Gå til innhold

Sjekk Apples nye og syltynne iMac


Anbefalte innlegg

Ytelsen høres ikke "tilnærmet lik" ut heller. (ihvertfall ikke i skjermkortsammenheng)

 

3dmark-vantage-scoren ser ut til å være den halve, den virker mer til å tilsvare GTX650 eller 650 TI. La oss si en GTX 560 for å være litt grei, et skjermkort som koster hva da? 1400 spenn kanskje?

 

Iogmed at enkelte mener ingeniører har løst problemer med varme for godt, så er det jo underlig å gå for en dyrere mobilvariant når desktop-varianten gir bedre ytelse til lavere pris.....

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytelsen høres ikke "tilnærmet lik" ut heller. (ihvertfall ikke i skjermkortsammenheng)

 

3dmark-vantage-scoren ser ut til å være den halve, den virker mer til å tilsvare GTX650 eller 650 TI. La oss si en GTX 560 for å være litt grei, et skjermkort som koster hva da? 1400 spenn kanskje?

 

Iogmed at enkelte mener ingeniører har løst problemer med varme for godt, så er det jo underlig å gå for en dyrere mobilvariant når desktop-varianten gir bedre ytelse til lavere pris.....

 

AtW

Vet ikke hvor du puller gtx675mx vantage scores fra.

 

Desktop gpuer drar alt for mye strøm, og det vil ikke vært plass, ikke heller med forrige generasjons design til en større psu og gpu inni der.

 

Og igjen, du kan gjerne starte å disktuere. Dette var bare ment som et kommentar til at man kan få en lik maskin til åtte tusen. Og da brukte jeg 5 min på å finne noe som var i nærheten, for å vise at det er løgn. Hvis du igjen, vil lage en big thing ut av dette. Så gjerne.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

De ligger på nvidias nettsider med info om produktet.

 

Eksakt, det har faktisk negative sider å gjøre ting mindre.

 

Er det så mye å diskutere? Jeg synes heller ikke jeg gjør noen stor sak av dette, jeg bare påpeker at din sammenlikning med desktop-GPUene ser ut til å bomme ganske mye med tanke på ytelsen, at andre desktop-GPUer er vesentlig mer sammenliknbare (ihverfall basert på 3d-mark-verdiene oppgitt hos nvidia)

 

AtW

Lenke til kommentar

Mye misunnelse fra selvbyggere her. Ikke alle vil bruke tid på å skru på ei windowskasse for så å sitte inne å game'e hele dagen. Deal with it.

Da tror jeg du har mistet hovedpoenget med å bygge PC, som altså er å kose seg med selve byggeprosessen, hvor man senere kan glede seg over hvor mye man lærte av det. :dremel::w00t: (og så kan du glede andre ved å fikse andre sine PC/Mac-problemer ;) ) Som igjen gir deg mer glede. En sunn og god sirkel.

 

Du mistet jo også helt poenget hans, at det er mye misunnelse fra selvbyggere. Hvilke motiver de har for å bygge PC selv er jo ganske irrelevant, de er liksom ikke målgruppen for Apple. Fins nok av mennesker som ikke gidder å bruke tid på å bygge selv, og som gir f i andre sine PC-problemer. Prisen er vel kanskje det som gjør utslag for hatet, men for godt voksne folk som setter pris på design og kvalitet så er faktisk ikke det et problem.

 

10690,- for en 21" som man kan nyte godt av i mange år framover? Det er absolutt ingenting. Husker folk kjøpte ferdigbygde 486'er til 20-30000 for 20 år siden, og de kunne knapt bli brukt til en skit :)

Endret av arokh
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Swivel betyr da ikke allverdens, da det er lett å bare rotere hele foten til ønsket vinkel. Så bortsett fra portrettmodusen (som svært få bruker) er det egentlig bare høydejusteringen iMac'en mangler. Ikke et stort problem om man har en kontorpult i normal arbeidshøyde, men det hadde absolutt vert en grei funksjon å ha.

Jeg synes Apple-tastaturet er veldig bra.

Noe godt tastatatur til å skrive på er det definitivt ikke.

 

Matt eller glossy panel er en evig diskusjonssak avhengig av smak, <klipp>

Matte paneler kan vise et større fargerom, og siden de er praktiskt talt fri for refleksjonsproblemer så de egner seg bedre til arbeid i godt opplyste rom, spesielt kontorer. Jeg ville ikke gjort grafisk arbeid på et glossy panel.

