Gå til innhold

PL - 23.09.12 - Liverpool v Man Utd


PSV

Anbefalte innlegg

Johnson vet han gjorde noe jævlig dumt. Jævlig jævlig dumt. Det kan jeg love dere.

 

No shit? Hva har det med saken å gjøre? Dommeren gjør fortsatt en feil, da Johnson ikke er borti Valencia nok til at han skal falle.

 

Johnson gjør feil. Gir dommeren sjansen til å peke og han gjør det fordi Valencia holder på å skyte og får kontakt der av Glen (på unødvendig vis) og derfor filmer han ikke men blir stoppet fra å skyte og går ned. Easy.

 

kontakt = straffe? Han er såvidt borti Valencia med hånda, ingen dytt, bare berøring. Suarez-situasjonen var et mye klarere straffe (når jeg så det nå i ettertid, syns ikke det var straffe første gang jeg så det). Ingen tvil om at vi ble ranet i dag, men sånn er fotball.

 

Vet at folk sliter med å innrømme at de tar feil på internett, men ta deg en bolle mann.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkel seier mot et av ligaens svakeste lag. Fikk i tillegg spart viktige spillere til oppgjørene mot topplagene Newcastle og Spurs til uken. Herlig dag. Litt kritikkverdig at dommeren ikke viser ut Johnson for en felling som bakerste mann, og at han i tillegg lot tiden gå så lenge på slutten av kampen, men dette blir småplukk på en ellers plettfri dag for mannen i svart.

 

:love:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Så er jo spørsmålet om hvor mye fordel de fikk der" Hva faen ? De hadde ballen, ikke United sin feil at Liverpool sløser bort ballen !

Regelen sier at hvis man oppnår en fordel av å beholde ballen etter en forseelse som i utgangspunktet kvalifiserer til frispark/straffe så skal det ikke blåses. Hvis man derimot IKKE oppnår en fordel av å beholde ballen SKAL det blåses.

Eksempler:

Forseelse rett på utsiden av 16-meteren, ballen triller ut på kanten til en medspiller under press. IKKE fordel av ballen, og derav frispark.

Forseelse rett på ut siden av 16-meteren, ballen triller videre til en medspiller på vei gjennom alene mot keeper. Fordel av ballen, og dermed IKKE frispark.

 

Fatter ikke hvordan folk fortsatt tror at fordi man beholder ballen så skal det ikke blåses frispark/straffe.

 

Ellers ble kampen i mine øyne avgjort av tilfeldigheter, som det gjerne er mellom disse lagene. Jeg syns ikke det var noen stor prestasjon av noen av lagene, men denne gangen trakk United det lengste strået. Utvisningen og straffen kan nok diskuteres, men også sikkert forsvares med regelboka i hånda.

 

Vi får ta hevn på Old Trafford!

 

 

"@jorge_decastro: Still at Anfield, and there they are the gracious United fans chanting about Hillsborough.. Lowest scumbags in football"

 

Creds.

Endret av Funtazz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Shelvey sendt ut for en takling der begge går inn på samme måte, og begge treffer ball på så og si samme tid, som gjør at kraften av taklingene ikke er faretruende nok til at man kan forsvare rødt kort på noen. Shelvey treffer dog manu-spilleren på slutten, og det kan forsvares at det gis gult kort til han. Helt ufattelig at dommeren, som valgte å ikke gi 1 gult til hhv en lfc-spiller og manu-spiller, plutselig velger å gi det røde. Snakk om å være konsekvent, latterlig! Da kan man like så godt forsvare at Persie skulle vært utvist for å komme i 100% med knottene, det var "også" faretruende...

 

Suarez får aldri straffe. Jo før vi innser det jo bedre.

 

VALENCIA DERIMOT, manu-spiller, som sklir/filmer/får en puff, gjør at dommeren med klar sikt til situasjonen dømmer straffe fortere enn du får sagt latterlig. ALL ABOUT THE $$$$$$$$$$$$$$$$.

 

RANET!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Angående Shelveys røde kort så er det nok ikke bare knottestemplinga i Evans legg som avgjør, er en nokså stygg takling på Giggs sekundet før, og var vel egentlig aldri tvil om rødt kort, det skjønte Liverpoolspillerne som spurtet til dommeren for å protestere før kortet var utlevert.

 

Straffesituasjonene var like tvilsomme begge to, selv mener jeg vi fikk korrekt idømt straffespark og dere ble snytt. Men sånn er fotballen.

Lenke til kommentar

"Så er jo spørsmålet om hvor mye fordel de fikk der" Hva faen ? De hadde ballen, ikke United sin feil at Liverpool sløser bort ballen !

Regelen sier at hvis man oppnår en fordel av å beholde ballen etter en forseelse som i utgangspunktet kvalifiserer til frispark/straffe så skal det ikke blåses. Hvis man derimot IKKE oppnår en fordel av å beholde ballen SKAL det blåses.

