Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

 

det at de ikke klarer å fikse det slik at man kan lage større byer tyder jo på at folkene hos Maxis/EA ikke er bra nok da. kansje på tide å ansette noen flink spillutviklere enn disse sims folkene,...

 

Har ikke noe å gjøre med hvor flinke de er på dette stadiet. Det måtte i så fall være den idioten som på et tidlig stadium trodde det var et smart designvalg å kjøre agentsimulering over hele fjøla.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

After months of testing, I confirm that we will not be providing bigger city sizes. The system performance challenges we encountered would mean that the vast majority of our players wouldn’t be able to load, much less play with bigger cities. We’ve tried a number of different approaches to bring performance into an acceptable range, but we just couldn’t achieve it within the confines of the engine. We’ve chosen to cease work on bigger city sizes and put that effort into continuing to evolve the core game and explore an offline mode. Some of the experiments we conducted to improve performance on bigger cities will be rolled into future updates to improve overall game performance.

Kilde

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+130498

orker ikke å spille dette før de utvider området.. forslag til andre lignende spill anno 2005+ (ikke si noen fra tidligere i serien)

da kommer du aldri til å spille det igjen. hva med anno serien 1404, 15xx, 2070 etc. gode spill alle sammen. du har også city xl eller hva det heter som er en litt dårligere utgave av simcity 4

Lenke til kommentar

Savner virkelig et spill som simcity 5 bare med 10x så store maps hvor spillet virkelig hadde utnyttet kraftige pc-er maksimalt, og at spillet hadde vært såpass bra optimalisert at det ikke hadde vært noe problem. I tillegg så bra grafikk eller bedre som på 5ern.

Men da stiller man vel for store krav...

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Spilte for første gang siden type 1-2 uker etter release, prøvde også med utvidelsen "Cities of Tomorrow" og må si ting virker endel bedre nå for å si det mildt. Det er morsomt, har et mye bedre og mer raffinert GUI sammenlignet med Sim City 4 som gjør det mye mer spillbart og tilgjengelig spør du meg hvor jeg føler Sim City 4 blir litt for kronglete, litt for micro-management av alt mulig som fjerner litt av gleden for min del og grafikken kan naturligvis ikke sammenlignes i det hele tatt, Sim City (5) er et ganske så nydelig spill må jeg si.

 

Men, så er det det store minuset med dette spillet som terger noe så jævlig på sjela mi når jeg har brukte mange, mange timer på byen min og det er jo størrelsen på områdene. Det blir alt for begrenset, jeg skjønner at de mener og forsøker å få folk til å bygge flere, og mer "spesialiserte" byer så alle skal kunne komplimentere hverandre. Det er ikke meningen at du skal kunne bygge det en skikkelig metropol, et skikkelig mekka hvor du har alt mellom himmel og jord, den ultimate byen osv osv.. Og det er fremdeles her spillet faller helt igjennom om du spør meg, for dette er jo tross alt et spill, det er tross alt ment til å underholde oss som spiller og jeg ønsker å investere mye tid og ressurser i en komplett by som jeg kan bli storfornøyd med, jeg klarer rett og slett ikke å motivere meg selv til å forholde meg til x-antall byer, også ble plutselig en av disse fiasko men du kan jo ikke jevne en by med jorda og starte på nytt i dette området så plutselig så blir hele regionen din rævkjørt av at du tullet til en eller to byer, selv om resten er temmelig flotte og ergo må du starte helt forfra i en ny region... Nei ellers takk sier nå jeg!

 

Det mest irriterende med dette spillet er fremdeles når du kommer til punktet hvor byen din virkelig begynner å ta form, men hvor du plutselig blir nødt til å ekspandere noe fordi du ikke har nok strøm, du har ikke nok vann, du har ikke nok ditten og datten og istedenfor å ta pløye litt området og UTVIDE byen som vell vil være det mest logiske for de fleste så må du altså begynner å pulverisere og bokstavelige talt ofre deler av byen din for å kunne få plass til det du mangler. Så det perfekte rutenettet og alt du har bygget om må plutselig helomvending bare fordi du måtte plassere ut en ny vannstasjon eller hva det måtte være. Ikke bare er det irriterende nok å måtte gjøre det i utgangspunktet men ofte vil du jo se at dette har en veldig stor sjanse for å kunne ødelegge og forkludre mye av flyten du har bygget opp i byen og det blir bare fullstendig drepen for spillegleden min.

 

 

Og igjen så må jeg minne EA og Maxxis om at dette faktisk er et spill, det er meningen at vi spillere skal ha det mest mulig gøy. Mange av oss ønsker faktisk gigasvære byer hvor vi kan få plass til alt vi ønsker oss uten å måtte rævkjøre alt vi har bygget opp og få klaustrofobiske tendenser med engang vi har spilt i noen timer og selv om dere tydeligvis ikke er for denne måten og spille på, og sikkert har mange flotte argumenter for hvorfor dere vil at det skal være mindre byer som skal komplimentere hverandre i en større region, og det sikkert finnes mange som liker denne måten og spille på så er jo dette et spill. Hva med å gå oss spillere muligheten til å spille spille og nyte det på vår egen måte? Hva i allverden kan det skade dere å gi oss muligheten til å utvide områdene våre?

 

Argumentet rundt ytelse nekter jeg å godta, det er bare tullprat fra ende til annen da vi har langt mer komplekse og mer avanserte spill der ute, med langt større database og med minst like mye simulering osv som klarer å kjøre på en rekke systemer helt, helt fint. Sim City 4 i sin tid hadde jo ikke så fryktelig grafikk når det kom, hadde jo solid simulering og taklet jo langt større områder helt fint. Forstår at det sikkert vil være en utfordring å få Sim City (5) til å kjøre tilfredsstillende, men litt oppegående grafikkinnstillinger med gigantiske byer på diverse bærbare med integrert skjermkort til 3'000kr osv men jeg er ganske så overbevist om at Sim City (5) selv med maksimale innstillinger og fire ganger så store byer ikke vil være noe mer krevende for systemer å kjøre enn spill som Metro Last Light, Battlefield 4, Crysis 3 osv på maksimale innstillinger så mulig er det vell..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bliiir ikke stort bedre med 88% approval rating og godt over 50000 /HR :D men det kommer ikke flere folk? stort sett skyskrapere overalt? aldrig hatt noe problem med å få over 200k innbyggere ganske lett. og en annen ting, jeg er snart fri for vann, må drive å flytte på vannstasjon ganske ofte, siden det blir fritt der den står. Betalte nabobyen min 10m for at han skulle bygge stor vannannlegg så jeg kunne kjøpe vann av han så jeg har nokk... har og den kloakk saken som lager vann.. (formula90 på origin)

 

edit: Fiksa vann probleme, va ofc Atom verke som drakk alt vannnet.

 

tzn4ijyu0640q6f7laov.png

Endret av Formula90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...