Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.rockpaper...-not-necessary/

 

“Because of the way Glassbox was designed, simulation data had to go through a different pathway. The game would regularly pass updates to the server, and then the server would stick those messages in a huge queue along with the messages from everyone else playing. The server pulls messages off the queue, farms them out to other servers to be processed and then those servers send you a package of updates back. The amount of time it could take for you to get a server update responding to something you’ve just done in the game could be as long as a few minutes. This is why they disabled Cheetah mode, by the way, to reduce by half the number of updates coming into the queue.”

 

“It wouldn’t take very much engineering to give you a limited single-player game without all the nifty region stuff.”

 

 

As a user of the Simcity forum named “anickle” brought up an experiment he made so he could understand why only a minor percentage (10-15%) of the sim population is considered workforce, I have decided to run the same experiment myself and stubled upon major flaws in the core game, flaws that are until now probably unknown for almost every player, if not all of them. This is new, and this is very concerning.
Endret av Xprez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men i helvette, jeg har 40 timer playd allerede. Begynnte jo på torsdag :/ dette lover ikke bra.

 

Jeg har 54 timer...

 

Jeg bare tenkte jeg skulle nevne det igjen i tilfelle noen ikke fikk det med seg: En del parker kan du dobbeltklikke og utvide, og parkene du utvider med trenger ikke være bygget inntil vei! ;)

 

... :eek:

Lenke til kommentar

"PROOF THAT THE GAME IS MISLEADING REGARDING POPULATION COUNT, AMONG OTHER THINGS"

 

Øh... det er da fremdeles en simulator. Her er det åpenbart noen som leter med lupe etter å finne feil ved spillet. Det er mange store og graverende forhold ved dette spillet, men dette er definitivt ikke ett av dem. Det eneste Maxis har sagt hele tiden er at alt i spillet nå er simulert og animert istedet for abstrakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg ikke importert ’alloy’ til depoet mitt? Har skrudd på import, men det skjer ingenting. Får importert plastikk uten problemer. Trenger det slik at jeg kan starte prosessorproduksjon...

 

Det er masse bugs med trade depot :(

 

Prøv å legge til en freight modul. Av en eller annen grunn prompter det noen ganger truckene til å kjøre.

Lenke til kommentar

"PROOF THAT THE GAME IS MISLEADING REGARDING POPULATION COUNT, AMONG OTHER THINGS"

 

Øh... det er da fremdeles en simulator. Her er det åpenbart noen som leter med lupe etter å finne feil ved spillet. Det er mange store og graverende forhold ved dette spillet, men dette er definitivt ikke ett av dem. Det eneste Maxis har sagt hele tiden er at alt i spillet nå er simulert og animert istedet for abstrakt.

 

Det er vel en kombinasjon om å skaffe seg e-peen samtidig som det er evig populært å bashe utviklere av et spill fordi de ikke direkte forsvarer seg når det kommer påstander fra både det ene og det andre fra et internett som alltid har rett..

Lenke til kommentar

så vidt eg kunne lese utifra postene du linket til, så stemmer det med mine egne erfaringer fra spillet.

senest i går kveld så var det en lang rekke med biler som alle kjørte inn til samme industri bygg, helt til det var fullt da forsatte rekken med biler ganske enkelt til neste industri bygg, sånn forsatte det i minst 4 bygge nedover 1 gate.

Lenke til kommentar

Hadde spillt på en by i 8 timer, det gikk strålende. Logget inn igjen i den byen i går, fikk beskjed om at det var en feil med byen, og fikk spørsmål om å rulle byen tilbake. Regnet med at byen ville bli rullet tilbake til dagen før. Men hele byen ble resatt, og 8 timer spilling rett i dass.

Lenke til kommentar

Har prøvd meg litt og litt fram med SimCity dei siste dagane (sist eg spelte simcity var vel 2000-utgåva for snart 20 år sidan) og det tok litt tid før eg fann ut av korleis eg skulle få ting til å fungere utan for store problem, og det ser ut til at eg knakk ei slags kode i går. Fekk iallefall til ein by som veks jamnt og trutt, med grei inntekt og mykje positivitet over heile linja (så langt). Blir spanande å sjå om eg får til å halde ting ved like framover.

 

Har eit spørsmål som kanskje er sjølvsagt for dykk som har spelt mykje, men om eg spelar i ein mindre region for meg sjølv og har fokusert på ein by til å byrje med, men så vil bygge opp eit par andre i regionen, vil utvikling og sånt i den første byen halde fram medan eg er aktiv i ein av dei andre byane, eller vil byen gå inn i ei slags pause?

Lenke til kommentar

Hadde spillt på en by i 8 timer, det gikk strålende. Logget inn igjen i den byen i går, fikk beskjed om at det var en feil med byen, og fikk spørsmål om å rulle byen tilbake. Regnet med at byen ville bli rullet tilbake til dagen før. Men hele byen ble resatt, og 8 timer spilling rett i dass.

 

Det samme skjedde med min første by. Det meste var på stell, grønne tall i regnskapet og fornøyde innbyggere, ingen "røde" knapper lyste i mot meg. Så fikk jeg plutselig beskjed om at her sto alt så ille til at jeg kunne velge mellom å rulle tilbake eller forlate byen...moro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...