Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

For barbour-zip-lineren prøv en av følgende:

 

BARBOUR HERITAGE STORE BERLIN, Alte Schönhauser Straße 39, 10119 Berlin

Frankonia (Berlin), Friedrichstraße 69, 10117 Berlin

 

Aner ikke hvor du kan finne chelsea/desert boots med kvalitet, men UVR connected og stereoki er visst to herrebutikker i området. Tror stereoki er litt street-style da, men de fører jo ofte desert-boots hvertfall.

 

:love: Supert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The great Gatsby (du har kanskje lest den? Vært nevnt her en del ganger), A prayer for Owen Meany og Hotel New Hampshire er tre gode bøker.

 

Edit: ikke helt stø på mobillayouten til forumet. Det var altså til litteraturspørsmålet. Kan legge til Snø vil falle over snø som har falt og Ut å stjæle hester også.

Endret av Phelge
Lenke til kommentar
Den andre veien er det imo mye lettere. Oxfords bør aldri brukes til noe annet enn dress.

Det er jeg absolutt ikke enig i. Jeg "lærte" i sin tid at Oxfords er greit så lenge du er noenlunde pent kledd. Med det mener jeg at med chinos eller til nød pene jeans og en ordentlig langermet skjorte og kanskje helst jakke er det helt OK med Oxfords. Derbys kan med hell brukes til alt fra jeans og polotrøye til mindre formelle dresser.

 

Du får være så uenig som du bare vil... Jeg presenterte det aldri som en fasit, men det er ikke så veldig langt unna å være en... Selvfølgelig er det veldig få som vil legge merke til forskjellen, men det gjør det ikke mere riktig av den grunn.

 

Problemet mange har i dag er at de bare har to kategorier for klær. "Pent" og "ikke pent" (eller formelt og uformelt om du vil). En skjorte er "pen", og et par oxfords er "pent", så da må de passe sammen, right? Og en blazer er jo kjempeformelt, så det må jo være helt greit å bruke den med oxfords. Nei, sånn er det faktisk ikke.

 

Jeg anbefaler alle her inne og lese tråden på SF som heter "coherent combinations for beginners". Det er mange her som kunne lært en ting eller ti av den.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg ikke like "streng" som fkm.

Jeg syns du kan gå med en pen bukse (ikke jeans, cord osv) og en blazer med oxford.

 

Har ikke lest '"coherent combinations for beginners', men det kan jeg jo prøve å få gjort nå :)

 

Edit:

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en type ullbukse i grått gjerne med cuff? Noen som vet hva man kaller slike bukser om dere skjønner hva jeg mener?

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Skal gjøre et kjøp hos PRL nå, ettersom jeg fikk en kode som gir meg relativt gode rabatter. (E-mail subscription). Har lagt inn en del skjorter, og er veldig glad i blått, så det er kanskje blitt litt vel mange blå-fargede skjorter i handlekurven.

 

Hva synes folket om burgunder-fargede skjorter?

Denne jeg har sett på;

http://www.ralphlauren.com/product/index.jsp?productId=13214947&prodFindSrc=cart&sProdEvar=Shopping+Bag

Casual bruk. Skole osv.

Lenke til kommentar

Skal gjøre et kjøp hos PRL nå, ettersom jeg fikk en kode som gir meg relativt gode rabatter. (E-mail subscription). Har lagt inn en del skjorter, og er veldig glad i blått, så det er kanskje blitt litt vel mange blå-fargede skjorter i handlekurven.

 

Hva synes folket om burgunder-fargede skjorter?

Denne jeg har sett på;

http://www.ralphlaur...ar=Shopping+Bag

Casual bruk. Skole osv.

 

Hvordan får du de til å sende til Norge? sist jeg sjekket sendte de ikke hittover? :(

Lenke til kommentar

Bruker nok en proxy.

 

kan man bruke proxy for så å skrive norsk adresse så sender dem til Norge?

Når folk på MoV-forumet skriver "proxy", mener man ikke en proxyserver for å omgå potensielle IP-sperrer, men å bestille til en person man stoler på i et land hvor nettbutikken sender til, og betale vedkommende for å sende varene videre til deg. En mellommann, altså, på godt norsk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Personlig er jeg ikke like "streng" som fkm.

Jeg syns du kan gå med en pen bukse (ikke jeans, cord osv) og en blazer med oxford.

 

Personlig mening er egentlig ikke så relevant når det i dette tilfellet er ganske klart hva som er "rett" og "galt". Jeg kunne også funnet på å bruke oxfords til en grå flanellbukse og navy blazer, men det gjør det ikke riktig av den grunn.

 

Man må skille mellom teori i praksis. I teorien er det "feil" å bruke oxfords til noe særlig mer enn dress. I praksis vil nok de fleste ha litt mer flytende grense.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...