Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du selvdisiplin nok til å ligge i samme seng som en ung lettkledd jente uten å ha en seksuell tilnærming?


Gjest medlem-82119

  

290 stemmer

  1. 1. Hadde du hatt selvdisiplin nok til ikke å ha forsøkt en seksuell tilnærming om du lå i en seng med en lettkledd/naken jente på 14-15-16?

    • Ja
      158
    • Nei
      40
    • Avhenger av situasjonen
      83
    • Vet ikke
      9
  2. 2. Hvor gammel er du?

    • 10-15 år
      4
    • 16-20 år
      112
    • 21-25 år
      110
    • 26-30 år
      34
    • 31-35 år
      12
    • 36-40 år
      9
    • 41-45 år
      1
    • 46-50 år
      2
    • 51-55 år
      2
    • 56-60 år
      1
    • 61-65 år
      0
    • 66-70 år
      0
    • Over 70 år
      3


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Jeg tror bare at mange andre hadde gjort det samme om de var i samme situasjon. Fristelsen blir for stor når tilgjengeligheten er der. Såvidt jeg vet har det ikke vært noen brutal voldtekt, og jenta har fortsatt å overnatte med han etter at det skal ha skjedd. Jeg synes derfor det blir vel mye moralpoliti oppi saken, og ikke minst det at mange andre ville gjort det samme gjør at jeg synes man bør være forsiktig med å kaste stein i glasshus.

 

Det verste han eventuelt har gjort er vel å være utro, OM noe har skjedd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå må det legges til at han var dypt forelsker i jenta. Om en tilfeldig 15-årig jente skulle ligge i sengen min ville det ha vært null problem, siden jeg har ingen følelser for jenta, men om jeg var dypt forelsket i henne, så vet jeg ikke hva som ville ha skjedd.

 

Men jeg ville aldri ha latt meg selv bli forelsket i en mindreårig jente, og om jeg ble det så ville jeg brutt kontakten. Det er fryktlig mange overtramp man må gjøre før jenta man er forelsket i ligger i sengen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette avhenger jo veldig av situasjonen egentlig.

 

Er dette noen du liker, er du full? er hun full? osv osv osv.

Hva hvis hun prøver.

 

Spørsmålet virker jo nesten spurt som en voldtekt.

 

Gutter sliter også med å spotte alderen på jenter som er 16-20. og hvis man er full, blir det ihvertfall ikke lettere

Lenke til kommentar

Svarte ja gitt. Nå er jo situasjonen som er beskrevet noe ekstrem, og jeg kan ikke helt se for meg hvordan jeg på 24 skulle kunne havne i en sånn situasjon der ei (mer eller mindre) naken jente under 16 ligger i samme seng som meg selv. At noen er naken vil jo i utgangspunktet gjøre at man kanskje tenker prosentvis mer med snabelen enn med hodet enn ellers, men likevel. Det er generelt noe med at forbudt frukt er frukt jeg ikke bryr meg om. Er hun for ung klarer jeg fint å styre meg, både pga. det at hun er ung i seg selv og at jeg ikke kan komme på noen som tenner meg som er under 20 (annet enn om en 18-19-åring ser eldre ut enn de er).

Har også noen måneder vært samboer med dama til en kompis (hvorav de altså var sammen før, under og etter dette), og det var helt uproblematisk. Så lenge noen er opptatt vil det på samme måte som om de er for unge gjøre at mitt hode kun stilles inn på friend zone. Veldig kjekt egentlig, så slipper jeg sånne kinkige situasjoner. Ei jente som er opptatt eller for ung blir i praksis en kompis, selv om man kanskje prater om litt andre ting enn med gutta.

Endret av Dellers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Svarte ja gitt. Nå er jo situasjonen som er beskrevet noe ekstrem, og jeg kan ikke helt se for meg hvordan jeg på 24 skulle kunne havne i en sånn situasjon der en naken jente under 16 ligger i samme seng som meg selv. At noen er naken vil jo i utgangspunktet gjøre at man kanskje tenker prosentvis mer med snabelen enn med hodet enn ellers, men likevel.

Lettkledd. Ikke naken. Det er hakket mer behagelig å sove i undertøyet enn fullt påkledd selv om det befinner seg noen andre der.
Lenke til kommentar

Jeg er 20. Hadde jenta vært 14 eller 15 hadde jeg lagt meg på et annet rom, eller med klærne på, hadde det da altså blitt tilfellet at vi lå nakne, hadde jeg klart å styre mine egne lyster, i henhold til alderen hennes.

 

Men hadde jenta vært 16, så hadde jeg vel kanskje hatt litt problemer med å holde øya for meg selv kanskje, men noe seksuell tillnærming hadde jeg ikke prøvd meg på, med mindre det var likesinned fra hennes side allerede før vi gikk å la oss.

 

Svarte - Kommer ann på situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror bare at mange andre hadde gjort det samme om de var i samme situasjon. Fristelsen blir for stor når tilgjengeligheten er der. Såvidt jeg vet har det ikke vært noen brutal voldtekt, og jenta har fortsatt å overnatte med han etter at det skal ha skjedd. Jeg synes derfor det blir vel mye moralpoliti oppi saken, og ikke minst det at mange andre ville gjort det samme gjør at jeg synes man bør være forsiktig med å kaste stein i glasshus.

