Gå til innhold

iOs 6 - Maps har ødelagt telefonen min!


WiSLE

Anbefalte innlegg

Selv lokal avisa i Haugesund har en artikkel om elendigheten :p

 

http://www.h-avis.no...armoy-1.7550323

 

Når man ser hvor mange feil som avdekkes i løpet av noen timer i lille Norge så kan man jo bare tenke seg de enorme mengdene av feilnavigering dette vil føre til på verdensbasis hver eneste dag. Jeg spår at betal-apps for navigasjon vil toppe salgslistene i app store i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mailtjeneste fra et selskap som høster og selger informasjon om deg? Joda, høres lurt ut ;)

 

Skal man se et youtubeklipp ser man det i Safari, ingen app nødvendig.

Uff.. jeg blir rett og slett trist av å se hvor langt fanboy'isme kan drive enkelte mennesker.

 

Kan så være at jeg foretrekker Android foran iOS sånn telefonmessig, men jeg hadde ikke av den grunn slettet Gmail kontoen min om tjenesten ble kjøpt opp av Apple. Det hadde jo vært helt idiotisk av meg!

 

Og du tror ikke apple også selger informasjonen de plukker opp fra bruken av produktene sine?!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I dag mener jeg det ikke finnes (gode) alternativer til Youtube og Google Maps. Det vi nå sitter med av kart i iOS 6 er en dårlig løsning sammenlignet med det Google tilbyr. Jeg syntes nesten ikke det er diskutabelt en gang.

 

Google har så mye ressurser og brukere på sin søketjeneste at sjansen for at Apple skal komme opp på Google sitt nivå med kart, er liten. Dette er bare politikk fra Apple sin side og brukerne sitter igjen med kuken i hånda.

Vel.

 

Til mitt bruk er faktisk nye mapsene bedre. Jeg bruker bare maps på tlf til turn by turn, og der har ting vært strålende her jeg bor (Stavanger). Dog noterer jeg at apple sin maps ikke fungerer like bra til andre ting.

Lenke til kommentar

Det er da kjent at Google har fått mange tilbakemeldinger på feil i Trondheim og de første rapportene er det lenge siden ble sendt. Fortsatt har de samme feilene. Det er dårlig av Google.

Nardosletta, Munkvoll, Romoslia, Havstein osv ... er helt feilplassert. (som var riktig før) http://goo.gl/maps/VEhDF

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag mener jeg det ikke finnes (gode) alternativer til Youtube og Google Maps. Det vi nå sitter med av kart i iOS 6 er en dårlig løsning sammenlignet med det Google tilbyr. Jeg syntes nesten ikke det er diskutabelt en gang.

 

Google har så mye ressurser og brukere på sin søketjeneste at sjansen for at Apple skal komme opp på Google sitt nivå med kart, er liten. Dette er bare politikk fra Apple sin side og brukerne sitter igjen med kuken i hånda.

Enig! Alle snakker også om at apple vil ta igjen Gmaps etterhvert, og det kan vel være at de en gang i framtiden er på høyde med dagens Gmaps.

 

...men nå er det ikke sånn at Google har stoppet utviklingen og datainnsamlingen av Gmaps (tvert om), Google kjører på med uforminsket styrke og før apple klarer å nå dagens nivå vil nok Google fremdeles ligge milevis foran.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det ikke litt kopiering å implementere egen kartløsning som bygger på det samme som allerede er der ute fra før ...? Nehh ... innovativt og nyskapende sikkert ;)

Nå må ikke vi legge skyld heller da. Mye har skjedd siden iphone lanseringen da google stod oppå på keynoten.

 

Apple og Google sammerbeidet, nå er de konkurrenter. Valgte Apple å fjerne maps fordi det er ondt blod mellom apple og google? kanskje. Dog kan det jo og være at Google kom med for store krav til videre kontrakt.

 

Mest sannsynlig kommer nok google maps som en app snart på iphone/ipad, og da har vi det minste valg om hva vil bruke. Personlig, syntes jeg det er kjempe fint med turn by turn, men savner masse info fra google maps. Så hvis google maps kommer på app store, så har jeg både god turn by turn og god info/street view fra google maps

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må ha skjedd noe dramatisk mellom Apple og Google som har tvunget gjengen i Cuppertino til å gi ut et uferdig produkt. Det er jo det de pleier å være så gode på, lansere ting som er testet og polert og lett å bruke. Kanskje Apple undervurderte omfanget av å lansere sin egen kartløsning, når de bestemte seg for å bryte avtalen med Google?

Nå har jeg aldri eid en iPhone, men håper Google kommer iO6 brukerne til unnsetning. Google maps med streetview er en menneskerett.

Lenke til kommentar

Noen vil jo forsvare sitt produkt uansett hva, og vil kansje aldri erklare dette for å være et mangel på et produkt. Hadde dette blitt gjort av en annen leverandør, htc, motorola osv, hadde de blitt totalt slaktet. Den avgjørelsen hadde blitt omtalt som noe av det dummeste de har gjort. De har i realiteten sluppet telefonen med et tjeneste som ikke funker, er mye verre en den var i utgangspunktet. Når var det egentlig lov å bruke sine kunder som beta testere.. en praksis som har blitt til alt for stor vane. Og forresten så er google maps en gratis tjeneste, og er litt idiotisk å sammenligne dette med iphone sitt karttjenest, man er avhengig å kjøpe iphone for å få tilgang til dette. I tillegg hadde apple veldig gode muligheter å lisensiere et bedre kartdata, med deres pengesekk.Hva annet skal man forvente fra verdens mest verdifulle selskap?! Det er ikke slikt at de hadde mangel på tid eller penger. Vi får se hva fremtiden vil vise, spennende er det i hvertfall. Men mistenker at dette vil ende opp som Siri, slik at tjenesten vil funke bedre i noen få utvalgte land bedre..

Endret av MadRos
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...