Gå til innhold

- Derfor valgte vi Norge


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man får Netflix på Playstation 3?Edit: Pratet med Netflix kundesupport som sa at de "Jobber med Sony" for å få Netflix "Appen" på nordiske PS3-er.Greit nok det siden tjenesten ble lansert i dag :p

 

Jeg fikk det på Playstationen min. Leitet som bare juling på Playstation Store, så fant jeg det under video i Playstation menyen. Trykket på den og så installerte den.

Har du den nye Playstation Store? Jeg måtte oppdatere idag (bruker ikke PS3-en så veldig mye).

 

Nå har jeg følgende muligheter:

Søk

What's new

Games

Redeem Code

View Downloads

 

Og that's it. Det er kun spill inn på der. Når jeg prøver søkefunksjonen får jeg opp bare spill.

 

Merkelig.

 

jeg måtte også oppdatere til siste psn-store og den finner ingen netflix den heller. har heller ingen undermeny i xmb -> movies eller der du finner de to andre video stream tjenestene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv noen utrolig spennende faglige diskusjoner med trioen som var sent til Oslo.

 

Var innom alt fra de kommende nye egenproduserte seriene, til kampen mot piratkopiering, hvordan tjenesten fungerer, hvordan de arbeider med kunstig intelligens i designprosessen, algortimer, brukervennlighet, hvorfor Linux er utelatt, hvorfor det er vanskelig å vise ferske nye episoder av serier de kjøper inn og mye mer. Det var snop for både teknogeeken i meg og seriegeeken i meg - nå må bare de lange intervjuene skrives :D

 

Mest spennende er selvfølgelig hvordan de går nye veier med distribusjonen av de egenproduserte seriene og hvordan det endrer selve produksjonen av serier. Ted Sarandon viste en ekstrem selvtillit og tro på at de kommer til å heve kvaliteten i forhold til HBO, FX, AMC og andre med sine nye serier - hvor de samarbeider med folk som David Fincher og Eli Roth.

Lenke til kommentar

Tjenester som netflix er et steg i riktig retning. Prisen for "fri tilgang" til store mengder materiale er også fornuftig.

 

Problemet er imidlertid at selve distribusjonskanalene som benyttes er de samme gamle, hvilket også påpekes i denne artikkelen.

 

Ideelt sett skulle innholdet fått en mulighet for teksting for så å pushes rett på nett gjennom en felles bransje eid portal og dermed blitt tilgjengelig likt over hele verden. Alt innhold ville da også blitt tilgjengelig fra ett eneste sted. Man hadde da også kuttet bort behovet for at selve webtjenesten skal tjene penger i tillegg til produksjonsselskapene (netflix skal også ha penger). Metoden for å publisere innholdet til en bruker skulle vært nullkost.

 

Men det er klart at dette ville bli problematisk. For det første har vi umiddelbart et problem når det gjelder vurderinger av innhold relatert til lover og regler i de enkelte land. Aldersgrenser skal settes etc. Det må altså være et apparat for hver land som håndterer de praktiske delene ved å lansere innhold i et land. Men dette skulle imidlertid ikke vært nok et selvstendig selskap som skal tjene penger på filmdistribusjon, det skulle vært en bransjefilial som nok en gang kunne håndtere dette på nullkost.

 

Oppnår man dette og klarer å distribuere store mengder innhold til selvkost hadde man kommet langt.

Lenke til kommentar

Veldig bra konsept som endelig har kommet til Norge! Men en ting: Hvorfor er det så ræva kvalitet selv om jeg har skrudd på Beste kvalitet på kontoen min, samt HD er skrudd på på filmen? Testa Taken som er tilgjengelig i HD, men det var jo 240p

 

Tenker meg Taken ikke var filmet i HD engang, derfor den dårlige kvaliteten. Testa ut nå, når filmen går inn i HD modus så blir den litt bedre, men ser fortsatt dårlig ut. Bare bra filmen i seg selv er superb!

Lenke til kommentar

Veldig bra konsept som endelig har kommet til Norge! Men en ting: Hvorfor er det så ræva kvalitet selv om jeg har skrudd på Beste kvalitet på kontoen min, samt HD er skrudd på på filmen? Testa Taken som er tilgjengelig i HD, men det var jo 240p

 

Tenker meg Taken ikke var filmet i HD engang, derfor den dårlige kvaliteten. Testa ut nå, når filmen går inn i HD modus så blir den litt bedre, men ser fortsatt dårlig ut. Bare bra filmen i seg selv er superb!

