Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

800 kcal dagen


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei... så i 2 uker har jeg levd på 800 kcal, aldri over. Eller, jo i helger, lørdag altså... kan jeg overskride. Men går ikke over 1100 kcal. Jeg merker at jeg blitt for god på dette! Jeg går ned ca 1.5 kg i uka, og mangler 10 kg så er jeg ferdig. Ergo jeg ser for meg å leve på dette i 10 uker til. Trene skal jeg ikke! Det orker jeg ikke, selv om jeg hadde spist mye.

 

Så hvordan har det gått? Vet du, i starten var det lett, og det er fortsatt ekstremt lett! Totalt har jeg gått ned siden jeg hele tatt startet slanking for over 1/2 år ca 30 kg. Men de 25 kg vil jeg si har gått... ganske av seg selv fordi jeg har gått over til vann og rett og slett lært meg å ete mindre over tid. Og jeg innser at jeg skal være på slankern hele mitt liv! Når jeg veier 10 kg mindre enn nå skal jeg fortsatt slanke meg! Bare jeg øker kcal til maks 1400! Og så ser jeg hvor det bærer hend. Jeg finner fort ut om jeg går ned mer, og går jeg ned mye... vel øker jeg til 1500. etc. etc.

 

Ja, tilbake til nå... seriøst... en del rare ting har skjedd! Jeg har elendig kosthold, det er tynne brødskiver med hamburgerrygg liksom, og lite glass melk! Også 1 tynn brødskive til lunsj med hamburgerrygg. Ikke noe smør. Drikke, bare vann utenom frokost. Middag! 1 karbonade på en tynn brødskive! Eller noen ganger droppe jeg melka om morgenen og tar 2 magre wienerpølser med lompe til middag. totalt 300 kcal etter å regnet på det.

 

Så til problemene ja:

- siste 3 dagene har jeg hatt mye hikke! seriøst, kommer og går... aldri hatt det sånn! varer sikkert 30 min hver gang! flere ganger om dagen. jeg drikker mer enn nok vann!

- jeg våkner om natten med klærne på!!! Jeg tar alltid av meg klær når jeg legger meg, også våkner jeg med dem på meg! Wtf?! ingen har dem på meg, jeg bor alene!

- hvordan tror du jeg våkner?! jo, det er som om bena mine har drevet å gått og gått, de beveger seg på en måte hele natten så jeg får krampe og må hive meg opp av sengen fordi foten låser seg... og da var det bare å stå opp! Altså jeg våkner, kjenner jeg på en måte driver å går... eller... går sidelengs, drar føttene til meg fram og tilbake, også kommer krampa og jeg må bare hive meg opp. Det skjer veldig fort, det er ikke sakte at jeg våkner og ser jeg beveger bena mine, det er våkner, oi! jeg drar bena mine fram og tilbake også krampe!

- jeg innrømmer at jeg har blitt ekstrem nå...! Og eneste grunnen til at jeg i det hele tatt eter er at jeg forstår at hvis tarmene ikke gjør noe i det minste... så bruker dem ikke energi! Hadde det ikke vært for det... så hadde jeg faen ikke spist noenting!

- jeg føler meg fortsatt feit! Jeg merker massevis på klær at jeg har gått ned. Ser meg i speilet ser jeg faktisk nøyaktig det samme! Jeg forstår ikke! Alle sier jeg har blitt så tynn... også ser jeg på bilder av meg... fortsatt like feit. Ser meg i speilet ser fortsatt at jeg er jævli feit. Sinnsykt rart! Nesten som om jeg begynner å lure på om hjernen min har sett meg feit så lenge at den kan ikke lenger se noe annet! Og i så fall trenger mye tid...

 

Ja, lille treningen jeg har er å gå 7km hver dag forresten..

 

takk for tips og råd

hilsen mann 21 Anonym poster: 218b5015c8274851e6dafa95a7c90b90 Anonym poster: f35c7cbeb073d88acb3feb151b802c4e Anonym poster: f35c7cbeb073d88acb3feb151b802c4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal summere opp hva jeg synes om posten din med tre punkter.

