Gå til innhold

iOs 6 - Maps har ødelagt telefonen min!


WiSLE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på at Google har brukt lang lang tid på å utvikle sine kartdata, er det litt å ta seg vann over hodet av Apple å tro at de kan ta igjen det forspranget på veldig kort tid. Å andre siden, hvis de har visst lenge at når de fjerner Google Maps fra iOS og skal erstatte det med et eget produkt, har de hatt god på seg til å utvikle en egen løsning, som seg hør og bør må være mer eller mindre like god.

 

Dette er for dårlig av Apple, og jeg håper de skjønner alvoret i dette når en "hel verden" klager på hvordan Maps har blitt i iOS 6. Et annet poeng, som har blitt nevnt tidligere i tråden, er at Apple er veldig "på" når det gjelder tjenester i USA, men 'not so much' når det kommer til andre deler av verden. Jeg frykter at det ikke kommer til å skje så veldig mye, på veldig lang tid, når det kommer til oppdateringer av kart på denne siden av atlanteren.

 

Men, om Google virkelig har planer om å slippe sin egen kart-applikasjon til iOS og den blir like bra som deres YouTube app, har vi intet å frykte - vi må bare vente i spenning til det skjer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hos Google har jeg opplevd at de har brukt under en time fra jeg meldte inn manglende vegnavn til det var på plass.

 

For etterhvert lenge siden (et par-tre måneder) rapporterte jeg inn til Google Maps at den tadsjikiske eksklaven Vorukh (som ligger inne i Kirgisistan) var angitt til å være en del av Usbekistan i kartene deres. (Se for deg at Moss kommune tilhørte Sverige, mens det i Google Maps stod at Moss tilhørte Danmark.) Det spiller jo egentlig ingen rolle for meg, men jeg rapporterte det, siden "rett skal være rett". Det er ikke fikset enda, så det at gatenavnene du etterlyste ble lagt til innen en time tror jeg bare var tilfeldig..

 

Lurer på om Steve Jobs hadde vært tilfreds med denne kart-app'en, eller om den nye sjefen er så desperat etter å utrette noe at han har sluppet et undermåls produkt.. :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I mitt område finner jeg ingen feil med kart appen til Apple. Men etter å ha lest en del på nettet må jeg si at det er helt utrolig at de har tatt med denne løsningen på lansering av iOS 6. Burde heller kommet på en senere update når ting virket bedre. Jeg for min del har svært sjeldent brukt Google Maps, så kommer ikke til å savne Google Maps. Jeg bruker navigasjonsappen til Navigon. Den er også FULL av bugs. Kartene er jo riktig, men gamle og ikke oppdatert. Største problemet er at selve appsen er full av bugs.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at Google nå lar Apple steke i minimum noen uker før de slipper sin egen map-app - hvis de får lov til å gjøre det av Apple da.

 

Gratis map m/navigasjon er jo en vesentlig fordel i favør av Android. Særlig når det på nåværende tidspunkt er et udiskutabelt bedre produkt i tillegg.

 

Ellers så er jo dette et spenstig valg av Apple med tanke på at Google ikke bare har over 7000(!) mennesker som jobber med kartsystemene deres i en eller annen form, men også formodentlig pøser milliarder inn i hele rammeverket rundt kartsystemet årlig for å holde alt oppdatert.

 

Apple er litt for glade i å ha penger i banken til å kunne matche noe slikt.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Med tanke på at Google har brukt lang lang tid på å utvikle sine kartdata, er det litt å ta seg vann over hodet av Apple å tro at de kan ta igjen det forspranget på veldig kort tid.

Det er vell egentlig naivt av dem å tro at de noensinne kommer til å ta igjen forspranget. Google har jobbet med «maps»-produktet deres (som de kjøpte) siden 2004, og har pøst enorme ressurser ned i prosjektet.

Lenke til kommentar
“I was pretty sure that the v1 (beta?) Apple Maps would have gaps and gaffes, and of course it does. Mapping is hard to do,” Ted Schadler, Vice President and Principal Analyst at Forrester Research, writes for Forbes. “(If Apple had it to do over again, it might have pushed harder to keep the Google Map app in place while Apple launched a beta map alongside it. Maybe it still can.)”

Schadler writes, “But Apple had to do maps. It had no choice, really. The reason is simple: maps are the place where mobile matters most.”

 

Read more at http://macdailynews....rdPiTmbj4vuL.99

 

http://www.forbes.co...ement-analysis/

 

Nå er telefonen min i allefall Googlefri, med unntak av gmail, men den avhendes fortløpende. Litt omfattende da det var hovedkontoen min i flere år :hm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...