Gå til innhold

iOs 6 - Maps har ødelagt telefonen min!


WiSLE

Anbefalte innlegg

To our customers,

At Apple, we strive to make world-class products that deliver the best experience possible to our customers. With the launch of our new Maps last week, we fell short on this commitment. We are extremely sorry for the frustration this has caused our customers and we are doing everything we can to make Maps better.

We launched Maps initially with the first version of iOS. As time progressed, we wanted to provide our customers with even better Maps including features such as turn-by-turn directions, voice integration, Flyover and vector-based maps. In order to do this, we had to create a new version of Maps from the ground up.

There are already more than 100 million iOS devices using the new Apple Maps, with more and more joining us every day. In just over a week, iOS users with the new Maps have already searched for nearly half a billion locations. The more our customers use our Maps the better it will get and we greatly appreciate all of the feedback we have received from you.

While we’re improving Maps, you can try alternatives by downloading map apps from the App Store like Bing, MapQuest and Waze, or use Google or Nokia maps by going to their websites and creating an icon on your home screen to their web app.

Everything we do at Apple is aimed at making our products the best in the world. We know that you expect that from us, and we will keep working non-stop until Maps lives up to the same incredibly high standard.

Tim Cook

Apple’s CEO

 

http://www.apple.com/letter-from-tim-cook-on-maps/

 

That's the sound of shit hitting the fan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.theverge....okia-comparison

 

The launch of Apple’s new mapping service in iOS 6 has generated a wave of criticism that shows no sign of abating. On Wednesday, however, came an article from Turkish site Sosyalmedya claiming that Apple was putting the country’s national security at risk by providing highly detailed satellite imagery of a maximum security prison on Imrali island.

The prison plays host to a number of inmates, most notably Abdullah Öcalan, the spiritual leader of a Kurdish separatist organization. The facility is obscured on both Google and Nokia's maps, but Apple’s imagery is crystal clear. Google has used censored images in Earth (and by association, Maps) for over five years now, so why doesn't Apple's Maps application do the same? We took a look at some prominent military sites on each of the companies' mapping solutions to see how the results differed.

Lenke til kommentar

That's the sound of shit hitting the fan.

 

Helt uenig. Han sier kartene ikke er bra nok, at Apple ikke har gjort en god nok jobb i denne sammenheng, ber om unnskyldning og lover å fikse det. Og jeg er villig til å satse noen kroner på at dette har høy prioritet internt. Så hva mer kan man forvente?

 

Kan du fortelle meg hvor Google, Samsung, HTC, SonyEricsson +++ har vært de siste årene med alle problemer som disse produsentenes telefoner har vært rammet av, for ikke å snakke om Android som OS? Har du/dere fått noen unnskyldning for å måtte leve med middelmådige telefoner og et OS som bokstavelig talt ikke har gitt dere annet enn hodepine? Vet det er vondt å akseptere, men prøv å heve deg over dørkarmen om du velger å svare...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jepp, kanskje en del her inne nå endelig kan akseptere at Apple dreit på draget, og la være å forsvare Apple Maps med nebb og klør og kinesiske anektoder...

Kinesiske anekdoter ja...nei, faaaen meeg, driiiit i 1.4 milliarder kinesere dååå, herrrrreguuud (hvordan skriver man bergensk skarre-r??), gåå mann, Vågen i Bergen er jo uuuendelig mye viktigerrre! :p

 

Fra spøk til revolver: Ærlig talt, det er neppe mange som ikke for lengst har akseptert at det er for mange feil i Apple Maps, og at det er kritikkverdig!

Det betyr da for pokker ikke at bildet er så ensidig negativt som noen prøver å framstille det som. Det rettferdiggjør ikke at tabloide media som amobil.no ofte bruker grovt feilaktige og ofte usaklige eksempler, som overdriver problemene til de grader. Greit, man kan unnlate å nevne at det faktisk finnes mange og grove feil og mangler i konkurrentenes produkt også, men når man trekker inn andre produkt og lager sammenligninger, så får man gjøre det på en fair måte.

Greit, man kan vise bilder som viser hvor latterlig Hoover Dam i Grand Canyon eller et spaghettivegkryss i California ser ut i 3D-view Apple maps. Men om man viser dette det og nevner Googles tjenester og apps i samme åndedrag, er det direkte manipulerende å ikke vise at de samme stedene ser nøyaktig like latterlige ut gjennom tilsvarende tjenester fra Google.

 

Det har i grunnen vært slike ting noen av oss har vært litt opptatt av, tror jeg. Litt motvekt, for å skape litt bedre balanse, mot det som har vært en så massivt ensidig negativ framstilling i tabloidformat at man antageligvis ikke kunne kjøpt en bedre "drittpakke" fra et PR-byrå for flere hundre millioner kroner...

