Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en lengre samtale med Chabab ved Oslo Skredderstue for en stund tilbake, og han virket som en høyst oppegående person. Han lyste virkelig opp om man hadde litt peiling og interesse for klassisk herreklær. Han er riktig nok litt dyrere enn de fleste, men det jeg fikk se av produkter så spot-on ut, i form av kvalitet og utførelse.

 

Noen som kan anbefale en skredder i Oslo? Trenger å få lagt opp ermene på en jakke og noen bukseben.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at NN07 går opp i sømmer og ikke står seg til prisen. Skal sies at det er en del år siden jeg kjøpte min siste NN07-bukse, så jeg skal ikke påstå at alt de har er av dårligere kvalitet.

Kan bekrefte. Jeg har to par bukser fra NN07. Den ene gikk opp i sømmer etter 1-2 år med jevnlig bruk, mens den andre gikk opp i søm ganske fort selv om jeg ikke har brukt de så mye. 

 

NN07-chinos på salg er verdt prisen. 

Lenke til kommentar

Hva er jevnlig bruk? Det kan jo være hver tredje dag eller en gang i måneden, men om du bruker den en gang i uken i to år og den er med på litt av hvert er jo 2 år ganske greit. En tur inn på systue, 75 kroner, så er den klar for mer action. Har aldri hatt problemer med mine fra NN07, eneste er at de er ganske lave i livet. Men det er jo en smakssak.

 

Hadde for noen år siden et par fra These Glory Days som var overraskende bra value for money. I den mer formelle enden av chinosskalaen, but still. 

Lenke til kommentar

Noen anbefalinger til beskyttelse av en ny Filson bag?

Har ikke funnet ut noe om det, så litt usikker på om den trenger impregnering eller noe lignende. Står jo at den er vannavstøtende men..

 

Har også obenaufs liggende, men det er vel ikke nødvendig før skinnet begynner å bli tørt/slitt?

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Noen anbefalinger til beskyttelse av en ny Filson bag?

Har ikke funnet ut noe om det, så litt usikker på om den trenger impregnering eller noe lignende. Står jo at den er vannavstøtende men..

 

Har også obenaufs liggende, men det er vel ikke nødvendig før skinnet begynner å bli tørt/slitt?

Jeg bruker ingenting på min, og den har blitt jævlig fet med årene. Har ikke følt noe behov for det heller, skjer vel egentlig aldri at den blir våt selvom jeg bruker den i regnet. Har hatt den i tre år eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...