Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du selvdisiplin nok til å ligge i samme seng som en ung lettkledd jente uten å ha en seksuell tilnærming?


Gjest medlem-82119

  

290 stemmer

  1. 1. Hadde du hatt selvdisiplin nok til ikke å ha forsøkt en seksuell tilnærming om du lå i en seng med en lettkledd/naken jente på 14-15-16?

    • Ja
      158
    • Nei
      40
    • Avhenger av situasjonen
      83
    • Vet ikke
      9
  2. 2. Hvor gammel er du?

    • 10-15 år
      4
    • 16-20 år
      112
    • 21-25 år
      110
    • 26-30 år
      34
    • 31-35 år
      12
    • 36-40 år
      9
    • 41-45 år
      1
    • 46-50 år
      2
    • 51-55 år
      2
    • 56-60 år
      1
    • 61-65 år
      0
    • 66-70 år
      0
    • Over 70 år
      3


Anbefalte innlegg

http://www.diskusjon...owtopic=1465209

hmm

---------------------

HAHAHHA

din freeaaak

---------------------

den dukket opp på forsiden

):

------------------------

hadde nok fått bønne liksom, men hadde ikke revet av ho den lile trusa og flydd på ho

så pass kontroll føler jeg at jeg har tongue

skal bare kopiere det jeg skrev her rett inn på diskusjon...

-----------------------

Det hadde jeg.

Ja hahah gjør det

-----------------------

pluss det siste du skrev

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Sålangt svarer 62,5% at de ikke hadde hatt en seksuell tilnærming. Vet ikke hva jeg forventer av denne spørreundersøkelsen, men hadde nok forventet under 50%. Jeg vet ikke om folk svarer fordi det er moralsk riktig å svare slik, eller om spørsmålet er så hypotetisk at de kan svare at de ville holdt hendene unna uansett om de hadde klart det om de hadde havnet i en slik situasjon eller ei.

 

For andre er det nok også konsekvensene om det blir oppdaget. Hvis ingen fikk vite om det er det sikkert enklere å gjøre det.

 

Jeg lurer også på om foreldrene etter slike undersøkelser eller nyhetsoppslag blir mer skeptiske til å la sin 15 åring overnatte med andre. Det overrasker meg også at kona visste om det og godtok det. Enten må hun være grenseløst naiv, eller så må hun vite om det og godta det.

Lenke til kommentar

Sålangt svarer 62,5% at de ikke hadde hatt en seksuell tilnærming. Vet ikke hva jeg forventer av denne spørreundersøkelsen, men hadde nok forventet under 50%. Jeg vet ikke om folk svarer fordi det er moralsk riktig å svare slik, eller om spørsmålet er så hypotetisk at de kan svare at de ville holdt hendene unna uansett om de hadde klart det om de hadde havnet i en slik situasjon eller ei.

 

For andre er det nok også konsekvensene om det blir oppdaget. Hvis ingen fikk vite om det er det sikkert enklere å gjøre det.

 

Jeg lurer også på om foreldrene etter slike undersøkelser eller nyhetsoppslag blir mer skeptiske til å la sin 15 åring overnatte med andre. Det overrasker meg også at kona visste om det og godtok det. Enten må hun være grenseløst naiv, eller så må hun vite om det og godta det.

 

Spørsmålet var jo strengt tatt:

Hadde du hatt selvdisiplin nok til ikke å ha forsøkt en seksuell tilnærming om du lå i en seng med en lettkledd/naken jente på 14-15-16?

 

Ja, selvfølgelig hadde jeg greid det.

 

Hadde jeg derimot vært 17 og jenta var 15 så ser jeg ikke grunnen til å la være å prøve ved mindre det var en test eller noe jeg ville bevise.

 

Hadde jeg vært 40 ville jeg selvfølgelig IKKE prøvd meg på noe yngre enn 34. Selvdisiplinen avhenger jo ikke av hva loven sier men, personlige rettningslinjer også kjent som moral.

Endret av Hardrocktarzan
Lenke til kommentar

Vil ikke det her avhenge fullstendig av hva slags forhold du har til jenta fra før? Er det en vilt fremmed jente eller ei du nettopp har møtt og det ikke er noe som helst mellom dere skal man være rimelig frekk for å prøve seg, men har man etablert at det er en viss gjensidig interesse først så stiller det seg annerledes. I sistnevnte tilfelle kan det også være forventet at man prøver seg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Nå er vel ikke menn kjent for å ha behov for å kjenne jenta og vente på en gjensidig interresse før de prøver seg. Om man tar det helt ut, så se for deg at det ligger en naken mann knappe meteren unna en naken 15 åring. Tror ikke det er realistisk å forvente at mannen ikke skal vise noen interresse av henne fordi hun ikke har vist en gjensidig interresse.

