Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan har man egentlig buksa når man har på Chelseaboots? Skal/bør man brette opp buksa slik at de på en måte er oppå skoa?

 

http://static.fashionbeans.com/wp-content/uploads/2015/04/5footwearboots.jpg

 

Se de tre første bildene. Jeg vet man kan bestemme selv etc., men hva er vanligst? Har et par sorte skinn Chelsea-boots, og er ganske ny i den verdenen. Vet derfor ikke hvordan man bør ha buksa slik at det ser best mulig ut. Kanskje tåpelig spørsmål, men det får så være  :hmm:

Det kommer, som det meste annet som har med å kle seg, an på kombinasjonen av sko og bukse. Det er ganske stor forskjell på estetikken til et par raw denim-bukser med feite cuffs og en smal utvasket bukse. Bruk øynene.

Lenke til kommentar

Ja, skal du kjøpe skikkelige sko, så begynner de stort sett på 2500 her i landet. Da finner du Loake og liknende merker. 

Ellers vil jeg tipse deg om å følge med når det er salg (vinter/sommer/høst), da skal det ikke være noe problem å finne skikkelige sko til 1000-2000 kr. 

 

Men nå regner jeg med du må ha noe asap? 

 

Sjekk ut http://www.pediwear.co.uk/sale/

 

Ser det ligger ymse Loake til tusenlappen der.

Lenke til kommentar

Slagene er ikke enorme, men helt standard 'sharktooth'. Disse er faktisk godt balansert til skuldrene hans. 

Egentlig hører disse til på dobbelspente dresser, men du ser dem gjerne på enkeltspente også, som f eks på dresser fra Tom Ford, som mye mulig er det han duden går i.

 

Skjortekragen derimot, gjør at den korte halsen hans virker enda lavere. Her har han ikke hatt gode rådgivere, for det er ikke noe problem å få skjorter som gjør at halsen virker lengre. 

Kunne nesten si at Musk og dansken godt kunne byttet skjorter, for intervjuerens krage er nærmest for lav for hans lange hals. Vel har de mange storker i Danmark, men en trenger ikke herme av den grunn.  

Og jakkeslagene latterlig smale, men det er jo fashion; et helt annet department og har lite og ingen ting med stil å gjøre. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elon Musk bruker Tom Ford fra topp til tå, og har gjort det i en del år. 

 

Tom Ford har selv hentet mye inspirasjon fra 70-tallet, da spesielt fra Tommy Nutter og Edward Sexton (Begge var med på å starte "Nutters of Savile Row", derav veldig lik stil). Noen av dressmodellene til Tom Ford blir litt vel 70-talls for min del, da buksene kan være veldig vide ved anklene, nesten boot-cut.  

Skjortene har også noe 70-talls preg, med veldig høye krager. Samme med skoene. 

 

Her er en dress fra Edward Sexton. Merk deg: 

-Store lommer 

-Store, spisse jakkeslag 

-5 knapper på ermet 

-Roped shoulders 

 

Edward-Sexton-brown-hounds-tooth.jpg

Cream-edward-sexton-suit.jpg

 

 

Tom Ford 

 

fb8cb63343ed90eb99004f15747cb411.jpg

 

Om du vil har Tom Ford/Sexton look på budsjett, sjekk ut Suitsupply Washington.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

matt-bomer-blue-suit-white-collar-05.jpg

 

Tips til slips & sløyfer som passer til en slik dress? Har en hvit skjorte og en hvit og lyseblå(striper) skjorte å bruke til. 

Tenker å finne meg noen brune sko også.

 

Mørkeblå, mørkebrune, burgunderrøde, mørkegrønne osv. De fleste farger passer til en mørkeblå dress. Drit i sløyfe, det er døvt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og den slipsnålen med et eller annet emaljert som nesten passer, men bare ødelegger for, mønsteret i slipset.

Kombinasjonen av fargen på skjorten, kragen på skjorten, slipset, slipsknuten og hvordan slipset ligger klistret fast i skjorten av slipsnålen gjør antrekket til noe av det minst inspirerende og mest livløse jeg har sett. 

 

Men for Magiii sitt spørsmål: fargene som Jørgen nevner. Dersom du starter på scratch vil jeg anbefale ensfargede slips med en interessant tekstur, så er du mer safe når det gjelder mønsteret i skjorten. Personlig er jeg svak for grenadine og shantung, men shantung er kanskje ikke første slipset man kjøper. Uformelt er det også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og den slipsnålen med et eller annet emaljert som nesten passer, men bare ødelegger for, mønsteret i slipset.

Kombinasjonen av fargen på skjorten, kragen på skjorten, slipset, slipsknuten og hvordan slipset ligger klistret fast i skjorten av slipsnålen gjør antrekket til noe av det minst inspirerende og mest livløse jeg har sett. 

 

i

 

Typisk bilde som blir lagt ut på sånne inspirasjonssider på instagram. Classy, gentleman, dapper osv. Verste jeg vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...