Gå til innhold

Nikon D600 annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

D600 er på lager på fotovideo.no. 100+ så ser ut til at det er plenty kameraer i markedet. Det er ganske sprøtt med tanke på hvordan D800 har vært tilgjenglig, eller rettere sagt, ikke vært tilgjengelig ;P

Ikke spesielt sprøtt synes jeg. Nikon har tydeligvis lært noe av D800-lanseringen og det er nok derfor at de har ruget på D600 siden tidlig på sommeren en gang når de første (tilsynelatende) reelle bilder og spec for D600 lekket første gang. Sannsynligvis har D600 vært i produksjon en stund slik at de skal slippe tilsvarende leveringsproblmer. Høy startpris for så (forhåpentligvis) reduksjon er også et samrt trekk i stden for motsatt som de gjorde med D800. Hvis AF-sensoren er alignet riktig også kan det bli en ganske smertefri lansering for Nikon denne gangen.

Lenke til kommentar

Man hadde vell gått litt mere amokk da! :)

Ikke nødvendigvis - D600 eller 6D er det eneste FF husene som frister meg - mye pga. størrelse. Men jeg har ikke noe optikk; så det må jo brukes noe penger på det også. Og det er jo greit å ha noe til overs slik at jeg kan reise til et fotogent sted.

 

Sant det tom. Størrelsen er vell midt i mellom d7k og d800 en plass, kanskje mere mot d7k'n. Men leser at feelen er mere som d800.

 

Hehe ja man kan ikke burne alt på fotoutstyr... :) Greit med sosiale fototurer også!

 

Fant dette review'et.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IosQ4xCJBB0

Endret av Jann.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...og der datt D800 (ikke uventet) ned til rett under 21.000 hos Fotovideo og Japan Photo, og forskjellen mellom D600 og D800 er dermed bare litt over 3000,-.

 

Disse to modellene skiller seg i mine øyne altfor lite i pris - regner med at D600 kommer til 14.999,- om noen uker.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...