 

Jeg synes faktisk Apple-tastaturet er rimelig greit, så der er vi nok forskjellige. Synes bla responsen og motstanden i tastene er helt ypperlig. PS! Det er fullt mulig å få Apple-tastaturet med vanlige piltaster og numpad, noe jeg personlig foretrekker.

 

Jeg vil gjerne høre den tekniske forklaringen på at en matt skjerm kan vise et større fargerom enn en blank. Selvfølgelig gitt an produsenten benytter en klar overflate, og ikke en som har lillastikk som ofte er tilfellet på billige glossy skjermer. Det er en grunn til at bildebrikker, optikk osv. har en klar, og ikke en matt overflate! Litt ekstrem sammenlikning, men mye av de samme prinsippene er gjeldene når bildet skal andre veien.

For å holde oss til artikkelen har faktisk nye iMac 75% mindre refleksjoner fra sin klare overflate, sammenliknet med forrige generasjon. Andre veien har Philips (Sharp patent) benyttet et Moth-Eye filter på sin matte toppmodell flatskjerm for å minske diffuse refleksjoner som oppstår på matte paneler.

Endret av chrlod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er klodens mest unødvendige pc! Den har laptop specs, laptop størrelse og er bittelitt større enn de største laptop'ene. MEN den er dyr og du kan ikke sitte i sofaen eller ligge i senga og bruke den.

Det er nok ikke mange som kjøper iMac og har som mål å bruke den i senga eller sofaen, vet du!

 

Jeg har heller ikke sett modellnummeret på CPUene, så det er jammen ikke sikkert de er fra laptop-segmentet. Men der har jo kanskje du noe informasjon du kan dele med oss siden du er så bastant i din uttalelse?

Endret av chrlod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye misunnelse fra selvbyggere her. Ikke alle vil bruke tid på å skru på ei windowskasse for så å sitte inne å game'e hele dagen. Deal with it.

Da tror jeg du har mistet hovedpoenget med å bygge PC, som altså er å kose seg med selve byggeprosessen, hvor man senere kan glede seg over hvor mye man lærte av det. :dremel::w00t: (og så kan du glede andre ved å fikse andre sine PC/Mac-problemer ;) ) Som igjen gir deg mer glede. En sunn og god sirkel.

 

Du mistet jo også helt poenget hans, at det er mye misunnelse fra selvbyggere. Hvilke motiver de har for å bygge PC selv er jo ganske irrelevant, de er liksom ikke målgruppen for Apple. Fins nok av mennesker som ikke gidder å bruke tid på å bygge selv, og som gir f i andre sine PC-problemer. Prisen er vel kanskje det som gjør utslag for hatet, men for godt voksne folk som setter pris på design og kvalitet så er faktisk ikke det et problem.

 

 

Jaja, alle som mener noe annet enn deg er bare fjortisser som misunnelig på at du har så mye penger....

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mye misunnelse fra selvbyggere her. Ikke alle vil bruke tid på å skru på ei windowskasse for så å sitte inne å game'e hele dagen. Deal with it.

Da tror jeg du har mistet hovedpoenget med å bygge PC, som altså er å kose seg med selve byggeprosessen, hvor man senere kan glede seg over hvor mye man lærte av det. :dremel::w00t: (og så kan du glede andre ved å fikse andre sine PC/Mac-problemer ;) ) Som igjen gir deg mer glede. En sunn og god sirkel.

 

Du mistet jo også helt poenget hans, at det er mye misunnelse fra selvbyggere. Hvilke motiver de har for å bygge PC selv er jo ganske irrelevant, de er liksom ikke målgruppen for Apple. Fins nok av mennesker som ikke gidder å bruke tid på å bygge selv, og som gir f i andre sine PC-problemer. Prisen er vel kanskje det som gjør utslag for hatet, men for godt voksne folk som setter pris på design og kvalitet så er faktisk ikke det et problem.

 

 

Jaja, alle som mener noe annet enn deg er bare fjortisser som misunnelig på at du har så mye penger....

 

AtW

 

Uff. Alle vet at AtW er et legendarisk troll i apple-tråder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Prisen er vel kanskje det som gjør utslag for hatet, men for godt voksne folk som setter pris på design og kvalitet så er faktisk ikke det et problem.

Jeg synes AtW tar det utsagnet på kornet. Spissformulert ja, men han har helt klart et poeng. Voksne folk vs fjortiser, de som har råd til skikkelig design vs de som ikke har det, misunnelse osv. Det er ikke første gangen jeg hører slike "argumenter" for Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jaja, alle som mener noe annet enn deg er bare fjortisser som misunnelig på at du har så mye penger....

