Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

800 kcal dagen


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke snakk om muskelbygging, men å beholde det man har av muskelmasse... Jeg vil mer enn gjerne se en kilde på det utsagnet ditt om at man ikke trenger å trene styrke om man er mellom 18-35 år.

 

Man kan forøvrig bare forbrenne en viss mengde fett om dagen.

Kardio har ingen hensikt om målet er å gå ned i vekt. Det klarer man like fint ved kostholdet...

Lenke til kommentar

Mener du(doofy) at en person på 25 år som ikke trener må trene styrke for å beholde muskelmassen sin?

Etter min oppfattning er ikke personen som opprettet denne tråden veldig styrke-trening av seg... Hva er din mening om ham? For jeg snakker her selvfølgelig ikke om folk som allerede trener/har trent styrke en stund, det sier seg jo selv utifra hvordan op beskriver situasjonen.

 

I alderen 18-35 er kroppen i "prime time". Så den klarer å regulere det meste man spiser/får i seg på en helt utmerket måte. Uansett om det er mye kcal, eller riktig mengde med kcal. Om det er mye godteri eller ikke etc.

 

Du vet sikkert også at ved korte/intense treningsøkter så er det ikke fettet som blir forbrent, at kroppen først etter en viss tid begynner å ta av fettlageret.

 

Man klarer det meste med kosthold ja, men jo fler ting (kosthold/trening etc) som drar i samme retning jo bedre. ?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Se for deg at en person på 25 som har et godt nok kosthold men som kun spiller data dagen lang skal beholde muskelmassen. Man trenger ikke en fysiologisk avhandling for å forstå at han vil miste det meste han har av muskelmasse.

 

Nei, jo mer man gjør for å forbrenne fett hjelper ikke. Berkhan kalte det så bra for "fuckaroundities" :p

 

Man forbrenner som sagt bare en gitt mengde fett i løpet av 24 timer, dette er gitt utifra hvordan fettprosent en har.

 

Rett kosthold kombinert med styrketrening (3 dager med fullkropp i uka holder, og da heller ikke ekstrem intensitet heller) vil gi resultater. Kardio bør ikke brukes til annet enn å vedlikeholde nettopp det kardiovaskulære systemet og for å bygge kondisjon.

Lenke til kommentar

Se for deg at en person på 25 som har et godt nok kosthold men som kun spiller data dagen lang skal beholde muskelmassen. Man trenger ikke en fysiologisk avhandling for å forstå at han vil miste det meste han har av muskelmasse.

 

Jeg har klart det HELT fint de siste 3 årene fra 25-27. Spiser også for det meste junkfood og en god del godteri i helgene. Selvfølgelig, jeg har et godt grunnlag ettersom jeg har vært aktiv innen golf/langrenn/alpin/friidrett på høyt nasjonalt nivå siden jeg var 14, men jeg er langt ifra unik.

 

De fleste vil helt fint klare å holde formen ved å kun gå en tur om dagen (til/fra jobb kanskje) og/eller ha en jobb hvor man ikke ligger i en seng hele dagen. Og jeg tipper OP vil være i denne kategorien.

 

Skjønner heller ikke helt hvorfor du er så opptatt av styrketrening for å komme seg i form. Hva gjør i dine øyne styrketrening så mye bedre for å gå ned i vekt/holde seg i form enn løping/jogging etc? Selvfølgelig man får mere muskler og blir bedre trent av det, men for 90% av landets befolkning er det ikke det trening går ut på, det går ut på å holde formen/få bort magen/fettet som er til overs her og der. Og da trenger man absolutt ikke styrketrning. Om man har lyst til å supplementere med det så er det, ja nettopp, et supplement.

 

edit: leif

 

edit 2: En ting er dog helt sikkert 800kcal om dagen er feil uansett hvordan man vrir og vender på det. Kan gi kortvarig resultat, men hva er vitsen når man går opp igjen med en gang man begynner å spise normalt.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Oi, hårsår av en eller annen grunn?

 

Tja. nå har jeg sikkert en god del mer info og kunnskap anngående forbrenning/trening/kosthold enn de fleste så ser ikke helt grunnen til at jeg ikke skal poste...

 

Etter hva jeg skjønte fra første posten så var han interresert i å gå ned i vekt - ikke hovedsakelig å bygge muskler. Hvis du har gode kilder til at styrketrening &--#62; jogging når det gjelder å gå ned i vekt så står du helt fritt til å poste det.

 

Du snakker om hva som er basalforbrenning.. Ja er fullstendig klar over det. Det jeg snakker om er den forbrenningen som kommer når du trener. Og for å forbrenne mest mulig kcal så er jogging/løping absolutt best.

 

 

edit: Forresten, hvorfor skulle jeg ikke poste når jeg har kunnskap om emnet?

 

Hvor dum går det ann å bli? les deg litt opp før du poster. hør på Doofenschmitz her. og NEI du har ikke kunnskap om emnet. Det eneste du gjør er å skape myter, så bare ikke post noe mer om trening og kosthold. Les artikklene til børge fagerli, erik sandvik, robert eilertsen osv.

 

legger ved en artikkel som du burde lese: http://treningsfysiolog.com/2010/08/11/styrketrening-pa-diett/

Lenke til kommentar

Siterer artikkelen som Tom-erik linket til:

1."Vi kan dermed se at styrketrening kan føre til ett større tap av fett enn ved kardio trening."