 

1. Du er dum som gjør dette.

2. Hva tror du skjer når du begynner å spise normalt igjen?

3. Hvis du har lyst til å få en bedre helse er ikke løsningen å slutte å spise, men å dra seg ut av huset og trene.

Endret av Akse
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enige med Akse i at du er dum, men et forstyrret forhold til kropp og mat har du åpenbart. Når du begynner å spise "normalt" igjen, vil vekten øke, og du beskriver jo suverent hvordan kroppen din reagerer i lengden på å få for lite næring. Forsøk å stoppe dette løpet ditt mens leken forhåpentlig er god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner godt at du ikke orker å trene med den kosten der. Spis mer...og mer variert. Det er bare tull å gå ned mer enn 1 kg i uken, og det er bare tull å leve på skiver og karbonader.

Er du virkelig så enkel i hodet? Skjønner du ikke at her handler det ikke kun om å trene, men det handler om hva som også skjer oppi hodet. Det beskriver TS godt når h*n ser seg i speilet... Er for øvrig enig med deg i at kosten er altfor ensidig og usunn...

Lenke til kommentar

Neste gang når du (TS) lager et tråd, skriv formelt. SLitsomt å lese slik tullete skrivemåte du har lagd.. Har venner som spiser ofte fast food og likevel er markert og sterkt. Det er bare å balansere maten med trening så greier du fint med vekta eller fasong på kroppen din :) Sånn som jeg har forstått det så ser jeg at du har begynt å bli undervektig. Dra til legen og få dette undersøkt, spesielt når du går i søvne.

Lenke til kommentar

Godt jobba å gå ned så mye, men håper du veide mye før du begynte. ;)

 

Problemet ditt er muligens at med det ensidige kostholdet ditt, så får du ikke i deg nok vitaminer og mineraler. Heldigvis har kroppen et godt lager av det mest av disse, men etter 6 måneder, så er nok det meste tomt som ikke er i kostholdet ditt.

 

F.eks kan man få krampe av magnesium-mangel, skjørbuk av vitamin-c mangel, osv. Jeg synes du burde begynne å ta kosttilskudd, prøve å spise mer variert og se hvordan det går. Sliter du fortsatt må du også øke kcal-mengden.

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg bedt om en time med lege/ernæringsfysiolog e.l.

Lenke til kommentar

http://fitnessbloggen.no/kunnskap-slanking/

 

Dersom du ikke vil trene: spis LITT mindre karbohydrater til fordel for mer grønnsaker

 

Legg deg på 1500-1800 kalorier om dagen, med ca 2 gram proteiner pr kg kroppsvekt.

 

Utover disse to punktene er det ikke nødvendig å tenke noe særlig over hva du gjør, for det vil innebære at du får i deg nok grønnsaker (så og si kalorifritt) og nok proteiner.

 

-

 

Dersom du ønsker å havne i ketose, så bør du vurdere en lavkarbodiett.

Dersom du synes lavkarbo er det tetteste som har skjedd siden den store tetthetsepidimien på 1200 tallet, så bare kutter du ut 1 potet, 1 brødskive 50 gram pasta/ris osv. små mengder.

 

Du vil vel overleve dette her regner jeg med, så dersom du ikke tar til fornuften; gå til legen.

Lenke til kommentar

Nei, jeez... begynn å tren! du orker det 3 timer i uka. Man the fuck up!

 

Tren sånn her

 

Knebøy 5x5

Markløft 5x5

Benkpress 5x5

Roing 5x5

Militærpress 5x5

 

Mandag onsdag og fredag. du bruker ca 45-60 minutter avhengig av hvor effektiv du er.

 

Det koster deg 5% av tiden din ila en uke, du vil gå ned i vekt, få såvidt mer muskler (dersom du spiser mer, vil du få mere muskler)

 

Underskudd = vektnedgang

Vedlikehold = fettnedgang, muskeloppgang (legg gjerne inn noen sånne gåturer du prater om)

Overskudd = muskeloppgang (og dersom du legger inn litt kardio/gåturer/tennis så kan du forbrenne fett og bygge muskler)

 

Bottom line: du/dette er en sak for en lege. ikke et forum.

