Gå til innhold

iOs 6 - Maps har ødelagt telefonen min!


WiSLE

Anbefalte innlegg

Forhåpentligvis vil massehysteri og sutring få apple til å få i gang en deal med Google asap. Sutring er nok det eneste som hjelper for å få en fortgang i prosessen.

 

Nedgradering til 5.1.1 er ikke et alternativ mtp. iPhone 5.

I og med at Google nå utvikler sin egen Maps app til AppStore, så er det vel heller Google du må mase på...

 

Er det rart folk hater på fanboys når dere presterer å si at vi må mase på Google fordi Apple gjør en elendig jobb?

Les det du svarer på. Keiser'n ønsker at Apple skal "få i gang en deal med Google asap" for å få tilbake Google Maps for iOS. Det er ikke realistisk, Apple har lagt utrolig store ressurser i å utvikle sin egen kartløsning - og Google skal være i gang i gang med å utvikle sin egen kart-app fir iOS - derfor må man nødvendigvis mase på Google hvis hensikten er å få tilbake Google Maps. Skjønner?

 

Nå har Google utviklet sin kartløsning siden 2004, basert på et oppkjøp av et lite dansk selskap, og vi får vel ha i mente at Google Maps var langt unna dagens standard da Google lanserte det i 2005, for 7 år siden.

 

Google har forbedret tjenesten sin kontinuerlig gjennom 7 år, kanskje vi skal gi Apple litt mer enn 1 dag før vi dømmer karttjenestene deres nord og ned? Joda, noen forventer at alt skal være perfekt ved lansering fra Apple, men i realiteten er slike tjenester avhengig av tilbakemeldinger fra brukerne og en viss innkjøringstid.

Teknisk sett ser Apple kart- og navigasjonsløsning ut til å være svært god, det er litt finpuss i de underliggende GIS-dataene som mangler, og det jobbes det nok hardt med i dette øyeblikk. Dagens mangler i kartgrunnlaget sammenlignet med Google Maps er nok kjipt for de som forventer "instant gratification" og bare må ha alt perfekt akkurat nå, og som plages av at hamburgersjappa nede på hjørnet ikke vises korrekt på Apples kart, men for de fleste er det neppe verden undergang om det tar noen få uker å finpusse kartdataene.

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer til å ta betydelig mer enn flere uker å fikse det her, er ikke bare finpuss som må til. I Norge må de rett og slett få seg en annen leverandør av POI-informasjon, ser ut som de har tatt en bedriftsdatabase og lagt til stedene der de er registrert i stedet for der de faktisk er. Bor i et villastrøk hvor det ikke er noen bedrifter, men likevel er det flere steder listet opp, inkl. det lokale utestedet for 18-åringer siden eieren bor borte i gata :hmm:

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis vil massehysteri og sutring få apple til å få i gang en deal med Google asap. Sutring er nok det eneste som hjelper for å få en fortgang i prosessen.

Nedgradering til 5.1.1 er ikke et alternativ mtp. iPhone 5.

I og med at Google nå utvikler sin egen Maps app til AppStore, så er det vel heller Google du må mase på...

Er det rart folk hater på fanboys når dere presterer å si at vi må mase på Google fordi Apple gjør en elendig jobb?

Tror du bør sjekke definisjonen din av fanboys. Jeg kan gjenta det en gang til siden du tydeligvis ikke skjønte hva jeg svarte på:

 

- Apple sin lisens med Google har gått ut, Hvorfor Apple ikke valgte å fornye den vet jeg ikke, men de vil tydeligvis levere si egen tjeneste, noe som jeg synes er bra, da får Google konkurranse.

 

- Google uttalte offisielt i juni at de kom til å slippe en dedikert Google Maps applikasjon for iOS med blant annet støtte for offline maps. Noe jeg også ser på som veldig bra, siden det har vært lite som har skjedd med appen som var innebygd i iOS.

 

- Google har har vist ganske lenge sånn ca. når iOS 6 kom, så jeg regner med at appen er rett rundt hjørnet. De viste jo at Apple ikke kom til å fornye YouTube-appen, og der har de kommet med sin egen app nå.

 

- Ergo, hvis du ønsker å få fortgang i å få tilbake Google Maps som en native app i iOS så må du mase på Google.

 

 

- I mellomtiden så har du flere muligheter:

1. Ikke oppgradere til iOS 6 (det er også mulighet for å nedgradere)

2. Bruke kart fra andre leverandører i AppStore (CityMaps2Go er blant annet en fin app)

3. Bruk Google Maps som en webapp (gå til maps.google.com med telefonen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google har forbedret tjenesten sin kontinuerlig gjennom 7 år, kanskje vi skal gi Apple litt mer enn 1 dag før vi dømmer karttjenestene deres nord og ned? Joda, noen forventer at alt skal være perfekt ved lansering fra Apple, men i realiteten er slike tjenester avhengig av tilbakemeldinger fra brukerne og en viss innkjøringstid.

 

Når det allerede er en kartløsning på plass som fungerer veldig bra og den blir byttet ut med noe som mest ligner på en betaløsning så har vi all rett til å klage. Jeg er ikke interessert i å vente i 7 år med at Apple skal få sin kartløsning i stand.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Grunnen til at den gamle løsningen ble byttet ut tror jeg er redegjort grundig for i andre innlegg - men for all del, man har all mulig rett tll å klage til man blir blå hvis man ikke er fornøyd - det blir bare ikke spesielt konstruktivt uten at man retter helt konkrete klager til rett adresse.

