Gå til innhold

Nå er Netflix her


Anbefalte innlegg

Vil heller ha dyrere pris der man får et større utvalg og serier kommer fortere ut. Synes det blir litt lite vits om jeg for eksempel vil se The Walking Dead Sesong 3, men må vente 2 år... Skal man bli kvitt piratkopiering er man nødt til å ha et tilbud som gjør at forbrukerne ikke trenger å piratkopiere. Vil tro at mange av de som piratkopierer i dag gjør det nettopp fordi det er enkelt og man får tak i det man vil ha fort. Vil jeg se The Walking Dead så kan jeg se den nyeste episoden så og si på dagen den kommer ut. Da frister det lite å vente 2 år på samme episode.

 

Selvfølgelig kan man kjøpe DVDer, men da forsvinner vel litt av vitsen med Netflix.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trodde "Obs!" betydde "Ikke for alle" eller "Aldersbegrensning". EDIT: Se f.eks her: http://movies.netflix.com/WiMovie/Super_Size_Me/60034780?trkid=50000085&locale=nb-NO Der står det A der hvor "obs!" står. Så står det aldersbegrensning A litt nedenfor.

 

Ja, og A betyr "For alle". Se f.eks her:

http://movies.netflix.com/WiMovie/Lesbian_Vampire_Killers/70115631?trkid=50093384&locale=nb-NO

 

Den har 15 års aldersgrense.

 

Ut fra dette antar jeg at Obs! betyr at aldersgrenseinformasjon ikke er tilgjengelig for den aktuelle serien/filmen.

Lenke til kommentar

Når jeg leser ovenfor her kan jeg slutte meg til mye av kritikken!

 

Altså: Jeg kommer hjem fra jobben i går kl litt før 20 etter å ha jobbet overtid til kl 19, med take away og planer om kvalitetstid med sofaen. Fyrer opp min for anledningen nyanskaffede brukte PS3 (har aldri eiet noe slikt tidligere), for så å få tidenes sure oppstøt!

 

Det er knapt en serie nyere enn sesong 2010! Mange er eldre enn det også!

 

Oki, får se en film da, og torsdag kveld er det kategorien am. action som gjelder! Å nei, det går jo nyere filmer på NRK! Utvalget er jo knapt bedre enn det som er gratis på voddler!

 

Jaja, finner fram til klassikeren Payback, som i noen grad gjenspeiler humøret mitt! Starter opp og etter kort tids loading kommer WB introen opp på skjermen. Ok, Så begynner filmen, man det må jo være noe gale? Er det en TS? iPhone 4 eller tilsvarende mobiler filmer jo med høyere kvalitet! For en 10 år siden var det sånn det så ut om en lastet ned noe video fra nettet, men med en 46" skjerm kreves det en i det mindste DVD kvalitet. Og det er akkurat det som blir løsningen, take away maten er blitt kald og må i microen, mens jeg går ned i kjelleren å finner "Payback" stuet ned i en kasse med DVDer!

 

Jeg hentet etterpå notebooken og fyrte opp voddler, der får en no i det minste akseptabel kvalitet i beste TV-tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For oss som faktisk ikkje har sitt alt av tv-serier og filmer så er Netflix fantastisk. Stor koser meg med å sjå tv-serier som eg tidligare har droppa. Utrulig fornøgd.

 

Edit: Så viste eg at utvalet kom til å bli slik som det er nå, så har sikkert ikkje opplevd den same skuffelsen som mange her inne. Ein bør ikkje ha urealistiske forventinger, og ein må forstå at det ikkje direkte er Netflix sin feil at dei ikkje får vise alt med eingang.

Endret av Theoneask
Lenke til kommentar

netflix bruker lang tid på å komme til beste kvalitet tilgjengelig. hos meg (mange wlan rundt meg +-20 stk, 25/25Mbit) bruker min ps3 opp til 5 minutter å nå beste kvalitet. de kunne gjort om systemet litt så det buffra mer en 5 sec før de starta å spille av så man slapp den dårlige kvaliteten i starten. men når man når beste kvalitet er det ganske bra kvalitet også. mye bedre enn man får fra dvd. om jeg kunne ta skjermdump fra ps3 hadde jeg gjort det og lagt til skjermdump fra dvd vedsidenav =)

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Noen som kan si noe om hvilke animasjons serier og filmer som ligger på Netflix (ikke anime dritt)? Finnes for eksempel Justice League (unlimited), Young justice, The Avengers: Earth's Mightiest Heroes, Batman: Gotham Knight, Avatar: The Last Airbender Og lignende?

 

En del av det finnes i hvert fall på den amerikanske versjonen.

Lenke til kommentar

Hadde faktisk ikke de store forventningene, men må bare si att uansett tid jeg ser så ligger kvaliteten på trådløs fra 3-4Mbps og trådbasert tipper enkelte ganger over 5.