 

Så hva sier Tim Cook? Jo: Holder ikke den høye standarden man forventer av Apple...sorry...måtte lage en egen karttjeneste fra grunnen av for å tilby flere og bedre tjenester, bl.a turn-by-turn...mange brukere, viktig å få tilbakemelding om feil....arbeider "non-stop" for å utbedre problemene. Alt dette minner meg om ting jeg har lest i forumet her tidligere...sikkert fordi bl.a jeg har skrevet lignende ting de siste dagene. Så uttalelsen fra Cook endrer egentlig veldig lite i forhold til mine antagelser om hvordan ting henger sammen, og at det settes inn enorme ressurser for å ordne opp i problemene.

 

Likevel, hyggelig at Cook har satt seg ned et par timer sammen med sine PR-rådgivere for å lage denne uttalelsen til dere alle. Håper det bidrar til å oppklare noe for noen da. For min del er det imidlertid fortsatt viktigere at han og Apple gjør de rette tingene her, enn at de sier det rette.

 

PS. Ny seksjon i App Store: Map Apps. Cool! ;)

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt er galt med Apple. Hadde Tim Cook skrevet at kartene deres var best og at de snart vil bli enda bedre, hadde det vært galt. Hadde han skrevet at kartene for øyeblikket ikke er gode nok men at de jobber på spreng med å gjøre de bedre, uten å henvise til alternative apps, hadde det vært galt. Han gjorde ingen av delene, men innrømmet at kartene ikke er gode nok, beklaget dette og lovte at de skal bli bedre, og kom samtidig med forslag til alternative kart-apps, inkludert fra konkurrenter, men jammen er ikke det galt det og. Apple kunne ha holdt kjeft om hele saken men likevel hadde det vært galt.

 

Hva skulle Apple ha gjort? Ja, kartene er dårlige. Ja, konkurrentene er bedre. Ja, de lover å rette feil. De beklager til og med! Hvordan kunne de best ha behandlet alt oppstyret, uten å 1) gå tilbake til Google Maps, eller 2) ha gjort kartene bedre fra starten av?

 

Det virker som om mange, da spesielt de som ser ut til å mislike Apple, har en oppfatning av at Apple er (skal være) feilfrie og aldri gjør (skal gjøre) feil, og derfor lages det så mye oppstyr når Apple først produserer noe som ikke lever opp til forventningene. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg liker mange av deres produkter, men jeg mener på ingen måte at de er feilfrie. Jeg prøver heller ikke å forsvare alt de gjør, uansett. Det er dog det sistnevnte jeg blir beskyldt for når jeg skriver noe som ikke er ren kritikk. Det må gå an å uttale seg i positive ordlag om noe uten å bli beskyldt for å være fanboy, og hvis du virkelig mener dette har du ingenting å gjøre på et diskusjonsforum.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

* Hva skulle Apple ha gjort? *

De kunne ventet med og bytte ut kartet til de hadde en løsning som var god nok til og ta over.

 

Men gjort er gjort, så de kan ikke gjøre stort annet enn og ta kritikken og ikke få det til og virke som de ikke har noe valg. Med pengesekken til Apple kunne de helt sikkert byttet tilbake til GoogleMaps på dagen dersom de virkelig ville det.

 

At mange forventer at Apple omtrent skal være feilfrie er at det som regel er det som brukes for å forsvare at de f.eks ofte har høyere pris enn konkurrentene. Apple vil fremstå som om de har høy kvalitet, og leverer kun produkter og tjenester som er stabile og velfungerende.

Endret av Donnybrook
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med pengesekken til Apple kunne de helt sikkert byttet tilbake til GoogleMaps på dagen dersom de virkelig ville det.

 

Det kommer aldri til å skje, og det er ikke pengene det står på men at Apple ønsker å fjerne avhengigheten av konkurrenten Googles produkter og tjenester.

 

De kunne kanskje ha ventet, men å gå tilbake nå er ingen løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøvde Apples Maps på vei hjem fra jobb på fredag. Etter å ha blitt loset ut og rundt på diverse ringveier og europaveier, fikk jeg nok og kjørte den veien jeg visste fungerte.

 

Jeg er veldig imponert over hvor oppdaterte Google er på kartfronten. Byggeriet mellom Sinsen og Ulven er med på Googles kart, men Apple har ikke engang fått med seg de aller første endringene i trafikkbildet ved Sinsen (slalomen). Dette er endringer som har vært i to år nå, og det er for dårlig av Apple.

 

Jaja. The only way is up og det kan bare bli bedre herfra og fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...