 

Dersom du nekter å gå til lege; hør på meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg høres det ut som du utvikler en spiseforstyrrelse. En normal hjerne forbuker ca 800 kcal alene pr. døgn, og når du spiser så lite som du gjør vil du nedregulere stoffskiftet ditt i tillegg til å bryte ned muskler og fett for å holde kroppen i gang.

 

Det første du burde begynne å gjøre er å ta multivitamin og mineraler evt bruke tilskudd av chlorella og spirulina for å få nok mikronæringsstoffer for å fungere bedre. Du har et forvrengt syn på din egen kropp som er veldig vanlig ved anroeksi. Dvs at du føler du er mye større enn du er. Du ser jo dette selv med de kommentarene du får fra de rundt deg. De tilskuddene jeg anbefaler kan endre måten du ser deg selv på slik at du får et mer normalt syn på din egen kropp, men terapi er også nødvendig.

 

Ved anoreksi er det som regel underliggende psykologiske faktorer som er veldig lurt å få luftet med profesjonelle, slik at du får håndtert dette bedre. Det er viktig at du komme deg i behandling så fort som mulig.

 

Her linker til litt mer informasjon;

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5648&MainArea_5661=5648:0:15,2917:1:0:0:::0:0&MainLeft_5648=5544:46874::1:5647:67:::0:0

 

http://www.senterforspiseforstyrrelser.no/default.aspx?id=1&menu=1

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeez... begynn å tren! du orker det 3 timer i uka. Man the fuck up!

 

Tren sånn her

 

Knebøy 5x5

Markløft 5x5

Benkpress 5x5

Roing 5x5

Militærpress 5x5

 

Mandag onsdag og fredag. du bruker ca 45-60 minutter avhengig av hvor effektiv du er.

 

Det koster deg 5% av tiden din ila en uke, du vil gå ned i vekt, få såvidt mer muskler (dersom du spiser mer, vil du få mere muskler)

 

Underskudd = vektnedgang

Vedlikehold = fettnedgang, muskeloppgang (legg gjerne inn noen sånne gåturer du prater om)

Overskudd = muskeloppgang (og dersom du legger inn litt kardio/gåturer/tennis så kan du forbrenne fett og bygge muskler)

 

Bottom line: du/dette er en sak for en lege. ikke et forum.

 

Dersom du nekter å gå til lege; hør på meg!

 

Det er ikke spesielt lurt å kjøre 5x5 med alle de baseøvelsene tre ganger i uka. Just saying.

Lenke til kommentar

Nei, jeez... begynn å tren! du orker det 3 timer i uka. Man the fuck up!

 

Tren sånn her

 

Knebøy 5x5

Markløft 5x5

Benkpress 5x5

Roing 5x5

Militærpress 5x5

 

Mandag onsdag og fredag. du bruker ca 45-60 minutter avhengig av hvor effektiv du er.

 

Det koster deg 5% av tiden din ila en uke, du vil gå ned i vekt, få såvidt mer muskler (dersom du spiser mer, vil du få mere muskler)

 

Underskudd = vektnedgang

Vedlikehold = fettnedgang, muskeloppgang (legg gjerne inn noen sånne gåturer du prater om)

Overskudd = muskeloppgang (og dersom du legger inn litt kardio/gåturer/tennis så kan du forbrenne fett og bygge muskler)

 

Bottom line: du/dette er en sak for en lege. ikke et forum.

 

Dersom du nekter å gå til lege; hør på meg!

 

Det er ikke spesielt lurt å kjøre 5x5 med alle de baseøvelsene tre ganger i uka. Just saying.

 

Det skal jeg ha en kilde på, før jeg gidder å lese en gang til :p haha... noe av det merkeligste jeg har hørt/lest på lenge.

 

Just saying!

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som du utvikler en spiseforstyrrelse. En normal hjerne forbuker ca 800 kcal alene pr. døgn, og når du spiser så lite som du gjør vil du nedregulere stoffskiftet ditt i tillegg til å bryte ned muskler og fett for å holde kroppen i gang.