 

Det verste han eventuelt har gjort er vel å være utro, OM noe har skjedd.

 

Det er et interessant spørsmål du stiller. Jeg synes kanskje det mangler et svaralternativ, noe i retning "Jeg ville ikke trengt selvdisiplin, finner ikke jenter under 16 år tiltrekkende". Per nå tar alle svaralternativene utgangspunkt i at du faktisk er tiltrukket. Det tror jeg forøvrig de aller fleste er/kan være, men avstemningen gir deg ikke muligheten til å si noe annet.

 

Angående uthevet linje i sitert innlegg, må jeg si meg uenig. Én ting er for en 18-åring å plukke med seg ei 15 år gammel jente fra byen, kanskje til og med uten å vite hvor gammel hun er. Det er noe annet når det blir snakk om et så bevisst lovbrudd, over så lang tid, av en så mye eldre mann. Det er jo en grunn til at det er nettopp et lovbrudd, selv om man kan mene at hver sak er individuell osv.

 

At en mann/kvinne er seksuelt tiltrukket av noen/noe, vil ikke si at det greit å kjøre på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg tror bare at mange andre hadde gjort det samme om de var i samme situasjon. Fristelsen blir for stor når tilgjengeligheten er der. Såvidt jeg vet har det ikke vært noen brutal voldtekt, og jenta har fortsatt å overnatte med han etter at det skal ha skjedd. Jeg synes derfor det blir vel mye moralpoliti oppi saken, og ikke minst det at mange andre ville gjort det samme gjør at jeg synes man bør være forsiktig med å kaste stein i glasshus.

 

Det verste han eventuelt har gjort er vel å være utro, OM noe har skjedd.

 

Det er et interessant spørsmål du stiller. Jeg synes kanskje det mangler et svaralternativ, noe i retning "Jeg ville ikke trengt selvdisiplin, finner ikke jenter under 16 år tiltrekkende". Per nå tar alle svaralternativene utgangspunkt i at du faktisk er tiltrukket. Det tror jeg forøvrig de aller fleste er/kan være, men avstemningen gir deg ikke muligheten til å si noe annet.

 

Angående uthevet linje i sitert innlegg, må jeg si meg uenig. Én ting er for en 18-åring å plukke med seg ei 15 år gammel jente fra byen, kanskje til og med uten å vite hvor gammel hun er. Det er noe annet når det blir snakk om et så bevisst lovbrudd, over så lang tid, av en så mye eldre mann. Det er jo en grunn til at det er nettopp et lovbrudd, selv om man kan mene at hver sak er individuell osv.

 

At en mann/kvinne er seksuelt tiltrukket av noen/noe, vil ikke si at det greit å kjøre på.

 

Jeg skjønner hva du mener, men synes svaralternativet er dekket gjennom "ja" alternativet. Det å ikke ligge med jenter under den seksuelle lavalderen handler vel om selvdisiplin, dvs at man ikke gjør det fordi det ikke er lov.

 

Jeg kunne jo også lagt til alternativer som at man hadde gjort det om det var garantert at ingen fant ut av det, eller at man hadde gjort det hvis man ikke hadde parter fra før, men begge disse går under situasjonsavhengig. Det er mange "hvis" og "dersom".

 

Det at man ikke finner jenter under 16 tiltrekkende er jeg uenig i. Først og fremst så kan det være snakk om f.eks en eneste dag som skiller en 15-åring fra en 16-åring, og de er ikke SÅ forskjellige at de plutselig blir seksuelt tiltrekkende en dag elelr en måned senere. Videre ser endel 15-åringer mye eldre ut. Var borti et tilfelle hvor en 14-åring ble tatt for å være i 20-års alderen og gjevnlig ble sjekket opp av eldre folk. Det er riktignok det mest ekstreme tilfellet jeg har vært borti, men slike finnes.

 

Bodde også i en by en stund hvor det var forbløffende mange barn som solgte sex. Det var umulig å gå gjennom byen en kveld uten å bli tilbudt sex i bytte mot kontantkort, penger osv. og det var mange som benyttet seg av det.

 

Om man gjør det tror jeg handler om flere ting: Tilgjengelighet, fristelse, risikoen for å bli oppdaget, konsekvensene om det blir oppdaget, og om man har partner fra før.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

For mange så vil det kun være snakk om et hypotetisk spørsmål, men for andre så vil det være mer reelt.

For mange vil det være rent økonomisk. Om en voksen og en 15 åring skal reise sammen så er to hotellrom dobbelt så dyrt som ett, og er det flere dager så blir det penger av det. Jeg tror ikke det er unikt at man velger den enkleste og billigste løsningen i slike situasjoner.

 

Powerpointfilen som er vedlagt lå på nettet og gjelder en undersøkelse som ble tatt og som beskriver noen slike situasjoner.

Oslo mai 2012.ppt

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...