Gå til innhold

Nikon D600 annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt dyrere enn jeg hadde håpet på, men størrelsen og sensoren virker spennende.

Det har jo stadig blitt hypet opp som "fullformat for hvermansen", men dette ligger jo såpass tett opptil andre fullformat i pris(og langt over bruktpriser eller eldre modeller) at det neppe er noe for hvermansen.

Når man i tillegg legger til prisene på optikk til FF, så vil jeg påstå at dette er langt i fra.

Dette er selvsagt ikke kritikk rettet mot Nikon, men mot media som masserer prisen til noe den ikke er.

At jeg aldri lærer....

Lenke til kommentar

Fint at det endelig ser ut som om vi begynner å gå vekk fra crop sensor på DSLR. Nå får vi sånn ca. en fullformat D7000, og forhåpentligvis går det bare nedover herfra (nedover i kamerastørrelse og pris altså). Drittlei av og hele tiden ta høyde for crop når jeg ser på objektiver. Kanskje greit for de som vil ha tele, men vidvinkel/normal er et helvete.

 

Dette blir neppe noe kjøp med det første, men fint å tenke på at jeg slipper crop ved neste korsvei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt D600 på fotovideo!

Gidder ikke vente et halvår til det blir et par tusen billigere...

Jeg fikk god pris på min D700 for noen måneder siden; 12.000,- :D

Jeg er glad jeg handlet raskt når jeg skjønte at D600 kom snart. blir det nok vanskelig å bli kvitt D700 over 8000,-...

Jeg skulle egentlig bytte til D800, men fikk nyss om D600 akkurat i tide! Passer meg mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...