 

Er serier som jeg ikke har fått sett og att ikke utvalget er på det beste er jo uansett ikke prisen gal.

Betaler jo uansett for gull hos viasat og utvalget er jo ikke så stor sammenlignet med prisen.

 

Kommer nok til å nedgradere når tiden har utløpt, og anledningen for nedgradering er mulig

Lenke til kommentar

Noen som kan si noe om hvilke animasjons serier og filmer som ligger på Netflix (ikke anime dritt)? Finnes for eksempel Justice League (unlimited), Young justice, The Avengers: Earth's Mightiest Heroes, Batman: Gotham Knight, Avatar: The Last Airbender Og lignende?

 

Vet de har en The Avengers serie, to The Avengers filmer, Iron man Film og serie, flere Xmen serier + Wolwerine serie, to The Hulk serier + en film. Alt er i den norske Netflix.

Lenke til kommentar

Testet nettopp litt Prison Break, det var vell egentlig rent tilfeldig men den sto nå hvertfall under "HD" så da tenkte jeg at det burde få frem hvor god kvalitet det eventuelt er på HD-biblioteket til Netflix og det passet veldig bra å teste med Prison Break da det er en serie jeg syntes er vannvittig bra og som klarer å suge meg inn med engang jeg setter på Episode nr1 til tross for at jeg har sett det to ganger tidligere.

 

Det som gjør det enda bedre er at jeg har mye å sammenligne med, for jeg har Prison Break sesong en og to liggende i ren Blu-Ray rip på fil-serveren, altså i 1080P kvalitet rett fra Blu-Ray platene du kan kjøpe i butikken uten noe konvertering eller tap av bildekvalitet. Samtidig som jeg har H.264 varianter av samme sesong som jeg har fikset så det støttes av Apple TV (Gen 3) så da har jeg fint sammenligningsgrunnlag når det kommer til både bilde og lydkvalitet.

 

 

Og kvaliteten skuffer veldig.. Det må være forferdelig lav bitrate på disse HD-greiene til Netflix for det ser jo ikke ut i motvind, altså det er fult mulig å se på det men det er jo ikke i nærheten av HD-kvalitet, hvertfall ikke hva jeg forventer av HD-kvalitet. Nå har jo "HD" blitt rævkjørt noe abnormt de siste årene og de kravene som stilles for at noe skal gå under kategorien "HD" er jo langt lavere nå enn tidligere og det er jo helt tydelig med Netflix og det de leverer og kaller "HD".

 

Selv TV2 Sumo sine HD-sendinger, ja selv Hotel Cæsar i HD på TV2 Sumo har jo skarpere bilde med mindre forstyrrelse og bakgrunnsstøy enn det Netflix leverer, hvertfall med Prison Break. Og sammenligner vi med det jeg har liggende av 1080P H.264 MPEG4, og ikke minst ren 1080P rip fra Blu-Ray så kan jo det Netflix leverer bare gå å legge seg, jeg har DVD filmer som PlayStation 3 klarer å oppskalere som ser bedre ut enn det Netflix leverer her.

 

 

De ser ut til å holde seg til AC-3 (Dolby Digital) 5.1 lydspor, så det er jo greit nok og det er godt å se at de ikke prøver å spare inn ytterligere båndbredde ved å gå over til 2.0 stereo lyd men bildekvaliteten er under hva jeg forventer når selv TV2 klarer å levere bedre med TV2 Sumo. Det har sikkert å gjøre med at de vil at alle skal kunne nyte det, ønsker å mine kravet til båndbredde osv.. Men når folk sitter på 120mbit nettlinjer så hadde jeg håpet og forventet noe litt høyere enn 1500kbps bitrate på HD-materiale de leverer for det kan ikke være stort mer enn det de leverer per dags dato.

Lenke til kommentar

Kvaliteten synes jeg er grei, men ikke i nærheten av blu ray (HD filmene altså).

Men mer enn bra nok for meg.

 

At de har lite nytt innhold er irriterende, men man må vite at det ikke er Netflix sin feil, da de som distributerer serier ikke selger rettighetene til andre selskaper før etter 1-2 år etter de har gått på lufta. Dette vil forhåpentligvis bli bedre med tiden (selv om det burde ha vært bedre allerede idag).

Lenke til kommentar

Hva skjer med tilbudet om gratis netflix ut året når man har spotify? jeg fant ikke dette tilbudet da jeg registrerte meg og fant ut at man måtte ringe netflix i etterkant. Når jeg så snakker med dem sier en teit amerikansk dame at det tilbudet gikk ut 4. oktober!!!!! jeg kontrer da med at det var merkelig siden netflix først ble lansert 17. oktober. da endrer hun plutselig dato og sier tilbudet gikk ut 23. oktober.

 

Får være grenser på hvor elendig kundeservice man kan ha... Skal aldri putte en krone i netflix.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...