Gå til innhold

[Løst] Nye iPod Touch 5. gen på billigsalg hos Elkjøp


Dassen

Anbefalte innlegg

Elkjøp reklamerer med nye Apple iPod touch til 1590,- i ukens katalog (se bilde under). Dette er 800,- lavere enn hva Apple selger den for.

post-39786-0-50072200-1350917157_thumb.png

 

Forsøker man å kjøpe iPod Touch til 1590,- på Elkjop.no blir man henvist til 4. gen, altså den forrige modellen.

 

Spørsmålet er om jeg kan gå til en fysisk butikk og kreve den NYE (5. gen) til denne prisen, da det tydelig er den nye som er avbildet og de skriver nye flere ganger. Takk for svar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå liker jeg ikke å forsvare Elkjøp, men.... Hvis man ser på kundeavisen på elkjop.no så er det ikke kjøp/handlevogn-merke på akkurat det produktet. Det betyr at produktet ikke kan bestilles på nett. I teksten står det også "Noe leveringstid må påregnes. Utvalg av farger varierer fra butikk til butikk.". Det betyr nok at de ikke har varene ennå, men vil få folk inn i butikken (for å selg noe annet eller lage ventelister...).

Lenke til kommentar

De skriver "med forbehold om skrivefeil yada yada" i disse kundeavisene så jeg tror nok ikke det går. Du kan prøve da, i så fall skriv her om det går :)

Har lurt på det samme spesielt da jeg ikke fant noe sted i avisen at det stod noe forbehold om verken trykk eller skrive feil.

 

Elkjøp reklamerer med nye Apple iPod touch til 1590,- i ukens katalog (se bilde under). Dette er 800,- lavere enn hva Apple selger den for.

post-39786-0-50072200-1350917157_thumb.png

 

Forsøker man å kjøpe iPod Touch til 1590,- på Elkjop.no blir man henvist til 4. gen, altså den forrige modellen.

 

Spørsmålet er om jeg kan gå til en fysisk butikk og kreve den NYE (5. gen) til denne prisen, da det tydelig er den nye som er avbildet og de skriver nye flere ganger. Takk for svar!

 

Fant dog en artikkel på forbrukerrådet som jeg følte var litt tvetydig. http://www.forbrukerombudet.no/id/11008999.0

Det med prismatch på Lefdal kunne vært moro og prøve, reklamerer de fortsatt med at de matcher andre på pris?

Lenke til kommentar

De skriver "med forbehold om skrivefeil yada yada" i disse kundeavisene så jeg tror nok ikke det går. Du kan prøve da, i så fall skriv her om det går :)

Har lurt på det samme spesielt da jeg ikke fant noe sted i avisen at det stod noe forbehold om verken trykk eller skrive feil.

 

Elkjøp reklamerer med nye Apple iPod touch til 1590,- i ukens katalog (se bilde under). Dette er 800,- lavere enn hva Apple selger den for.

post-39786-0-50072200-1350917157_thumb.png

 

Forsøker man å kjøpe iPod Touch til 1590,- på Elkjop.no blir man henvist til 4. gen, altså den forrige modellen.

 

Spørsmålet er om jeg kan gå til en fysisk butikk og kreve den NYE (5. gen) til denne prisen, da det tydelig er den nye som er avbildet og de skriver nye flere ganger. Takk for svar!

 

Fant dog en artikkel på forbrukerrådet som jeg følte var litt tvetydig. http://www.forbruker...o/id/11008999.0

Det med prismatch på Lefdal kunne vært moro og prøve, reklamerer de fortsatt med at de matcher andre på pris?

 

Nei, de reklamerer ikke med det, men de har vel en policy på å være billigst? Er ihvertfall mitt intrykk at de matcher pris der de kan.

De måtte vel slutte med å reklamere for det etter en sak rundt bruken av ordet " pisgaranti" (?)

Lenke til kommentar

Het ikke 4 gen. også "Nye ipod" ? Samme som nå 5 gen heter "nye ipod".

Således er det vel ikke feil...?

Det er ingen naturlig tolkning av den annonsen. 5 er kommet ut, da er ikke 4 lengre ny. Veldig enkelt.

 

Nå heter den "Nye ipod", ikke ipod 4, samme som "nye ipod" også er riktig navn på 5 gen.

Lenke til kommentar

Het ikke 4 gen. også "Nye ipod" ? Samme som nå 5 gen heter "nye ipod".

Således er det vel ikke feil...?

Det er ingen naturlig tolkning av den annonsen. 5 er kommet ut, da er ikke 4 lengre ny. Veldig enkelt.

 

Nå heter den "Nye ipod", ikke ipod 4, samme som "nye ipod" også er riktig navn på 5 gen.

 

Hvor har du det fra at iPod Touch 4. gen blir kalt "Nye ipod"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...