 

Det første du burde begynne å gjøre er å ta multivitamin og mineraler evt bruke tilskudd av chlorella og spirulina for å få nok mikronæringsstoffer for å fungere bedre. Du har et forvrengt syn på din egen kropp som er veldig vanlig ved anroeksi. Dvs at du føler du er mye større enn du er. Du ser jo dette selv med de kommentarene du får fra de rundt deg. De tilskuddene jeg anbefaler kan endre måten du ser deg selv på slik at du får et mer normalt syn på din egen kropp, men terapi er også nødvendig.

 

Ved anoreksi er det som regel underliggende psykologiske faktorer som er veldig lurt å få luftet med profesjonelle, slik at du får håndtert dette bedre. Det er viktig at du komme deg i behandling så fort som mulig.

 

Her linker til litt mer informasjon;

http://www.fhi.no/ew...1:5647:67:::0:0

 

http://www.senterfor...spx?id=1&menu=1

 

Han sier mye fornuftig, f.eks: gå til lege.

 

Resten av det er det ikke så farlig med. Spirulina og Chlorella er Christer Falck i pulver-form. Det kan han spise sjæl.

 

For all del, ikke erstatt mat med pulver!! Ta det gjerne i tillegg, men ALDRI som erstatning. Det er det mye av disse supermat-pulver greiene er ment å gjøre. Ja; det står "kosttilskudd, skal ikke erstatte måltider" kanskje, men det er da farken meg det de gjør, disse supermat-nutcasene.

 

Gå til legen, og så spiser du middag. (Tror kanskje du har spist såpass lite, såpass lenge; at du bør få deg en god plan for hvordan spise normalt igjen).

Lenke til kommentar

Nei, jeez... begynn å tren! du orker det 3 timer i uka. Man the fuck up!

 

Tren sånn her

 

Knebøy 5x5

Markløft 5x5

Benkpress 5x5

Roing 5x5

Militærpress 5x5

 

Mandag onsdag og fredag. du bruker ca 45-60 minutter avhengig av hvor effektiv du er.

 

Det koster deg 5% av tiden din ila en uke, du vil gå ned i vekt, få såvidt mer muskler (dersom du spiser mer, vil du få mere muskler)

 

Underskudd = vektnedgang

Vedlikehold = fettnedgang, muskeloppgang (legg gjerne inn noen sånne gåturer du prater om)

Overskudd = muskeloppgang (og dersom du legger inn litt kardio/gåturer/tennis så kan du forbrenne fett og bygge muskler)

 

Bottom line: du/dette er en sak for en lege. ikke et forum.

 

Dersom du nekter å gå til lege; hør på meg!

 

Det er ikke spesielt lurt å kjøre 5x5 med alle de baseøvelsene tre ganger i uka. Just saying.

Mwaaaahahahahhahahahahahaa jah... :lol:
Lenke til kommentar

For meg høres det ut som du utvikler en spiseforstyrrelse. En normal hjerne forbuker ca 800 kcal alene pr. døgn, og når du spiser så lite som du gjør vil du nedregulere stoffskiftet ditt i tillegg til å bryte ned muskler og fett for å holde kroppen i gang.

 

Det første du burde begynne å gjøre er å ta multivitamin og mineraler evt bruke tilskudd av chlorella og spirulina for å få nok mikronæringsstoffer for å fungere bedre. Du har et forvrengt syn på din egen kropp som er veldig vanlig ved anroeksi. Dvs at du føler du er mye større enn du er. Du ser jo dette selv med de kommentarene du får fra de rundt deg. De tilskuddene jeg anbefaler kan endre måten du ser deg selv på slik at du får et mer normalt syn på din egen kropp, men terapi er også nødvendig.

 

Ved anoreksi er det som regel underliggende psykologiske faktorer som er veldig lurt å få luftet med profesjonelle, slik at du får håndtert dette bedre. Det er viktig at du komme deg i behandling så fort som mulig.

 

Her linker til litt mer informasjon;

http://www.fhi.no/ew...1:5647:67:::0:0

 

http://www.senterfor...spx?id=1&menu=1

 

Han sier mye fornuftig, f.eks: gå til lege.

 

Resten av det er det ikke så farlig med. Spirulina og Chlorella er Christer Falck i pulver-form. Det kan han spise sjæl.