Det er mulig å force den til å spille av HD*, dog litt lengre ventetid med bufferingen

*= Control + Shift + Option/Alt + S

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Fantastisk konsept. Utvalget må bli bedre for at dette skal fungere dog. Det må bli som spotify hvor alt kommer umiddelbart etter lansering. Dette er en betalingstjeneste på lik linje som tv, det skal ikke være noen reell forsinkelse av utgivelser i forhold til tv spør du meg. Og ja til global lansering av film og tv, slutt på dette tullet med at USA ligger en sesong foran osv....

Lenke til kommentar

Fantastisk konsept. Utvalget må bli bedre for at dette skal fungere dog. Det må bli som spotify hvor alt kommer umiddelbart etter lansering. Dette er en betalingstjeneste på lik linje som tv, det skal ikke være noen reell forsinkelse av utgivelser i forhold til tv spør du meg. Og ja til global lansering av film og tv, slutt på dette tullet med at USA ligger en sesong foran osv....

 

Og du forventer at det skal være mulig for 79kr måneden?

 

79kr er omtrent hva det koster å leie 1 helt ny film i HD på de fleste streamingtjenestene.

 

Egentlig så leverer de allerede over det man skulle forvente for prisen man betaler.

 

Mange av filmene der koster vel fremdeles 50-100 kr å kjøpe i en butikk.

Endret av Knuttsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig rat at Netflix ikke kommer til Linux distrubisjoner. Når det har kommet til VELDIG mange linux baserte medieavspillere.F.eks. Android, Roku og til og med boxee (som er basert på xbmc).

"Linux distribusjon" er ikke det samme som "Linux-basért boks". Netflix finnes for Android, Roku og Boxee, men altså ikke for "åpne" Linux-distribusjoner du selv har kontroll over. Dette er ikke rocket science :)

 

Lenke til kommentar

Ryktes at de har svin i bruksvilkårene:

 

Disse vilkårene for bruk innebærer at alle tvister mellom deg og Netflix vil bli løst ved BINDENDE VOLDGIFT. DU SAMTYKKER I AT DU FRASIER DEG ENHVER RETT TIL RETTSLIGE SKRITT for å hevde eller forsvare rettighetene dine under denne kontrakten (med unntak for mindre saker som kan avgjøres i forliksretten). Rettighetene dine vil bli bestemt av en NØYTRAL VOLDGIFTSMANN/MEKLER og IKKE en dommer eller jury, og krav kan ikke framstilles i form av gruppesøksmål. Les gjennom voldgiftsavtalen nedenfor for å finne alle detaljer vedrørende avtalen, slik at du kan se hvordan en eventuell konflikt med Netflix skal håndteres og vil avgjøres.

 

Gjennom å godta disse vilkår for bruk samtykker du i at tolkingen og håndhevelsen av denne voldgiftsavtalen er underlagt den føderale voldgiftsloven i USA, U.S. Federal Arbitration Act, og at både du og Netflix frasier dere retten til en juryprosess eller deltakelse i gruppesøksmål. Denne voldgiftsbetingelsen gjelder selv etter at denne avtalen er oppsagt og Netflix-medlemskapet ditt har opphørt.

 

http://people.skolelinux.org/pere/blog/Netflix_krever_at_du_frasier_deg_dine_forbrukerrettigheter___.html

Lenke til kommentar

Og du forventer at det skal være mulig for 79kr måneden?

79kr er omtrent hva det koster å leie 1 helt ny film i HD på de fleste streamingtjenestene.

Egentlig så leverer de allerede over det man skulle forvente for prisen man betaler.

Mange av filmene der koster vel fremdeles 50-100 kr å kjøpe i en butikk.

 

79kr/måneden >>> 0kr/måneden

 

Og det de konkurerer mot er Piratebay... Skal de ha sjangs, så MÅ de kjøre spotifymodellen.

Også der koster en CD det samme som en film...

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig rat at Netflix ikke kommer til Linux distrubisjoner. Når det har kommet til VELDIG mange linux baserte medieavspillere.

F.eks. Android, Roku og til og med boxee (som er basert på xbmc).

 

Som skrevet i artikkelen henger bransjen igjen i 60 tallet. Det gjør de tydeligvis også når det gjelder salg av serier til netflix. Ant. er det produsentene som krevet at netflix har en måte og DRM sikre filene sine på. Problemet er at dette ikke henger på greip i den praktiske verden. Det er enklere og kopiere laste ned en torrent enn og kopiere en fil som blir levert i flash på youtube.

 

Hvis argumentet for å støtte distrubisjoner av linux er "det er ikke mange nok som bruker det", faller også dette igjennom da det er flere som bruker linux på desktop en folk som har en roku boks.

 

Er enig at det er merkelig de ikke har funnet en måte å distribuere dette til linux. Men synes microsoft burde ta en del av kritikken. De burde kunne gitt ut en silverlight med drm støtte til linux. Serlig siden de skal satse så veldig i opensource.

Lenke til kommentar

Og du forventer at det skal være mulig for 79kr måneden?