 

Nå vil dette resultere i en kart- og navigasjonsløsning som på mange områder er mer avansert og fungerer bedre enn den gamle Google-baserte appen. De mange feilene som graves fram av lokalkjente folk nå på den første dagen, de vil forsvinne etter hvert. Om det tar 7 uker eller 7 måneder å luke ut de største feilene vet jeg ikke, men jeg tipper at man ser mange synlige forbedringer i løpet av 7 uker. Dessverre så er Norge temmelig langt fra verdens navle, så hvor vi kommer i prioriteringene er ikke godt å si....

 

Men....no pain, no gain... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

HAHAHAAA, tipper det fortsatt vil være noen Apple fans her som vil bruke argumentet 'it just works' når det kommer til iPhones og iOS.

 

LOL, det argumentet der kan vi bare gravlegge nå.

 

Eller vent nå litt, det arguemenet døde faktisk ut for 8 måneder siden.

 

Kilde: http://www.forbes.co...id-a-data-dive/

 

Om man har flere apps så er det vel også en større sjanse for at ting kræsjer.

Lenke til kommentar

HAHAHAAA, tipper det fortsatt vil være noen Apple fans her som vil bruke argumentet 'it just works' når det kommer til iPhones og iOS.

 

LOL, det argumentet der kan vi bare gravlegge nå.

 

Eller vent nå litt, det arguemenet døde faktisk ut for 8 måneder siden.

 

Kilde: http://www.forbes.co...id-a-data-dive/

 

Om man har flere apps så er det vel også en større sjanse for at ting kræsjer.

 

Ohh... 700 vs 650 tusen apps... ikke store forskjellen.. og når man vet at 400 tusen apps i appstore aldri har blitt lastet ned en eneste gang sier jo det ganske mye:-)

Lenke til kommentar

Ohh... 700 vs 650 tusen apps... ikke store forskjellen.. og når man vet at 400 tusen apps i appstore aldri har blitt lastet ned en eneste gang sier jo det ganske mye:-)

 

Artikkelen sier jo ganske tydelig at av like mange apps oppstartet på begge plattformer kræsjer iOs flest ganger. .

 

Artikkelen sier jo at de har talt opp likt antall oppstarter av apps..

 

Installert på telefonen, ikke i butikken. Det er lov til å tenke før du poster.

 

Hmmm om 400 tusen apps har aldri blitt lastet ned.. så forteller jo det ganske mye om hvor dårlig de "FÅ" som blir lastet ned mye er siden Ios kræsjer appene mye mer enn android plattformen..

Har du til vane å stole blindt på ett ukjent selskap som skal fremme produktet sitt?

Apple påstår at 90% av alle apps lastes ned hver måned. Nå sier jeg ikke at vi skal ta deres påstand for god fisk, men det blir for dumt å stole blindt på dette analysebyrået.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1458849&view=findpost&p=19686475

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For all del.. men stoler vel like mye på de som på Apple. ..

 

Men uavhengig av om de snakker sant eller ikke så viser jo artikkelen til Forbes at iOs plattformen ikke er like stabil som enkelte skal ha det til.. og ser man på tallene er det 5x som er den store synderen.. så siden dette er en iPhone 5 trå blir det jo spennende å se om ios 6x bedrer den dårlige statistikken:-)

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Artikkelen sier jo ganske tydelig at av like mange apps oppstartet på begge plattformer kræsjer iOs flest ganger. .

Det den ikke nevner er hvor mange ganger selve android os'et kræsjer. Og på android er ikke dette rent lite, det er i allefall min erfaring. Tjenester som stopper opp er noe som skjer titt og ofte hos meg i allefall.

 

For all del.. men stoler vel like mye på de som på Apple. ..

Allikevel kaster du rundt påstanden deres som om det var fakta?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkelen sier jo ganske tydelig at av like mange apps oppstartet på begge plattformer kræsjer iOs flest ganger. .

Det er nettopp det artikkelen ikke sier noe om. Den sier heller ikke noe om hvor mange apps det er snakk om, eller hvor representativt utvalget er for hver plattform. Statistikken omfatter kun antall app-launches for en gitt periode, "tilfeldigvis" kort tid etter iOS 5 ble lansert, og tar for seg prosentvis andel app-krasjer. Kanskje er det 23 iOS-apps som krasjer nesten hver gang, og ødelegger hele snittet for iOS, for alt vi vet.

 

Svak statistikk, med andre ord, siden premissene ikke er gjort rede for - men det er likevel tydelig at den ikke handler om den generelle stabiliteten til selve OS'ene, den handler om stabiliteten til en uspesifisert mengde tredjeparts apps i en gitt to-ukers periode i historien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så siden dette er en iPhone 5 trå blir det jo spennende å se om ios 6x bedrer den dårlige statistikken:-)

 

Feil, dette er ingen iPhone 5-spesifik tråd. Det er en tråd for å diskutere de nye kartene i iOS 6. Vennligst hold dere til dette temaet fra nå av.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At noen forsvarer dette tullet fra Apple, gjør meg trist.

Jeg har lenge fulgt Apples og Blizzards tankegang på jobben, ta ikke noe i bruk før man har forsikret seg om at det fungerer. Trenger hjelp av andre til å forbedre det, så kall det for en testfase.

 

På jobben er det mange som er avhengige av GPS, og en del bruker iPhone. Jeg gruer meg allerede til klagene og unnskyldningene...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...