Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Jepp, men når de har valgt en slik løsning, så er det vel ikke for mye å forvente at det fungerer? Det er ikke noe som heter ’innkjøringsproblemer’ i den digitale verden. Det kan sammenlignes med at du stikker i en butikk for å kjøpe noe du har ventet på, men du står der sammen med 2000 andre som vil inn i butikken samtidig som deg, noe som gjør at butikken ikke åpner på tre timer mens de fikser en form for kø-løsning, slik at de kan håndtere alle kundene.

Alle spill som har blitt lansert den seneste tiden som har vært online only har hatt server problemer de første dagene

 

diablo, poe, guild wars 2 etc etc

 

Burde være forberedt på dette nå, men når EA driter seg ut blir det med en gang værre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

akuratt det samme her!

Drittspill! jeg har gledet meg i 2måneder og i hele dag og når jeg endelig kommer hjem fra jobb er det såklart bare problem!!! både innlogging OG selve spillet hører jeg:(

 

Du burde vært bakerst i køen, jeg har gledet meg til dette siden annonseringen :p

Endret av Syv
Lenke til kommentar

"Kunne ikke opprette ny region nå!"

"Kunne ikke opprette ny region nå!"

"Kunne ikke opprette ny region nå!"

"Kunne ikke opprette ny region nå!"

"Kunne ikke opprette ny region nå!"

 

 

Hva i helvete... Hver gang jeg kommer litt lengre, får jeg ett nytt slag i trynet !

hahahhaha!

Det er jo morsomt hvor mange som plages. Men en må forvente at serverene ikke skal klare alle samtidig, det må en nesten bare akseptere og finne seg noe annet å spille i mellomtiden.

Lenke til kommentar

"Klarte ikke å logge inn grunnet en nettverksfeil"

 

Dette er bare en av etterhvert en jungel av feilmeldinger jeg har fått strødd rundt omkring i den haltende spillopplevelsen min idag. Det er så ræva av EA og la deres frykt for piratkopiering ramme oss betalende kunder med en DRM løsning ifra helvete som de ikke engang er i nærheten av å klare og administrere. Hadde det ikke vært SimCity så hadde jeg aldri noen gang prøve å logge meg på dette faenskapet igjen.

Endret av Thoto79
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er regionen din serveravhengig? jeg lagte en region, spilte en god stund på den så datt jeg ut. Når jeg skulle inn igjen kom jeg til tutorialen for første gang(!), fikk heldigvis hoppet over den, men nå finner jeg ikke regionen min igjen. Må jeg save underveis?

 

Serveravhenging ja...

Lenke til kommentar

Alle spill som har blitt lansert den seneste tiden som har vært online only har hatt server problemer de første dagene

 

diablo, poe, guild wars 2 etc etc

 

Burde være forberedt på dette nå, men når EA driter seg ut blir det med en gang værre

 

Tja, at det har vært noen problemer med de fleste spillutgivelser det siste året er jo sant, men ingen har vært så ille som med SimCity, med D3 på en god andreplass. PoE og GW2 var stort sett fult spillbare og de problemene som fantes ble løst på en bedre måte, raskere og brukerne ble informert om hva som skjedde. Så har du jo always-online mesteren Blizzard som ikke hadde noen problemer overhode med MoP og HoTS kommer sikkert til å fungere tilnærmet smertefritt fra første stund det også. Det viser jo at det faktisk går an å gjennomføre always-online-lanseringer på en langt bedre måte enn det de fleste har klart å prestere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig at de har et par-tre servere stående ment for Storbritannia, som fyres opp samtidig med lanseringen der, ellers kan jeg bare glemme å spille i natt også vil jeg anta..

 

Det tviler jeg på...

 

Hvor mange bor det der borte igjen ? :p

 

Dette er nok bare å glemme denne uka :s

Lenke til kommentar

Tja, at det har vært noen problemer med de fleste spillutgivelser det siste året er jo sant, men ingen har vært så ille som med SimCity, med D3 på en god andreplass. PoE og GW2 var stort sett fult spillbare og de problemene som fantes ble løst på en bedre måte, raskere og brukerne ble informert om hva som skjedde. Så har du jo always-online mesteren Blizzard som ikke hadde noen problemer overhode med MoP og HoTS kommer sikkert til å fungere tilnærmet smertefritt fra første stund det også. Det viser jo at det faktisk går an å gjennomføre always-online-lanseringer på en langt bedre måte enn det de fleste har klart å prestere.

Ingen problemer med MoP? Neivel, det hadde jeg hele første dagen.

 

Og dette har pågått 1 dag i europa, d3 var uspillbart en hel helg, men dette er litt off topic. EA/maxis har jo heller ikke infraksturen som blizzard har

Lenke til kommentar

Tja, at det har vært noen problemer med de fleste spillutgivelser det siste året er jo sant, men ingen har vært så ille som med SimCity, med D3 på en god andreplass. PoE og GW2 var stort sett fult spillbare og de problemene som fantes ble løst på en bedre måte, raskere og brukerne ble informert om hva som skjedde. Så har du jo always-online mesteren Blizzard som ikke hadde noen problemer overhode med MoP og HoTS kommer sikkert til å fungere tilnærmet smertefritt fra første stund det også. Det viser jo at det faktisk går an å gjennomføre always-online-lanseringer på en langt bedre måte enn det de fleste har klart å prestere.

 

Godt sagt, og helt enig. Savner mer oppdateringer og info om hva som skjer, og helt enig at andre online spill som regel har håndtert problemet på en bedre måte enn dette her. Men på en annen side så oppleves nok server problemene litt forskjellige fra person til person, og noen er nok mer uheldig enn andre.

Lenke til kommentar

Ha ha, fantatiske greier. 7 av 9 servere er "Opptatt", de to andre er "Full". Hva betyr det at serveren er opptatt? At den også er full?

 

Dette blir like dumt som å invitere 300 av dine venner i bryllupet og så står det én stusselig pizza grandiosa på bordet som alle skal dele på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...