Gå til innhold

Sjekk Apples nye og syltynne iMac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kjempe dyr maskin med midelmådig innmat, levert med en uergonomisk mus og et laptop tastatur. Ser ikke hvordan dette er morsomt...

 

Hvis du ikke liker iMac så kjøper du noe annet. Burde være ganske enkelt.

 

Selv har jeg hatt min første iMac/Apple i et par måneder etter nesten 30 år med ulike dos/Windows PC, og må si at jeg er imponert. iMac'en er rett og slett meget bra og helt klart verdt prisen!

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

En kjempe dyr maskin med midelmådig innmat, levert med en uergonomisk mus og et laptop tastatur. Ser ikke hvordan dette er morsomt...

 

Alt i et formfaktoren er noe av det mest håpløse jeg veit om, men jeg tror ikke vi vil klare å overbevise noen her til å kjøpe noe fornuftig. Så vi kan nok ikke gjøre mer en å hjelpeløs ser på tragikken ^^

 

 

Spøk til side, den der prisen var vel litt veldig i overkant den her gangen eller? 1cm tykkere og dermed litt bedre pris/ytelse forhold hadde vel ikke skadet Appel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synd at de ikke satset på 4k "retina" og bedre skjermkort (ikke skjermkort du finner i laptops) .Kunne heller vært noe tykkere.

 

Klart at det hadde vært diggere med bedre skjermkort - og gjerne høyere oppløsning, men tenk på temperaturene som hadde oppstått i den der om de f.eks. hadde stappet inn en GTX 670.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Forrige iMac var ei spesielt tjukk eller dårlig designet. Det interessante burde jo være den praktiske betydningen av at maskinen blir tynnere, f.eks hvor mye har størrelsen på foten endret seg ? Hvis maskinen i seg selv er tynnere, men fortsatt tar opp like mye plass på skrivebordet, er det da så positivt at maskinen er tynnere og man har fjernet optisk drev ?

 

En annen ting er størrelsene, 21,5" er akkurat for lite og 27" synes jeg blir litt i største laget. Hvorfor har de droppet 24" ?

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Gleder meg til hardware.no skal begynne å gi andre produsenter like mye oppmerksomhet ved lanseringer.

 

Jeg gruer meg.

 

Å sjekke nettavisene ved produktlanseringer til Apple er nesten like frustrerende som når skattelistene legges ut.

Lenke til kommentar
Gleder meg til hardware.no skal begynne å gi andre produsenter like mye oppmerksomhet ved lanseringer.
gleder meg til andre produsenter skal begynne å vise frem like populære maskiner som apple og like mange streaming-seere.

Apple er ikke en gang inne på listen over de 5 største PC-produsentene. Dette Applehysteriet og hypen i media er langt over det markedsandelene skulle tilsi.

 

Det siste tallet jeg har sett for markedsandelen i Norge er 6,0%, noe som gir en 4.plass her i landet. Ikke at lille Norge er så store at det trekker opp den globale markedsandelen noe særlig.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...