Denne saken puttes i samme sekk som folk som voldtar/tiltvinger seg sex. Frivilligheten i slike saker kan man altså se bort fra, i likhet med medvirkningen. Man klargjør at så lenge den ene parten er mindreårig så spiller ingenting annet noen rolle.

 

Oppi dette så har det jo vært mange argumenter. Man har dradd frem yrket, utseendet og mye annet om dømte, mens negativ info om henne er blitt oversett. Selv to falske overgrepsanmeldelser er uinterresant i saken, men yrket...se DET er straffeskjerpende.

Lenke til kommentar

Kun de to involverte VET hva som har skjedd og ikke skjedd, dommen er bare hva man TROR har skjedd og det handler igjen om hvem man tror på.

 

Det er en prinsippiell dom som avklarer endel ting.

 

Saken handler om en mindreårig jente som har solgt sex i bytte mot penger, ting, reiser og opplevelser og en mann som har kjøpt sex for penger, ting, reiser og opplevelser.

 

Det er vel hva du TROR har skjedd...

Lenke til kommentar

Denne saken puttes i samme sekk som folk som voldtar/tiltvinger seg sex. Frivilligheten i slike saker kan man altså se bort fra, i likhet med medvirkningen. Man klargjør at så lenge den ene parten er mindreårig så spiller ingenting annet noen rolle.

 

Oppi dette så har det jo vært mange argumenter. Man har dradd frem yrket, utseendet og mye annet om dømte, mens negativ info om henne er blitt oversett. Selv to falske overgrepsanmeldelser er uinterresant i saken, men yrket...se DET er straffeskjerpende.

Om en person hoppet ut i veibanen slik du kjørte på og drepte personen, ville du fremdeles bli straffet.

At andre personer gjør noe, fritar deg ikke fra skyld. Og skulle en mindreårig person oppfordre til sex, er det fremdeles straffbart å ha sex med denne personen, selv om hun skulle jukke deg opp etter leggen. Dette er noe enhver person vet, og burde lystre. Men makt korrupterer...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ankh er bare en radikal fisk som synes det er best å svømme mot strømmen, selv om det betyr å ta feil noen ganger. Hva som er rett og galt blir neglisjert når det kommer til hva majoriteten mener. Da er det best å mene det motsatte av folk flest.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Om han hadde voldtatt hadde det vært langt høyere straff. Det at hun var villig til det var vel en av tingene som var formildende? Om man ser til andre saker altså.

 

Du skriver først at ingen vet hva som har skjedd, så forteller du at hun solgte sex.

Eneste som er formildende i slike saker er om alderen ikke er "for stor".

 

Ellers er det jo artig at man på en side ikke er villig til å stadfeste frekvens, mans man på andre hånd finner det bevist at det var jevnlig. Det er litt hummer og kanari, og forsåvidt et skriftelig bevis på at man gjetter uten mål og mening.

 

Hykleriet er "fri vilje", der man definerer på en hånd at om aldersforskjellen ikke er for stor så er begge parter med på hankypanky grunnet den frie vilje. Når aldersforskjellen er for stor blir den som er yngst plutselig tillagt en egenskap som gjør at denne ikke har fri vilje. Inkonsekvent, og i så måte er forsåvidt Usa mer redelig der man sier uansett aldersforskjell så er det "statutory rape" om en er over grensen, og en er under. Men når Usa gjør dette mer juridisk konsekvent blir det selvsagt kalt idioti av de samme som fordømmer lett Rune Øygaard.

 

Alt for en seksualmoral som er basert på hva en finner ekkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en person er 14 år og en person er 16 år så er det veldig liten forskjell i hvor voksne disse er. De stiller tilnærmet likt mot hverandre.

 

Det er åpenbart!

 

Om en person er 40 år og en annen 14 år så er det klart at den voksne har mye mer autoritet og kunnskap til å få viljen sin igjennom.

 

At man skal bli anklaget for voldekt fordi man som 16-åring har sex med en på 14 år er helt sykt, slikt kan vi ikke ha det i Norge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en person er 14 år og en person er 16 år så er det veldig liten forskjell i hvor voksne disse er. De stiller tilnærmet likt mot hverandre.

 

Det er åpenbart!

 

Om en person er 40 år og en annen 14 år så er det klart at den voksne har mye mer autoritet og kunnskap til å få viljen sin igjennom.

 

At man skal bli anklaget for voldekt fordi man som 16-åring har sex med en på 14 år er helt sykt, slikt kan vi ikke ha det i Norge!

Så at en 18 åring dreper en 90 åring så er det formildende at drapskvinnen er 18? Aldersforskjell er ikke noe annet enn moralsk panikk som avgjør om man dømmes eller ei, ergo er loven hinsides og burde selvsagt blitt avstedt hvile på skraphaugen.

 

Selvsagt er det ikke "sykt" at en kvinne på 50 har sex med en gutt på 15.