 

Mange ville nok tatt grep for å unngå å havne i en slik situasjon, men da er det jo en erkjennelse av at de ville ha prøvd seg om de var i situasjonen, ellers hadde det ikke vært nødvendig å ta slike grep.

 

Man kan jo også dra det ennå lit lenger. Si at 15 åringen initiativtaker. Hvis hun poserer, byr seg frem, legger seg inntil, beføler osv så er det vel enda færre som hadde stått imot.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Situasjonen er nok utenkelig for mange, men prøv allikevel å se for deg hva du hadde gjort om du allikevel hadde havnet i situasjonen. Det er nok ikke mange Gandhier, dessverre, og tror naboen hadde blitt skeptisk om man ba om å låne dattera til et slikt eksperiment.

 

Det er mye jeg lurer på i slike saker. Jeg tror f.eks mange menn ville blitt seksuelt tent (fått ereksjon) i en slik situasjon, men betyr det at man tenner seksuelt på unge jenter? Vil en heterofil mann være istand til å slå av sin lyst "fordi det ikke er sosialt akseptert"? Jeg er overrasket over at omtrent 65% ser ut til å mene at de kan ligge naken ved siden av en naken 14-15-16 åring uten at de har en seksuell tilnærming. Skulle nesten tro at 65% av den mannlige befolkningen var ghandier :-)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skulle nesten tro at 65% av den mannlige befolkningen var ghandier :-)

 

Tanker og følelser er ikke fremmede fugler som tilfeldigvis slår seg ned i bevisstheten din - så klart kan man mestre sitt eget sinn - det gjør vi vel alle i større eller mindre grad, og da er det vel bare individuelle evner og vilje som det skorter på for å klare det.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Sannsynligvis. Det er nok flere som ønsker å bare kjøre på, men som lar være fordi de ikke bør.

Spørsmålene burde kanskje vært vektet mot om man var i et forhold, hadde mye å tape på å bli avslørt, om det var i lokalmiljøet elller i utlandet, om man var kjent nok til å bli gjenkjent om det kom frem osv.

Lenke til kommentar

Med uttrykket "å ha en seksuell tilnærming" forstår jeg at man aktivt fysisk eller psykisk prøver å få seg sex med jenta. Ikke at man rent fysisk blir tiltrukket, får seksuelle tanker i hodet og kanskje får en ereksjon.

 

Jeg skal på ingen måte påstå at dette ikke hadde skjedd, men jeg hadde nok fint klart å la være å prøve meg på noe, og det var slik jeg forstod spørsmålet i denne tråden. Og jeg både tror og håper at de aller fleste menn hadde klart det samme. I alle fall de på min egen alder.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det var ment som en tilnærming, ja, og ikke tanken på. Det ble bare en liten digresjon. Jeg ble overrasket over at en så stor andel påstår at de fint kunne klart det når jeg trodde at de fleste ville være sprengkåte og tenkt med lillehjernen om en slik situasjon oppstod.

Lenke til kommentar

Jeg har nådd litt over tretti, og jeg har ingen kvaler med å svare at det kommer ann på situasjonen. Strengt tatt burde det ha vært et klart nei, men i virkeligheten er det nok ikke så lett. For all del, å dele seng med en jente på den alderen måtte ha vært siste utvei. Deretter kan vi stryke fjorten og femtenåringer glatt, samt alle jeg ikke kjenner. Det hadde heller ikke vært snakk om noe annet enn en hyggelig natt, og that's it. Noe lengre forhold kommer selvsagt ikke på tale. På toppen av det hele ville jeg aldri ha vært den som innledet noe, men om hun prøvde så godt hun kunne å overtale meg kunne nok noe ha skjedd. Men da snakker vi at jeg legger meg på sofaen i stedet og hun følger etter. Grunnen til hvorfor ting ble som de ble har også mye å si. Det kunne ikke ha vært andre folk i huset, og vi må begge ha vært ensomme eller triste over en periode.