 

Dette er lavmåls trolling, ATWindsor, noe du burde holde deg for god til. :thumbdown:

 

arokh formulerte sitt innlegg på en ryddig og god måte. Er du uenig i det han skriver, argumenterer du i mot det på en høflig måte i stedet for å ty til den typen usaklig oppgulp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mye misunnelse fra selvbyggere her. Ikke alle vil bruke tid på å skru på ei windowskasse for så å sitte inne å game'e hele dagen. Deal with it.

Da tror jeg du har mistet hovedpoenget med å bygge PC, som altså er å kose seg med selve byggeprosessen, hvor man senere kan glede seg over hvor mye man lærte av det. :dremel::w00t: (og så kan du glede andre ved å fikse andre sine PC/Mac-problemer ;) ) Som igjen gir deg mer glede. En sunn og god sirkel.

 

Du mistet jo også helt poenget hans, at det er mye misunnelse fra selvbyggere. Hvilke motiver de har for å bygge PC selv er jo ganske irrelevant, de er liksom ikke målgruppen for Apple. Fins nok av mennesker som ikke gidder å bruke tid på å bygge selv, og som gir f i andre sine PC-problemer. Prisen er vel kanskje det som gjør utslag for hatet, men for godt voksne folk som setter pris på design og kvalitet så er faktisk ikke det et problem.

 

 

Jaja, alle som mener noe annet enn deg er bare fjortisser som misunnelig på at du har så mye penger....

 

AtW

 

Uff. Alle vet at AtW er et legendarisk troll i apple-tråder.

Den smalt fra rett kjeft... Med tanke på at det var du som startet trollinga. :closedeyes:

 

 

Du mistet jo også helt poenget hans, at det er mye misunnelse fra selvbyggere. Hvilke motiver de har for å bygge PC selv er jo ganske irrelevant, de er liksom ikke målgruppen for Apple. Fins nok av mennesker som ikke gidder å bruke tid på å bygge selv, og som gir f i andre sine PC-problemer. Prisen er vel kanskje det som gjør utslag for hatet, men for godt voksne folk som setter pris på design og kvalitet så er faktisk ikke det et problem.

Haha, du klarte virkelig å lese så mye gjennom linjene på en tilfeldig trollkommentar som så og si var rettet direkte mot meg. En ting er at du driter penger, og gir f i andre sine problemer, men du synker rimelig lavt når du ikke engang klarer å kjempe dine egne slag, og slenger deg på nærmeste drittslenge-kommentar. :nei:

 

Slutt å snakk dritt

vis meg den skjermen med et godt ips panel med 2560x1440 til 2500

[.....]

Chill out man. Trekk et dypt pust, sjekk ut diskusjonen vi hadde rundt akkurat det du forespør, tenk, og så prøver du å formulere et nytt innlegg. :)

Det du nettopp gjorde var å gå motsatt vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jaja, alle som mener noe annet enn deg er bare fjortisser som misunnelig på at du har så mye penger....

 

Dette er lavmåls trolling, ATWindsor, noe du burde holde deg for god til. :thumbdown:

 

arokh formulerte sitt innlegg på en ryddig og god måte. Er du uenig i det han skriver, argumenterer du i mot det på en høflig måte i stedet for å ty til den typen usaklig oppgulp.

Du fikk altså med deg hva slags oppgulp som faktisk AtW kommenterte?

Om jeg skulle sagt noe om kommentarene, så var det at AtW gikk ned på christox og arokh's nivå, for så å treffe spikeren på hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jaja, alle som mener noe annet enn deg er bare fjortisser som misunnelig på at du har så mye penger....

 

Dette er lavmåls trolling, ATWindsor, noe du burde holde deg for god til. :thumbdown:

 

arokh formulerte sitt innlegg på en ryddig og god måte. Er du uenig i det han skriver, argumenterer du i mot det på en høflig måte i stedet for å ty til den typen usaklig oppgulp.

 

Kom igjen, det er ett ekstremt arrogant innlegg der han i praksis sier at folk som ikke liker imac er barnslige og misunnelige. Hvorfor skal man argumentere høflig mot slikt? Det jeg i praksis gjør er å gjenta hans budskap med mindre innpakning, om det er usaklig oppgulp, så er det nettopp fordi innlegget jeg svarer på er usaklig oppgulp.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så viktig for dere å bestemme hvem som har rett og hvem som har feil, hvem som er den snille og hvem som er den slemme?