2."Hva nå, skal vi bare trene styrke?

Det kan være en fordel dersom du skal ned i vekt og bruke flere metoder en styrketrening."'

 

Forresten, så er den skrevet av en som kun er personlig trener, det er et 3? ukers kurs. Ikke akkurat en ekspert på området da vil jeg tro, men men.

 

 

Jeg trener 4-7 ganger i uken.

Har en far som er idrettslege, trent mye med norges toppidrettsutdøvere på Toppidrettssenteret, en søster som er fysioterapaut og personlig trener. Så familien min (inkludert meg) er nokså opptatt av trening. Men som Tom-erik sier, jeg kan nok ikke så mye.. og som doof sier, jeg trener nok ikke.. whoopdidoo.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

3 ukers kurs? ikke en ekspert på område? haha så latterlig du er.

 

enda en artikkel du må lese: http://fitnessbloggen.no/7-enkle-tips-for-a-lykkes-med-dietten/

 

enda en, skrevet av robert eilertsen. http://fitnessbloggen.no/styrketrening-vektnedgang/

 

og googler du selv vil du finne mye mer. det at du har en far som er idrettslege tror du at det gjør deg til en ekspert? hahaha jeg har også trent med toppidrettsutøvere på styrkeløftsklubben jeg trener på. det betyr ikke at det gjør meg til en ekspert.

 

les deg litt opp nå,så kan du komme tilbake når du har forstått at du har drete deg ut.

 

*facepalm*

Lenke til kommentar

1, Hvorfor linker du meg 2 blogger om diett? Her er det snakk om å gå ned i vekt ved 2 forskjellige metoder. Den ene er styrketrening, den andre er kardio (jogge/løpe etc) Selvfølgelig er kosthold en viktig del av saken, men det er noe jeg ikke har nevnt i det hele tatt.

 

2, Angående personlig trener: http://www.afpt.no/?page=395 220timer (4 uker med 8 timer dagen - så tok feil med en uke)

 

Hva er der du mener er så feil med min påstand om at løping/jogging er bedre trening for å gå ned i vekt enn styrke? Jeg sier ikke noe om basalforbrenning eller diett. Du kan gjerne linke meg en artikkel som viser til at under trening så er styrke bedre enn løping/jogging/etc for å forbrenne kcal, for den artikkelen ville vært relevant i forhold til hva jeg nevnte til å starte med.

 

Måten du skriver innlegg på viser til at du sliter litt med å være voksen.

Tilslutt en liten artikkel om Robert Eilertsen: http://www.ba.no/nyheter/article5935176.ece. Virkelig en sunn trener må jeg si. Det styrker jo sannheten i alt han sier/skriver.

Lenke til kommentar

Du er altså uvitende. At faren din er idrettslege er alldeles ingen grunn til at du kan noe som helst om temaet? Hvilke utøvere har du trent med?

 

Jeg har flydd sammens med en av Obamas rådgivere men det gjør meg ikke til pilot...

 

Nå forsvarer du deg med å si under trening... Latterlig når du først påsto at jogging er den beste måten å gå ned i vekt på :lol:

Robert har kanskje dopa seg osv, men jeg tviler sterkt på at du kan vise til noen som helst slags resultater som han kan...

Lenke til kommentar

"Nå forsvarer du deg med å si under trening... Latterlig når du først påsto at jogging er den beste måten å gå ned i vekt på" Jeg vil jo påstå at når man jogger/løper eller trener styrke så trener man.. At det da er inneforstått at det er under trening tar jeg som en selvfølge.

 

Artikkel: http://www.side2.no/...icle1245992.ece

 

Jogging: 666

Løping, moderat: 872

Løping, rask: 1213

 

Du kan gjerne vise hvor mye kcal du forbrenner ved styrketrening. Jeg tviler sterkt på at det er mer enn (tar nå midterste verdien) ca 850.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Nei selvføgelig ikke. Har du problemer med å skjønne hva jeg tar opp.

Jeg tar ikke opp diett.

Jeg tar ikke opp basalforbrenning.

Jeg tar her opp styrketrening vs kardio for forbrenning og vektreduksjon ved trening.

Det har jeg gjort helt siden starten av artikkelen. At det har kommet inn så mange linker til dietter, så mye snakk om basalforbrenning skjønner jeg ikke. At diett etc er en viktig del av ligningen sier seg selv, men det er den uansett om man trener kardio eller styrke.

 

Hvis du tror at å sulte seg er den beste måten å bli slank på er det bare trist, veldig trist.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

For en idiot du er. Tror du virkelig at man svir av 3kg om klarer å forbrenne 27000 kcal om dagen som et eksempel?

 

Ettersom det ikke er mulig å forbrenne 27.000 kcal om dagen blir det noe drøyt. Men ellers et glimrende eksempel.

 

edit: jeg ser gjerne at du kommer med en link/artikkel som svar til det jeg påstod angående forbrenning ved styrketrening dog.

 

edit2: angående resultater. Jeg har vært med i NM i friidrett og tatt medalje flere ganger (dog da jeg var under 18 år). Vært med i NM i andre idretter også både som jr og sr og hatt noen gode plasseringer (top 10/top20). Og flere nasjonale stevner der jeg har vært i tetsjiktet/top5.

Hva med deg doof?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...