 

Men tar vi alt der og ender opp med en moden sekstenåring jeg kjenner godt og kaller en god venninne, og om vi ble nødt til å sove i samme seng, og om vi begge visste at det kun ble det natten, og om hun var den som tok initiativet... da vet jeg faktisk ikke hva jeg ville gjort. Men igjen, det er så mye som må klaffe at det i praksis blir et klart nei.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Er litt usikker på det med noen man ikke kjenner. Ville tro at om man er på guttetur i thailand, så er det enklere å feie over en 15 årig thaijente, enn den 15 år gamle nabojenta, hovedsakelig fordi sannsynligheten for at noen får vite om det er mye lavere i thailand enn i nabolaget.

Det er vel en grunn til at sexturistene drar til fjerne land isteden for nabolaget?

 

Jeg tror fortsatt at svært få menn hadde klart å holde hendene unna om de faktisk var i den situasjonen, men sannsynligheten er vel så lav at det er enkelt å sitte på sin høye hest og si at det ikke ville vært noe problem.

 

For meg så blir det det samme som å si at om jeg hadde kjøpt en Ferrari så hadde jeg ALDRI brutt fartsgrensene, selv om jeg VET at jeg er fartsglad nok til å miste lappen før uka er omme om jeg hadde satt meg inn i en slik bil.

 

En annen måte å si det på er å si at man bare spiser sundt og trener masse, selv om matvanene består av veksling mellom pottis og pizza og trening er å trykke på fjernkontrollens knapper.

 

Det som veier mest, mener jeg, i spørsmålet om man hadde hatt sex med en 14-15-16 åring, er hvorvidt man var sikker på at ingen fikk vite om det og konsekvensene om det ble kjent. Hvis ekteskapet ryker og man mister en god jobb pga den beste natta i livet, så blir det en avveining. Noen holder labbene for seg selv pga konsekvensene om man blir avslørt er for store, andre vil gripe sjansen fordi det er verdt det.

 

Foreløpis svarer rundt 60% at de klarer å la være, men jeg stoler ikke på at folk mener det. Vet ikke om folk svarer det som er "riktig og forventet" eller om de tør å tenke tanken at jo, jeg ville gjort det om jeg hadde vært i en slik situasjon.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på det med noen man ikke kjenner. Ville tro at om man er på guttetur i thailand, så er det enklere å feie over en 15 årig thaijente, enn den 15 år gamle nabojenta, hovedsakelig fordi sannsynligheten for at noen får vite om det er mye lavere i thailand enn i nabolaget.

Det er vel en grunn til at sexturistene drar til fjerne land isteden for nabolaget?

Det er nok ikke helt det samme. Folk som drar på sextur gjør det nettopp for å ha sex med noen. Sånn jeg tolket spørsmålet dreier det seg ikke om man kan tenke seg å ha sex med en jente på 14 - 16, men hva man ville ha gjort i akkurat den situasjonen. For å sette det på spissen har Dean Koontz en interessant bok kalt Ektemannen. Boken handler om en helt vanlig mann som en dag får beskjed om at kona er bortført, og han må betale to millioner dollar i løpet av noen få dager for å få henne igjen. Hva ville du gjort i den situasjonen? Hvor langt er du villig til å gå for å få kona tilbake? Det er selvsagt ikke noe noen av oss noen gang trenger å ta stilling til, på samme måte som de fleste på 25+ aldri trenger å ta stilling til hva de ville gjort om de måtte sove i samme seng som en jente på 14 - 16. Men om det hadde skjedd, hva da?

 

Det som veier mest, mener jeg, i spørsmålet om man hadde hatt sex med en 14-15-16 åring, er hvorvidt man var sikker på at ingen fikk vite om det og konsekvensene om det ble kjent. Hvis ekteskapet ryker og man mister en god jobb pga den beste natta i livet, så blir det en avveining. Noen holder labbene for seg selv pga konsekvensene om man blir avslørt er for store, andre vil gripe sjansen fordi det er verdt det.

Jeg er nok singel for øyeblikket, så for meg handler det kun om der og da. Men hadde jeg vært sammen hed noen hadde situasjonen vært en helt annen. Jeg tror de fleste som er utro ville gjort det uansett, om jenta var 14 eller 60. Er man først utro spiller det ingen rolle hvem man er utro med, hvilken situasjon man er i eller hvem den andre personen er. Det handler utelukkende om å bedra den personen man er sammen med, og det igjen er en viktig grunn hvorfor jeg har nulltoleranse mot utroskap.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Poenget mitt var at det er enklere å ha sex med en 14-16 åring i et fremmed land fordi man vet at sannsynligheten for at det blir kjent i hjemlandet er svært liten. Ligger man i samme seng som en lettkled/naken thaijente i thailand så er det større sannsynlighet for at man gyver løs enn om nabodatteren overnatter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...