79kr er omtrent hva det koster å leie 1 helt ny film i HD på de fleste streamingtjenestene.

Egentlig så leverer de allerede over det man skulle forvente for prisen man betaler.

Mange av filmene der koster vel fremdeles 50-100 kr å kjøpe i en butikk.

 

79kr/måneden >>> 0kr/måneden

 

Og det de konkurerer mot er Piratebay... Skal de ha sjangs, så MÅ de kjøre spotifymodellen.

Også der koster en CD det samme som en film...

Argumenter som 79,- > 0,- blir helt feil. Folk flest ønsker å betale for seg, såfremt det finnes gode nok løsninger som gjør at verdien samsvarer med kostnaden.

 

Et eksempel er jo nettopp Spotify. På Spotify leier du musikk for 99,- kroner måneden (om du vil ha beste kvalitet og på mobil). Musikken kan kun spilles via en Spotify klient, og mange savner mange artister. Alternativt kan du laste piratkopiert. Det koster da null kroner, gir bedre kvalitet og du kan spille det hvor du vil. Til tross for dette bruker jeg og mange andre Spotify.

 

Det er ingen tvil om at Netflix er verdt prisen. Spørsmålet for min del er heller om den klarer å konkurrere mot eksempelvis HBO Nordic. Jeg kommer neppe til å betale for begge, og tror da at mitt valg blir HBO Nordic. Men vi får vel vente å se hva de faktisk tilbyr. Kanskje dukker det også opp andre igjen som er verdt en ekstra titt.

 

Med Netflix og flere tvinges markedet til å tenke nytt om de skal følge med. Det er uansett gode nyheter for oss forbrukere.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får Netflix på Playstation 3?Edit: Pratet med Netflix kundesupport som sa at de "Jobber med Sony" for å få Netflix "Appen" på nordiske PS3-er.Greit nok det siden tjenesten ble lansert i dag :p

 

Jeg fikk det på Playstationen min. Leitet som bare juling på Playstation Store, så fant jeg det under video i Playstation menyen. Trykket på den og så installerte den.

Har du den nye Playstation Store? Jeg måtte oppdatere idag (bruker ikke PS3-en så veldig mye).

 

Nå har jeg følgende muligheter:

Søk

What's new

Games

Redeem Code

View Downloads

 

Og that's it. Det er kun spill inn på der. Når jeg prøver søkefunksjonen får jeg opp bare spill.

 

Merkelig.

 

jeg måtte også oppdatere til siste psn-store og den finner ingen netflix den heller. har heller ingen undermeny i xmb -> movies eller der du finner de to andre video stream tjenestene.

 

Jeg testet ut Netflix på PS3 i går kveld. Først måtte jeg oppdatere PS3. Etterpå fant jeg Netflix under Vidoer (altså IKKE på PSN Store!). Appen ble lastet ned, når jeg startet den måtte den oppdateres. Så hang den på loading, så jeg startet den på nytt. Da kom innloggingsbildet. Logget inn og rakk så vidt å teste en episode før jeg måtte gå. Rakk også å teste på en iPad 2 og Android via 3G. Avspillingen starter der du stoppet på forrige enhet.

 

HD-kvaliteten ser ut til å ligge mellom DVD og Blu-ray. Men savner en Favoritter-liste (én for TV og én for film). Håper dette kommer.

 

Det er synd de ikke kjører samme betalingsmodell som Spotify. Gratis streaming mot reklame, så må man betale for reklamefri HD som kan mellomlagres i dager/uker på forskjellige enheter.

Endret av Pey'J
  • Liker 1
Lenke til kommentar

dårlig kvalitet, dårlig utvalg samt du må "selge sjela" for å få tilgang (personopplysninger/facebook etc) gjør at netflix ikke er noe å snuse på for min del.

 

kort sagt er de like evil som google/apple/mickeysoft m.m.

Eh... Du må ikkje inn med facebook?.. Har ikkje facebook engang og det gikk fint for meg å lage konto;)

Synes tjensten fungere bra teknisk/kvalitetsmessig, men utvalget er ikkje noke å skryte av.

Lenke til kommentar

dårlig kvalitet, dårlig utvalg samt du må "selge sjela" for å få tilgang (personopplysninger/facebook etc) gjør at netflix ikke er noe å snuse på for min del.

 

kort sagt er de like evil som google/apple/mickeysoft m.m.

Eh... Du må ikkje inn med facebook?.. Har ikkje facebook engang og det gikk fint for meg å lage konto;)

Synes tjensten fungere bra teknisk/kvalitetsmessig, men utvalget er ikkje noke å skryte av.

 

 

du må ikke inn med facebook, men hvis du er så dum at du har og gjør det så gir du dem alle opplysninger der inkludert vennelister m.m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...