Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Vist har EA lurt folk. Sagt massevis av ting som ikke er sant og har lagd et ødelagt spill.

nå ble jeg sykt forbanna! jeg liker ikke ea i det heletatt men det er som de fleste sier, det er SIMCITY! det er så lenge siden det har skjedd noe med den serien. men dette projektet virker som en av de beste telefonselger-scemende noensine!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt atomkraftverk tok kvelden, heller abrupt, en dag. Jeg venta og venta og planta trær og styrte på (var ganske fornøyd med den byen). Til slutt satte jeg opp farta og lot det stå til. Etter mange timer med maks fart var det noen som drista seg til å flytte inn i nærheten, men de daua kjapt. Du kan like gjerne starte en ny by, tror jeg.

 

Edit: Jeg trodde at det hjalp å plante trær, men trærne bare daua de óg. Det skal visstnok ta griselang tid før strålingen blir til bakkeforurensing. Egentlig en meningsløs feature, spør du meg. Man blir jo i realiteten tvunget til å starte på nytt, om man ikke har masse byer i regionen.

Endret av Megalaks
Lenke til kommentar
Jeg fikk altfor mange ledige jobber i byen min så jeg lagde en ren populasjonsby rett siden av med vei koblet mellom. I populasjonsbyen min så har jeg disse tallene( rundet av ): 21.000 folk 1000 jobber totalt ( ingen ledige jobber) 1000 folk som er i arbeid 2000 uten jobb Hvordan kan det kun være 2000 uten jobb når befolkningen er på 21.000 og det kun er 1000 folk i arbeid?? edit: det er også kun 500 commuters til byen min som har tusenvis av ledige jobber.

 

som nevnt tidligere i tråden: http://www.reddit.co...ding_regarding/

 

TL:DR versjon: spillet lager spøkelsessimmer som bare teller på popcounter og hvor mye skatteinntekter du får, de verken jobber, shopper eller går på skole. Disse utgjør ca 90% av større byer (tenk 100k pop. og opp)

 

/Konspirasjonsteorihatten på: Sannsynligvis fordi maxis innså fort at folk ikke ville være imponert over byer med 15000 innbyggere, boostet de det slik at det ser ut som 150.000

Endret av MrLee
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mitt atomkraftverk tok kvelden, heller abrupt, en dag. Jeg venta og venta og planta trær og styrte på (var ganske fornøyd med den byen). Til slutt satte jeg opp farta og lot det stå til. Etter mange timer med maks fart var det noen som drista seg til å flytte inn i nærheten, men de daua kjapt. Du kan like gjerne starte en ny by, tror jeg.

 

Edit: Jeg trodde at det hjalp å plante trær, men trærne bare daua de óg. Det skal visstnok ta griselang tid før strålingen blir til bakkeforurensing. Egentlig en meningsløs feature, spør du meg. Man blir jo i realiteten tvunget til å starte på nytt, om man ikke har masse byer i regionen.

 

Ja, da er det vel bare å starte en ny by. Synd, for var veldig fornøyd med denne byen. Helt til trafikkhelvete begynte. Da ballet det på seg med problemer. Folk kom seg ikke på skolen, utdanningen gikk nedover, BOOM!

Lenke til kommentar

Håper de får fiksa stabilitet og alle feilene som ser ut til å poppe opp helt tilfeldig før jeg blir lei av spillet. Har sikkert starta 10 byer nå. Det er flere enn jeg har starta på noen andre Sim City-spill, og jeg har lagt ned mange timer på tidligere versjoner av serien.

 

BTW: Er det noen som vet noe om det er planlagt forbedringer i "hopp inn i region-funksjonen"? Den virker heller uferdig. Den burde vises som en liste, ikke enorme bilder, og det burde gå an å sortere etter ledige plasser, etter land, etc.

Endret av Megalaks
Lenke til kommentar

Hei. Ang nytt gratis spill fra EA pga av problemene med SC. Må man gjøre mer enn å kjøpe SC fra Origin og innstallere det? Jeg vet ikke hva de mener med å "aktivere" spillet.

 

Og noen som har plass i en Region jeg kan joine? Litt kjedelig å spille alene i regionen. :)

Lenke til kommentar

I tillegg til alt det som er nevnt, synes jeg det er mye som er rart i SC.

  • Universitetet må stå midt i industrisonene for å ha noen skikkelig effekt.
  • Du må ha trefeltsveier for å få skyskrapere.
  • Bare en vei inn og ut fra byen.
  • Bare en type kryss (skulle hatt rundkjøringer)
  • Skulle gått an å lage bruer for å unngå for mange kryss.

Og sikkert mye annet som jeg ikke husker på i farten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I tillegg til alt det som er nevnt, synes jeg det er mye som er rart i SC.

  • Universitetet må stå midt i industrisonene for å ha noen skikkelig effekt.
  • Du må ha trefeltsveier for å få skyskrapere.
  • Bare en vei inn og ut fra byen.
  • Bare en type kryss (skulle hatt rundkjøringer)
  • Skulle gått an å lage bruer for å unngå for mange kryss.

Og sikkert mye annet som jeg ikke husker på i farten.

 

Eg har nett fått SimCity ikkje hatt tid til og prøve eingang enda, men det går vell ann med rundkjøringer? Syns eg såg ein film på youtube der ein brukte rundkjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har nett fått SimCity ikkje hatt tid til og prøve eingang enda, men det går vell ann med rundkjøringer? Syns eg såg ein film på youtube der ein brukte rundkjøring.

 

Du kan lage rundinger. Men du må jo koble på veien på de, og da blir det kryss inn og ut av "rundkjøringen", like kryss som alle andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan lage rundinger. Men du må jo koble på veien på de, og da blir det kryss inn og ut av "rundkjøringen", like kryss som alle andre.

Men du kan gi de som er i rundkjøringen forkjørsrett om selve rundingen er en vei med høy tetthet og alle de som kobles på er medium eller lav.

Lenke til kommentar

Men du kan gi de som er i rundkjøringen forkjørsrett om selve rundingen er en vei med høy tetthet og alle de som kobles på er medium eller lav.

 

Jeg har prøvd og det hjelper lite. Da ender man opp med kø på medium og lav vei ut fra rundkjøringen, som igjen lager kø i rundkjøringen og ut av byen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...