Gå til innhold

Sjekke hvor lenge pc'en har stått på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trykk ctrl-alt-delete og gå inn på task manager(oppgavebehandling), og videre til prosesser. Der kan du sjekke hvor lenge exploreren har vært oppe. :wink: Dette fungerer selfølgelig bare visst du ikke har restartet explorer i den tiden som maskinen har vært på da.

Burde egentlig bare holdt kjeft da jeg ikke er helt sikker i min sak, men blir det ikke litt feil da jeg mistenker at den CPU timegreia går "rundt når den passerer 99 timer?

 

Uansett tror jeg den avslått default (Var ihvertfall det på PC'en jeg sitter på nå), så da må man inn på "View" og trykke select colums, for å så hake av CPU time.

Lenke til kommentar
Trykk ctrl-alt-delete og gå inn på task manager(oppgavebehandling), og videre til prosesser. Der kan du sjekke hvor lenge exploreren har vært oppe. :wink: Dette fungerer selfølgelig bare visst du ikke har restartet explorer i den tiden som maskinen har vært på da.

Burde egentlig bare holdt kjeft da jeg ikke er helt sikker i min sak, men blir det ikke litt feil da jeg mistenker at den CPU timegreia går "rundt når den passerer 99 timer?

 

Uansett tror jeg den avslått default (Var ihvertfall det på PC'en jeg sitter på nå), så da må man inn på "View" og trykke select colums, for å så hake av CPU time.

00 til 99 er hvor mye prosent av systemressursene de forskjellige programmene bruker. Ikke hvor lenge de har vært aktive...

 

Som han over meg skrev, høyreklikk på nettverkstilkoblingen, der står det hvor lenge den har vært aktiv. Og den pleier somregel å ha vært aktiv like lenge som maskinen.

Lenke til kommentar

Lag en ny tekstfil på skrivebordet ditt som du kaller oppetid.

 

I denne fila lagrer du følgende:

 

systeminfo | @find "Virketid for datamaskinen:"

pause

 

Etter å ha lagret fila er det bare å skifte navn fra oppetid.txt til oppetid.bat

 

Nå vil du få opp oppetid hver gang du dobbelklikker på denne fila.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...