Lenke til kommentar

Drap medfører ingen form for overtaling eller misbruk av autoritet. Så jeg kan enkelt forkaste eksempelet ditt som ugyldig.

 

Dessuten, ja, en 14-åring som dreper noen som helst uavhengig av offerets alder er formildende omstendigheter, så formildende at 14-åringen ikke kan straffes.

 

Alder har betydning, det gjenspeiles i det norske rettssystem. Alternativet er syke samfunn der barn kan gifte seg og få straff som voksne.

 

Om en 50-åring har sex med et barn på 15 så er det sykt uavhengig av hvem som har hvilket kjønn. Det er kriminelt og det med god grunn!

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drap medfører ingen form for overtaling eller misbruk av autoritet. Så jeg kan enkelt forkaste eksempelet ditt som ugyldig.

Ei heller sex. Så din forkastelse var nok vel kjapp.

 

Dessuten, ja, en 14-åring som dreper noen som helst uavhengig av offerets alder er formildende omstendigheter, så formildende at 14-åringen ikke kan straffes.

Feil. 14 åringen straffes. Vi kaller det ikke straff, men staten påtvinger et onde, ergo straff. Dessuten var mitt eksemplet 18.

 

Alder har betydning, det gjenspeiles i det norske rettssystem. Alternativet er syke samfunn der barn kan gifte seg og få straff som voksne.

Alder _kan_ ha betydning, det er ikke noe automatikk dette. Vel foruten en lov i norske lovverket som forvaltes av den enkelte dommer mener er "sykt" eller ei. Her er Usa et prakteksempel på konsekvens av lovgivning når man først innfører en latterlig lov at pr def så er aldersforskjell straffbart.

 

Om en 50-åring har sex med et barn på 15 så er det sykt uavhengig av hvem som har hvilket kjønn. Det er kriminelt og det med god grunn!

Sykt kun i din hjerne. Noe om forsåvidt er helt normalt for de som misliker at andre mennesker velger annerledes enn seg selv.

Lenke til kommentar

Ei heller sex. Så din forkastelse var nok vel kjapp.

Sex må i normale situasjoner bygge på samarbeid og velvilje fra begge parter. Så det du sier er feil. Forkastelse var på riktig grunnlag.

Alder _kan_ ha betydning, det er ikke noe automatikk dette. Vel foruten en lov i norske lovverket som forvaltes av den enkelte dommer mener er "sykt" eller ei. Her er Usa et prakteksempel på konsekvens av lovgivning når man først innfører en latterlig lov at pr def så er aldersforskjell straffbart.

Hos arten homo sapiens så har alder absolutt en betydning. Det er helt avgjørende.

Sykt kun i din hjerne. Noe om forsåvidt er helt normalt for de som misliker at andre mennesker velger annerledes enn seg selv.

Det handler om å misbruke mennesker. Et voksent menneske vil kunne misbruke autoritet og erfaring på et barn som ikke kan vite konsekvensene av sex. At voksne kan ha sex med barn finner du kun i primitive, anarkisme og teokratiske samfunn.

 

Sykt utenfor min hjerne. Sykt i majoriteten av hjernene som lever i samfunnet her. og skadelig. Det er skadelig for barn å bli seksuelt utnyttet av voksne.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ankh er bare en radikal fisk som synes det er best å svømme mot strømmen, selv om det betyr å ta feil noen ganger. Hva som er rett og galt blir neglisjert når det kommer til hva majoriteten mener. Da er det best å mene det motsatte av folk flest.

 

Eg tykkjer det er bra at nokon er viljuge til å sjå den andre sida av saka. Lite er verre enn om alle spring i flokk mot ein person.

Lenke til kommentar

Sex må i normale situasjoner bygge på samarbeid og velvilje fra begge parter.

Ja, og....så fortsetter du på dette sporet. Du er på vei nå.

 

 

Så det du sier er feil. Forkastelse var på riktig grunnlag.

Hos arten homo sapiens så har alder absolutt en betydning. Det er helt avgjørende.

Så det er avgjørende for rasen ja..du verden. Hva sier rasen er gjengs aldersforskjell?

 

Det handler om å misbruke mennesker. Et voksent menneske vil kunne misbruke autoritet og erfaring på et barn som ikke kan vite konsekvensene av sex. At voksne kan ha sex med barn finner du kun i primitive, anarkisme og teokratiske samfunn.

Nei, misbruke er noe annet. Vi snakker her nå om automatisk straff fordi aldersforskjell er for "stor". For stor defineres av grisete mennesker som mener at andre mennesker er umoralske. En tar ikke stilling til om en har forbrutt en annen persons tillitt.

 

Barn er preburtale. En 15 åring er ungdom.

 

Sykt utenfor min hjerne. Sykt i majoriteten av hjernene som lever i samfunnet her. og skadelig. Det er skadelig for barn å bli seksuelt utnyttet av voksne.

Derfor du er for at en 18 åring som er lesbisk bør fengsles? Hun er jo voksen.

 

Inkosekvent argumentasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...