 

Alle som gjør den formastelige feil å dømme om andres motiver bidrar selv til at diskusjonen fallerer. "Jammen, han begynte" hører hjemme i barnehagen. Som jeg pleide å si da jeg var admin og måtte si sånne ting av og til: Jeg bryr meg ikke om hvem som begynte, jeg bryr meg om hvem som er raus nok til å slutte. Det må to (eller flere) til en krangel.

 

Det er PC'er for en hver smak i verden. La vær å ta fra andre gleden over sin, og ikke la ord på et forum ta fra deg gleden over din.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jaja, alle som mener noe annet enn deg er bare fjortisser som misunnelig på at du har så mye penger....

 

Dette er lavmåls trolling, ATWindsor, noe du burde holde deg for god til. :thumbdown:

 

arokh formulerte sitt innlegg på en ryddig og god måte. Er du uenig i det han skriver, argumenterer du i mot det på en høflig måte i stedet for å ty til den typen usaklig oppgulp.

 

Kom igjen, det er ett ekstremt arrogant innlegg der han i praksis sier at folk som ikke liker imac er barnslige og misunnelige. Hvorfor skal man argumentere høflig mot slikt? Det jeg i praksis gjør er å gjenta hans budskap med mindre innpakning, om det er usaklig oppgulp, så er det nettopp fordi innlegget jeg svarer på er usaklig oppgulp.

 

AtW

Håper du er like ivrig neste gang noen kommer med de klassiske:

Synes du telefoner større en iphone er for store, joda om du er jente med små hender eller homo og går i trange bukser så kanskje.

Iphone er for jenter og frisører.

Etc etc.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gtx 570/gtx 660 (tilnærmet lik gtx675mx)

 

 

Har du noe benchmakrs som underbygger det?

 

Kontra GTX 570 har den:

 

Færre CUDA cores

Lavere klokkehastighet

Lavere minnebådbredde

Lavere frekvens på minnet

256 bit kontra 320 bit memory interface.

 

Høres ikke ut som noe som yter likt.

 

AtW

Derfor jeg skrev tilnærmet lik. Dette var bare for å vise hvor tullete det er å si at du får en stasjonær til halve prisen med samme ytelse, og kvalitet på skjerm. Samtidig med alt tilbehør og software

 

Samtidig kostet gtx570 2500. Men jeg skrev 2000. Fordi jeg skulle egentlig finne pris på 560ti. Men fant ikke.

GTX 675MX er nesten på nivå med GTX 560Ti, som igjen plasserer den midt mellom GTX 660 (1600kr) og GTX 650Ti (1200kr) om du ser på kepler-kort. Dette putter den i en prisklassen på rundt 1350kr.

 

henrikrox: Vær obs på at jeg gikk som sagt ut fra det som stod i artikkelen, både når det kom til pris og spesifikasjoner. GTX 675MX eller GTX 680MX var ikke en av dem.

Uansett, hvis du bruker de beste tilgjengelige komponentene på Apple store, så vil prisen øke langt over de 16 000 kronene jeg sammenlignet med, og selvfølgelig vil også prisen på komponenter øke, og et eventuelt overslag vil måtte gjøres på nytt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Jaja, alle som mener noe annet enn deg er bare fjortisser som misunnelig på at du har så mye penger....

 

Dette er lavmåls trolling, ATWindsor, noe du burde holde deg for god til. :thumbdown:

 

arokh formulerte sitt innlegg på en ryddig og god måte. Er du uenig i det han skriver, argumenterer du i mot det på en høflig måte i stedet for å ty til den typen usaklig oppgulp.

 

Kom igjen, det er ett ekstremt arrogant innlegg der han i praksis sier at folk som ikke liker imac er barnslige og misunnelige. Hvorfor skal man argumentere høflig mot slikt? Det jeg i praksis gjør er å gjenta hans budskap med mindre innpakning, om det er usaklig oppgulp, så er det nettopp fordi innlegget jeg svarer på er usaklig oppgulp.

 

AtW

Håper du er like ivrig neste gang noen kommer med de klassiske:

Synes du telefoner større en iphone er for store, joda om du er jente med små hender eller homo og går i trange bukser så kanskje.

Iphone er for jenter og frisører.

Etc etc.

 

Det er begrenset hva jeg har kapasitet til :) Du vil sikkert legge merke til at jeg relativt sjeldent svarer på de mest usaklige innleggene, uansett hvilken side det kommer fra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...