 

Liverpool fikk fordel, de hadde ballen, en fyr skyter ett elendig skudd = LP sin feil, ikke MU !

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager på Valencia, det er dommeren som gjør en feil... Han detter av seg selv, han filmer ikke. Han ruller ikke på bakken og vinker heller ikke på dommeren. Det er rett og slett en dommerfeil.

 

Deilig med seier, men vi fikk den på en kjip måte.

 

Skjønner ikke hvorfor dere klager på Suarez, det er dommeren som gjør feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Så er jo spørsmålet om hvor mye fordel de fikk der" Hva faen ? De hadde ballen, ikke United sin feil at Liverpool sløser bort ballen !

Regelen sier at hvis man oppnår en fordel av å beholde ballen etter en forseelse som i utgangspunktet kvalifiserer til frispark/straffe så skal det ikke blåses. Hvis man derimot IKKE oppnår en fordel av å beholde ballen SKAL det blåses.

Eksempler:

Forseelse rett på utsiden av 16-meteren, ballen triller ut på kanten til en medspiller under press. IKKE fordel av ballen, og derav frispark.

Forseelse rett på ut siden av 16-meteren, ballen triller videre til en medspiller på vei gjennom alene mot keeper. Fordel av ballen, og dermed IKKE frispark.

 

Fatter ikke hvordan folk fortsatt tror at fordi man beholder ballen så skal det ikke blåses frispark/straffe.

 

Ellers ble kampen i mine øyne avgjort av tilfeldigheter, som det gjerne er mellom disse lagene. Jeg syns ikke det var noen stor prestasjon av noen av lagene, men denne gangen trakk United det lengste strået. Utvisningen og straffen kan nok diskuteres, men også sikkert forsvares med regelboka i hånda.

 

Vi får ta hevn på Old Trafford!

 

 

"@jorge_decastro: Still at Anfield, and there they are the gracious United fans chanting about Hillsborough.. Lowest scumbags in football"

 

Creds.

Det hadde vært fordel om Suarez hadde reist seg opp med engang og kommet seg inn i feltet, istedenfor later han som han har vondt og ødelegger sjansen. Det er verken dommeren eller United sin skyld.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Enkel seier mot et av ligaens svakeste lag. Fikk i tillegg spart viktige spillere til oppgjørene mot topplagene Newcastle og Spurs til uken. Herlig dag. Litt kritikkverdig at dommeren ikke viser ut Johnson for en felling som bakerste mann, og at han i tillegg lot tiden gå så lenge på slutten av kampen, men dette blir småplukk på en ellers plettfri dag for mannen i svart.

Jeg lånte den litt og posta som facebookstatus. DRITBRA! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fy faen for en totalt udugelig dommer! Og må bare le av Man Udt-supporteres evige gnål om at Suarez filmer. Det er vel ikke ett lag som får flere straffer etter filming, enn nettopp Man Udt.

 

Så det du sier er at suares ikke filmer? :roll:

 

Ikke det jeg sier nei, jeg etterlyser bare en smule selvinnsikt når Man Udt får drøss av straffer etter filming.

 

Hvorfor kan vi ikke heller være enige om at begge leire har ting di ikke er stolte av?

 

Jeg sitter på twitter å skumleser om liverpool- og man utd-supportere som klandrer hverandre for ditt og datt. Ja, vi fikk et billig straffe, ville ikke dere hatt et billig straffe? Så lenge dere vinner kampen, driter vel dere (og vi) i hvordan?! Dessverre og heldigvis er dette en del av grunnen til at vi hater hverandre: Vi greier ikke bli enige om en dritt!!!

 

Kanskje "always the victim, never your fault" betyr hillsborough for enkelte man utd-fans (jeg vet ikke om det finnes en annen sang om dette), lfc-fans synger munchen, osv osv. så er mølla igang.

 

Å være supporter er ikke ensbetyende med å være en dårlig person, selv om enkelte glemmer alle hemninger så fort di trør innenfor en stadion eller et fotballforum (jaaaa, jeg har så absolutt mine svin på skauen, til og med i denne tråden).

 

Innlegget mitt ble kanskje litt rotete ettersom jeg er trøtt as fuck, og er heller ikke ment imot knipsolini. Var bare en tanke jeg måtte få ned på "papir".

Lenke til kommentar

Må være den dårligste kampen av United jeg har sett på lenge, spesielt første omgangen. Det røde kortet er helt korrekt, ingen tvil engang. Straffen kan derimot diskuteres, for meg ser det ut som at Valencia skal sette ut høyrefoten for å ta en finte eller noe, og i det han løfter den opp så får han en liten dytt i ryggen. Mer skal det ikke til når du ikke har noe å støtte deg på.

Suarez skulle også hatt straffe, men det er veldig vanskelig å se. Måtte jo se situasjonen fra tre vinkler før man kunne si noe sikkert, og det i slow-motion!

 

Skjønner at pool fansen føler seg snytt, det hadde jeg og gjort i samme situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...