Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Selv gjør jeg noe lignende. Når jeg virkelig er på shopping-spree i utlandet tenker jeg som følger: "Jo mer jeg bruker - jo mer får jeg tilbake gjennom Tax Refund" dvs. at jeg tjener penger på shopping. :wee:

7272050[/snapback]

 

kanskje litt bakvendt tankegang, for du ville spart på å ikke bruke pengene i det hele tatt, men ey, jeg bruker den selv og argumentasjonen er jo der :innocent:

7278067[/snapback]

Synd du ikke kan faa Tax Refund paa ting kjopt i USA(TROR Lousianna tillater deg det). Hvis det hadde vaert mulig, hadde Joachim gaatt vill.

7292861[/snapback]

 

Da jeg prøvde å få til tax-refund på laptopen jeg kjøpte i new york fikk jeg beskjed av sikkerhetsfolkene der at det kunne man få gjort på postkontoret. Fikk desverre ikke prøvd ut dette da jeg allerede var på flyplassen på vei hjem.

 

Edit: Er det forresten noen som har testet ut tax-refund ut av Norge? Siden pappa bor i Sveits hadde det jo vært digg å shoppe tax-free (eller nesten tax-free ihvertfall) i Norge...

7293574[/snapback]

En kompis av meg som bor i Spania reiser alltid på elektronikk-shopping i Norge. Norge er faktisk et av de billigste landene på elektronikk hvis man trekker fra momsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har prøvd den Boss Skin-fuktighetskremsaken?

 

Funker den bra? :)

7281516[/snapback]

 

Jeg har Boss Skin aftershave lotion i skapet..

 

For min del bruker den for lang tid på å trekke inn i huden. Dessuten er den såpass sterkt parfymert at den kan kræsje med andre lukter du bruker.

7293723[/snapback]

 

Generelt sett vil jeg tro at slike produkter ikke er så veldig bra. Jeg ville heller gått for en god bodylotion eller ansiktskrem uten noe særlig lukt.

Lenke til kommentar

Vet ikke om denne saken kommer rett, er ny bruker :blush: Men håper ingen skyter meg hvis det er feil :ph34r::p

 

trenger litt hjelp :)

Jeg har tenkt å kjøpe meg vintersko, men heg finner ingen :(

Noen som har noen tips? Gjerne nettbutikker :) Eller butikker i Stavanger området :D

Liker litt orginale sko som ikke alle har, og som gjerne er litt "rocka" :cool:

Lenke til kommentar
Hei, nå er snart tiden inne for juleball =) . Begynte i 8. nå så blir jo det første året på juleball....Har funnet ei fin jente jeg skal dit med :) Men lurte på... Hva burde jeg ha på meg? Farger? Gjerne noen linker til noe skjorter Osv... Etter som jeg ikke har vert på det før så har jeg jo ingen ting.

7297167[/snapback]

 

Har du noe imot knasje farger, som f. eks rosa?

Lenke til kommentar

Har sett litt på ting jeg har tengt å kjøpe meg, og ting som kanskje hadde passa på Juleball...

 

Fant disse kule skoene: Fårs på Bianco Footwear, regner med at kjeden har butikker landet rundt...

c3.jpg

Fant ikke en dress jeg kanskje tror kunne passa, men kan komme med noen enkle tips som står i Ferner & Jacobsen magasinet...

 

Antrekk: Mørk dress

Hva er bakgrunnen for anledningen? Hvor og når foregår selskapet? Hvem andre står på gjestelisten? Svarene på disse spørsmålene gir nyttige signaler om hva som forventes av antrekket. Hvis ikke det er nok, kan kanskje disse tipsene være til hjelp.

 

Dressen

Kan være både enkelt- eller dobbeltspent. Fargen blå, antrasitt, sort eller "pin stripe". Generelt passer en helt sort dress best for de litt yngre, men det kan også være pent til generasjonen over, dersom man velger en passende modell. Du kan ha hvitt lommetørkle i brystlommen, men det er ikke noe krav.

 

Skjorten

Skal være hvit, helst med dobbelt mansjett og uten brystlomme. Vi anbefaler en helt klassisk snipp, eventuelt med "cut away". Skjorter med "button-down" bør du la henge i skapet, når antrekket er mørk dress.

 

Slips

Slipset skal være elegant – gjerne med betydelig innslag av farger. Striper og ruter er også populært. Slipsknuten er viktig - den skal være solid.

 

Sko

Tommelfingerregelen er sorte, lette snøresko, som selvfølgelig er nypusset. De bør være glatte, men kan ha mønster dersom det er svært diskret. Sko uten snøring går også an. Modeller med mokkasinsøm over frontstykke passer derimot ikke til dette antrekket. Husk strømper som matcher dressen.

 

Til henne

Som kvinne står du langt friere til å velge hva du skal ha på deg. Kjolen kan for eksempel være kort eller nå til midt på leggen. En pen drakt gjør alltid suksess, det samme gjelder kombinasjonen silkebluse/pent skjørt. Bukser fungerer dersom de er designet for slik bruk.

 

Den lange kjolen med bare skuldre og paljetter kan det være greit å spare til det står smoking på invitasjonen.

Lenke til kommentar

Selv gjør jeg noe lignende. Når jeg virkelig er på shopping-spree i utlandet tenker jeg som følger: "Jo mer jeg bruker - jo mer får jeg tilbake gjennom Tax Refund" dvs. at jeg tjener penger på shopping. :wee:

7272050[/snapback]

 

kanskje litt bakvendt tankegang, for du ville spart på å ikke bruke pengene i det hele tatt, men ey, jeg bruker den selv og argumentasjonen er jo der :innocent:

7278067[/snapback]

Synd du ikke kan faa Tax Refund paa ting kjopt i USA(TROR Lousianna tillater deg det). Hvis det hadde vaert mulig, hadde Joachim gaatt vill.

7292861[/snapback]

 

Da jeg prøvde å få til tax-refund på laptopen jeg kjøpte i new york fikk jeg beskjed av sikkerhetsfolkene der at det kunne man få gjort på postkontoret. Fikk desverre ikke prøvd ut dette da jeg allerede var på flyplassen på vei hjem.

 

Edit: Er det forresten noen som har testet ut tax-refund ut av Norge? Siden pappa bor i Sveits hadde det jo vært digg å shoppe tax-free (eller nesten tax-free ihvertfall) i Norge...

7293574[/snapback]

Hihi, du spurte TSA? :p Er det noen som ikke heeelt har greie paa hva de driver med, saa er det vel dem.. Skal ikke utelukke at staten New York tilbyr Tax free refund, men ihvertfall ikke gjennom global refund til ditt credit card, og det er ikke noe jeg har hort om tidligere. Men det er fullt mulig. Maa sjekke ut det neste gang jeg tar en tur opp dit.

 

Greien er jo at sales taxen i USA er den enkelte stats greie.

Lenke til kommentar

En aldri så liten shoppingrunde i dag også, i dag var det ny dress som stod på menyen :love: Dobbeltkneppet, svart sådan. Ble meget fornøyd faktisk! Hvit skjorte, svart slips med sølvdetaljer og sort skjerf var også nødvendig... Gleder meg til julebordsesongen starter slik at jeg kan bruke den :wee:

 

Edit: Et lite bilde av hvordan dressen ser ut...

post-47499-1163802844_thumb.jpg

Endret av Gabi Heinze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...