Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt hjelp.

 

Jeg har en by med en OmegaCo-fabrikk som trenger malm. Det var ingen i regionen som eksporterte malm, så jeg lagde en by til for å ordne det. Men hvordan får jeg eksportert malm fra den ene byen min til den andre? Jeg har handelsenter i begge byene, men det ser likevel ikke ut som det skjer noen interaksjon. Noen som kan gi meg noen tips?

 

 

Edit: Mulig jeg fant feilen, får teste ut litt. :)

Endret av Oskov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en liten utfordring. Det tekniske nivået på utdanningen har gått ned en stund etter jeg bygget universitetet. å nå roper de etter dyktigere simmer. Noen som har et svar på hvordan jeg får opp det tekniske nivået?

 

Kan hende de ikke kommer seg fram til universitetet i tide. Simmer som sitter i trafikken hele dagen på vei til universitetet ender nødvendigvis opp med mindre utdanning enn dem som drar til lavere utdanning og faktisk kommer fram. ;)

Lenke til kommentar

 

Har en liten utfordring. Det tekniske nivået på utdanningen har gått ned en stund etter jeg bygget universitetet. å nå roper de etter dyktigere simmer. Noen som har et svar på hvordan jeg får opp det tekniske nivået?

 

Kan hende de ikke kommer seg fram til universitetet i tide. Simmer som sitter i trafikken hele dagen på vei til universitetet ender nødvendigvis opp med mindre utdanning enn dem som drar til lavere utdanning og faktisk kommer fram. ;)

 

 

Jeg har nå to universiteter..... en i hver ende (ved inngangen av byen og nede ved industrien inn i byen) har fått opp det tekniske nivået til 1 av 3 :( Har 150 000 innbyggere og rett over 2500 besøkende studenter på universitetene hver dag... merkelig syns jeg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Offline mode kommer med neste patch:

 

http://www.pcgamer.com/2014/03/15/simcity-offline-mode-is-almost-there-mayors/

 

Bedre sent enn aldri..

 

Personlig gir jeg meg F om det er online eller offline, har ingenting å si på opplevelsen for min del. De burde fjerne den teite grensen for hvor stor en by kan være. Er bare totalt latterlig, men EA vet å ødelegge spill og lage gråstein av gull :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva i all videste verden har en "offline"-modus å si? Spillet er akkurat like begrenset og traurig uansett om man sitter online eller offline? Du er vel alltid online på PC'n uansett, sant?

 

Begynner å bli 10-15 år siden man måtte "ringe" til internett med et 56k-modem liksom.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hva i all videste verden har en "offline"-modus å si? Spillet er akkurat like begrenset og traurig uansett om man sitter online eller offline? Du er vel alltid online på PC'n uansett, sant?

 

Begynner å bli 10-15 år siden man måtte "ringe" til internett med et 56k-modem liksom.

 

Det er jo dels prinsipp for et erketypisk offlinespill, og dels for de få som ønsker å spille på steder uten (god) tilgang på internett. Jeg er 100% for at folk skal ha den muligheten i slike spill, samme hva utvikler ønsker å lage av flerspillermodus. Hadde det bare vært interessant å spille, så hadde dette vært en gledelig nyhet. Istedenfor er det bare meh. Bedre lykke neste gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå sto det jo i releasen om den nye "offline"-patchen at spillet ville bli noe modbart, men med restriksjoner for hva som kan moddes.

Er sikkert bare snakk om å bytte ut bygninger og slikt, ikke modde så man kan ha uendelig stor by f.eks. da dette må endre hele koden fullstendig.

Lenke til kommentar

Nå sto det jo i releasen om den nye "offline"-patchen at spillet ville bli noe modbart, men med restriksjoner for hva som kan moddes.

Er sikkert bare snakk om å bytte ut bygninger og slikt, ikke modde så man kan ha uendelig stor by f.eks. da dette må endre hele koden fullstendig.

 

Vel, de viste ganske tidlig at det var relativt enkelt å fjerne bygrensene med en liten hack. Så er spørsmålet hvor glitchy spillet blir hvis man prøver å spille slik, og faktisk bygge utenfor disse områdene. Og hva med kameraet – kan du få flyttet det ut fra kjerneområdet slik at det blir spillbart? Det er mulig det var knyttet til bygrensene også, men da bør man definere en ny kameragrense utenfor regionen, ellers kan man få en uventet krasj. Eventuelt fortsette ut i det uendelige, og det er heller ikke bra. :p

 

Det ville vært flott om man kunne bygge fritt i alle områder av regionene uten å måtte laste på nytt. Jeg frykter dog at motoren knekker fullstendig sammen lenge før du får fylt opp selv de minste regionene (de små øyene med 7 bybokser?). Den mye større avstanden og kraftig økte kompleksiteten i veinettet vil sørge for det. (Med nok veier selv i de gjeldende små byboksene, skulle det ikke mye til før systemet kollapset.)

 

De må nok gå tilbake til den gamle typen simulering hvis vi igjen skal få bygging i storskala som i SC4. Agentsimuleringen er ikke laget for slikt; det blir altfor mye detaljsimulering med flust av problemer knyttet til slikt. Dessuten er det helt unødvendig – ærlig talt mest gimmicky.

Lenke til kommentar

Som sagt, det krever store modifiseringer av selve agent-engine koden for å få dette til. Ikke noe en modder kan gjøre. Da må man nok ha tilgang til kildekoden og kan rekompilere den igjen. Da er det ikke modding lengre.

Mod tools vil nok la deg importere hjemmelagde bygninger og skins til biler og slikt..neppe noe mere avansert enn det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Da har jeg endelig begynt å spille igjen etter nøyaktig 1 år siden jeg startet opp spillet. Dette blir jaggu gøy :hmm::new_woot:

 

blir gøy å bygge en by i 2 timer, så er det ikke plass til mer...jadda dette var jaggu gøy

 

 

Hehe, altså fra mine tidligere erfaringer klarer jeg ikke bygge noe særlig bra uanset... (N)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...