 

For all del, ikke erstatt mat med pulver!! Ta det gjerne i tillegg, men ALDRI som erstatning. Det er det mye av disse supermat-pulver greiene er ment å gjøre. Ja; det står "kosttilskudd, skal ikke erstatte måltider" kanskje, men det er da farken meg det de gjør, disse supermat-nutcasene.

 

Gå til legen, og så spiser du middag. (Tror kanskje du har spist såpass lite, såpass lenge; at du bør få deg en god plan for hvordan spise normalt igjen).

 

Meningen med det jeg skriver om tilskuddene er å få mineralbalansen bedre, for når den klikker på plass så kan man endre synet på sitt eget speilbilde, så vidt jeg husker i farta er det sink som er det viktigste.

Poenget er at dette er noe man kan gjøre selv relativt raskt for å forsøke å stabilisere men man venter på behandling.

 

Det er ikke tilrådelig for en person i den psykiske fortatningen å anbefale trening. Man trenger først og fremst å få hjelp til problemet av profesjonelle. Trening er viktig for alle mennesker, men det må komme i riktig rekkefølge ved slike lidelser.

Lenke til kommentar

Nei, jeez... begynn å tren! du orker det 3 timer i uka. Man the fuck up!

 

Tren sånn her

 

Knebøy 5x5

Markløft 5x5

Benkpress 5x5

Roing 5x5

Militærpress 5x5

 

Ser ikke helt vitsen med å annbefale en som skal ned i vekt å trene styrke..

Vil du ned i vekt, begynn å gå/jogg (mye). Enkleste, raskeste og mest effektive måten å gjøre det på.

 

Før har det vært kjent at hvis man går (f.eks) 10 km, eller jogger/løper 10km så vil antall forbrente kcal være det samme, ettersom arbeidet man har gjort er likt. Det stemmer dog ikke, nyere forskning viser til at ved høyere intensitet så vil kcal forbruket være høyere enn ved lavere inntensitet, selv om arbeidet man gjør er det samme. Grunnen til dette er at kroppen ETTER man er ferdig bruker lengre/lang tid på å komme seg til "normalen".

 

Så mitt tips er jogg/gå økter.

Lenke til kommentar

Nei, jeez... begynn å tren! du orker det 3 timer i uka. Man the fuck up!

 

Tren sånn her

 

Knebøy 5x5

Markløft 5x5

Benkpress 5x5

Roing 5x5

Militærpress 5x5

 

Ser ikke helt vitsen med å annbefale en som skal ned i vekt å trene styrke..

Vil du ned i vekt, begynn å gå/jogg (mye). Enkleste, raskeste og mest effektive måten å gjøre det på.

 

Før har det vært kjent at hvis man går (f.eks) 10 km, eller jogger/løper 10km så vil antall forbrente kcal være det samme, ettersom arbeidet man har gjort er likt. Det stemmer dog ikke, nyere forskning viser til at ved høyere intensitet så vil kcal forbruket være høyere enn ved lavere inntensitet, selv om arbeidet man gjør er det samme. Grunnen til dette er at kroppen ETTER man er ferdig bruker lengre/lang tid på å komme seg til "normalen".

 

Så mitt tips er jogg/gå økter.

Ser ikke helt vitsen i at du skal poste...

 

Når man trener styrke signaliserer man til kroppen at man ønsker å beholde muskelmassen.

Og du vet evl at det er muskelmassen som fastsetter forbrenningen sammen med alder og kjønn?

Lenke til kommentar

Oi, hårsår av en eller annen grunn?

 

Tja. nå har jeg sikkert en god del mer info og kunnskap anngående forbrenning/trening/kosthold enn de fleste så ser ikke helt grunnen til at jeg ikke skal poste...

 

Etter hva jeg skjønte fra første posten så var han interresert i å gå ned i vekt - ikke hovedsakelig å bygge muskler. Hvis du har gode kilder til at styrketrening &--#62; jogging når det gjelder å gå ned i vekt så står du helt fritt til å poste det.

 

Du snakker om hva som er basalforbrenning.. Ja er fullstendig klar over det. Det jeg snakker om er den forbrenningen som kommer når du trener. Og for å forbrenne mest mulig kcal så er jogging/løping absolutt best.

 

 

edit: Forresten, hvorfor skulle jeg ikke poste når jeg har kunnskap om emnet?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...