Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Det var vel mer for å beskrive hvor blank jeg er på bil. Jeg liker uansett å ha kunnskaper om noe jeg skal være avhengig av, slik at jeg kan gjøre litt mer enn bare å klø meg i hue og ringe mekaniker når det skjer noe.

Men fkm, er du virkelig så opptatt av hva biler sier om folk? Jeg synes BMW 1-serie er en pen bil, og mer trenger ikke jeg vite :)

 

Lol, nei, jeg er ikke opptatt av biler i det hele tatt. Selv kjører jeg en Saab fra 2001 eller noe, som jeg har kjøpt med mine egne penger (lol), fordi pappa ikke ville kjøpe ny bil til meg etter at jeg totalvraket den jeg fikk til 18-årsdagen. For å si det sånn, jeg angrer på at jeg var så cheap at jeg ikke gadd å betale for kasko :hrm:

 

Edit: Moralen i historien er, ikke ha prinsippfaste foreldre.

Edit 2: Nå skal det sies at jeg krasjet IGJEN på fredag, så det er kanskje bare meg som ikke går så godt overens med biler :p

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt gjort! :p Skal dog ikke være for svær i kjeften ettersom jeg ikke har kjørt bil. Vi skal ha helkasko, men da satt på foreldra til samboern.

Jeg liker faktisk Saab, men å kjøpe det nå er vel litt dumt.

 

Edit: Faen i *****, hvorfor kommer teksten to ganger? Bugga IPB..

Endret av lokeland
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hei og hopp, lenge siden sist!

 

Ja ja, nå er jo høsten er straks og iom. at jeg har utelukkende brukt de samme skateskoene til både vinter- og sommersko i halvannet år sier det seg selv at jeg sårt trenger nye. Nye vintersko, så klart.

Denne gangen hadde jeg håpet å kunne få noen mer ordentlige, elegante saker.

 

Noen som har noen tanker eller tips om hva som kommer til å være å finne i butikkene fremover? Eller nå, for den saks skyld?

Lenke til kommentar

... som resten av mote og velværekafeen har kjøpt seg. :p

 

Ang bil lokeland, så ville jeg kjøpt japansk om driftsikkerhet er primærbehovet. Nyere 1-serie er kanskje greit nok (noen år siden jeg har sett på og lest meg opp på bil), men eldre mercedreser bør du sky som pesten dersom du ikke vet hva en tennplugg er. Eller kanskje heller dersom du ikke vet hvordan man sveiser rust. Det samme gjelder også andre tyskere som Golf, Audi og BMW. For all del, de kan være gode biler med relativt lite vedlikjehold, men det relativt lille vedlikeholdet kan likevel bli relativt dyrt om du ikke kan noe med bil. Da ER faktisk en liten japaner det beste, for de går og går og går...

 

Det som er mest i trådens ånd er selvfølgelig å kjøpe RR-en og bygge den om til å gå på renset matolje, da er du både klassisk stylih, og hip og miljøvennlig samtidig. :p Men det er definitivt ikke det enkleste.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

*Trasker inn på kebabsjappa*

"God dag, skal det være den vanlige kebaben idag?"

"Nei, idag skal jeg bare ha olje du har liggende"

Mmmm, tror jeg dropper den :p

 

Men vi har jo kikka på Civic da (jeg er av de som faktisk liker utseendet på de nyere Civic-ene), som er en favoritt (mormor jobba i utallige år på Honda i Drammen, så har blitt tvangsfôra med Honda opp igjennom åra - jeg har til og med en "vintage" Honda t-skjorte). Skal alltids greie å prute en under 150k.

Lenke til kommentar

Noen som her peil på hva som er "bra" regntøy? Tenker da på noe som holder tett gjennom en hel dag på våte skogsturer etc. Er muligens interessert i "oljeregntøy"(null peil på hva det kalles), men vet ikke om det er å få tak i lenger.

 

Angående bil lokeland, jeg hadde kjørt på med volvo 240 og spart resten av pengene.

Lenke til kommentar

Noen som her peil på hva som er "bra" regntøy? Tenker da på noe som holder tett gjennom en hel dag på våte skogsturer etc. Er muligens interessert i "oljeregntøy"(null peil på hva det kalles), men vet ikke om det er å få tak i lenger.

 

Angående bil lokeland, jeg hadde kjørt på med volvo 240 og spart resten av pengene.

 

Norrøna Recon

Lenke til kommentar

Nå er jeg riktignok jusstudent, men jeg vet at det er mulig å få hjelp av forelesere dersom du spør pent. Da får du noen raske, men gode råd og vink, som regel. Videre, dersom du trenger mer hjelp, i form av oppgaveretting etc, så går det an å kontakte forelesere privat og spørre om de har tid til å ta en titt på dine oppgaver. Dette må man naturligvis betale for, men vederlaget pr. oppgave kan dere komme til en enighet om på forhånd før oppgave(ne) sendes inn for retting. :)

 

Antar man kan gjøre det på samme viset på BI.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Nå er jeg riktignok jusstudent, men jeg vet at det er mulig å få hjelp av forelesere dersom du spør pent. Da får du noen raske, men gode råd og vink, som regel. Videre, dersom du trenger mer hjelp, i form av oppgaveretting etc, så går det an å kontakte forelesere privat og spørre om de har tid til å ta en titt på dine oppgaver. Dette må man naturligvis betale for, men vederlaget pr. oppgave kan dere komme til en enighet om på forhånd før oppgave(ne) sendes inn for retting. :)

 

Antar man kan gjøre det på samme viset på BI.

Får satse på det, liker ikke at jeg står fast midt i helgen.

 

 

Raste: Er det ikke bare å prøve buksen? De er helt normale i størrelsen, uansett.

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Kall meg dum, men fy faen. Kvadratrøtter er faen meg noe møkk! Har sittet å prøvd og løst noen simple stykker uten å ha kommet noe videre! Damn. Dere som går på BI, noen som veit om læreren hjelper deg etter forelesningene om man sliter veldig?

 

Nei, han gjør ikke det. Og jeg ser for meg at de fleste forelesere ikke vil gidde å bruke tid på å forklare noe nærmere om så grunnleggende emner uansett. Jeg ville heller fått en annen student til å hjelpe. Eller bli med i en kolokvie-gruppe.

Lenke til kommentar

Hvem har du som foreleser? Pål Lauritzen virker ihvertfall som var helt grei å spørre.

Jeg har Pål Aakre

 

 

 

Nei, han gjør ikke det. Og jeg ser for meg at de fleste forelesere ikke vil gidde å bruke tid på å forklare noe nærmere om så grunnleggende emner uansett. Jeg ville heller fått en annen student til å hjelpe. Eller bli med i en kolokvie-gruppe.

Jeg ser den, får vel be om hjelp av noen andre studenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...