Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blæh. Kjøpte dress i forrige uke som ble sendt inn til skredderen med beskjed om at den garantert skulle være ferdig til mandag eller tirsdag denne uken. Ennå ikke hørt noe og er litt småstressa.

 

Give me my suit!

Du burde jo kontakte butikken i dag da, så du vet at du har den i morgen hvis den skal brukes på 17. mai. Trenger ikke være verre enn at dressen ligger i butikken og at bare har glemt å ringe deg.

Lenke til kommentar

Prøvde å ringe butikken, men ingen svarte. Får håpe at den er ferdig i morgen, om ikke blir jeg temmelig irrtert... det var ikke snakk om mye arbeid, legge opp buksa med 2cm og jakken 1cm. Hadde de sagt at den kanskje ble ferdig onsdag eller torsdag så kunne jeg omså tatt den sånn som den var, men når de sier at den blir ferdig mandag eller tirsdag så...

Lenke til kommentar

4-500 kroner skal du vel få pressa det ned i om du går for den kjipeste skjorteserien. Usikker på hva de selger slips for, men skal vel klare å finne et enkelt til en hundrelapp eller to.

 

Får vel skjorter fra 199-399,- på dressmann, så kommer vel et kost på 79,- elnys? Så trenger ikke komme på så mye.

Lenke til kommentar

Sort slips er dessuten i utgangspunktet noe som hører hjemme i begravelse.

 

Men det er enda bra du ikke hadde tenkt å kjøpe sort skjorte og hvitt slips. Sort skjorte hører rett og slett ikke hjemme noen steder, sammen med dress. Jeg har enda til gode og se noen i virkeligheten som ikk e ser dust ut med det.

 

eksempler? Rødt, grønt, blått, striper, polkaprikker, oransje. Har du bare sett ensfargede slips i sort og hvitt før?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Svenske Manolo har litt informasjon om Meermin som jeg tenkte kan være nyttig. Er ikke sikkert alle vet det men Pepe (eieren) arrangerte et trunk show i Stockholm og har skrevet litt om driften her.

 

Det viktigste (imo):

Något som har lett till mycket långa väntetider för kunderna beställer sina skor via företagets hemsida. En missuppfattning är att den stora orderingången gjort att fabriken inte hinner med. Så är inte fallet, de har en högre kapacitet utan att tumma på kvaliteten. Företaget har snarare en finansiellt hämmande situation. Det binder mycket kapital på kort tid och de har haft en kämpig historik tidigare vilket snarare är anledningen till att det drar ut på tiden. De vill växa naturligt, skynda långsamt helt enkelt. Enligt Pepe så är en lösning dock nära för att lösa tidsproblematiken.

 

Redan nu i höst lovar han en tydlig förbättring. (min utheving)

 

Under Stockholmsbesöket kom det även ut att Meermin vill öppna små "showroom" runt om i världen där deras modeller ska visas upp och kunderna ska kunna prova läser och storlekar för att i första hand sen kunna beställa skorna i deras webshop. Enligt vad som framkom så letar Meermin lokal för detta ändamål i Stockholm vilket gör att vi nog inom kort kommer att kunna köpa några få modeller på plats i Sverige men framförallt prova läster och storlekar vilket många uppskattar.

 

Essensen: De lange ventetidene kan bli kraftig redusert allerede fra høsten av. :w00t:

 

Ellers så får jeg mine Herring Grassmere i "retur" fra Herring i størrelse UK 9 i stedet for UK 9.5

 

Uheldigvis må jeg søke Tollvesenet om refusjon av MVA som trolig vil ta sin tid, men 9.5 var rett og slett litt for store.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...