cliffme Skrevet 19. april 2016 Rapporter Del Skrevet 19. april 2016 Får satse på at dem holder tett! Vasket dem + flaskeskyllet med Star San før jeg tappet øl på dem, som med alle flasker. Da er det bare å håpe at de holder tett så blir det nok bra. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. april 2016 Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 Testet en flask nå av det jeg flasket sist helg. Smaker bra, bare litt søtt. Regner med dette er pga dem skal stå en uke til før jeg setter dem kaldt. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 23. april 2016 Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 Testet en flask nå av det jeg flasket sist helg. Smaker bra, bare litt søtt. Regner med dette er pga dem skal stå en uke til før jeg setter dem kaldt. Hva ble FG før du flasket? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. april 2016 Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 OG: 1062 FG: 1014 Målte 1014 ved to målinger, to dager i mellom. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 23. april 2016 Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 Kva slags øl var dette igjen? Me serverte vår pale ale i dag, slo ålreit an. Weissbier var meir populær. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 24. april 2016 Rapporter Del Skrevet 24. april 2016 IPA ølsett. Da høres det greit ut med 1014. Hvilken gjær brukte du? US05? Hvordan var karboneringen? Hvis den var bra så kan du bare sette det kaldt nå. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. april 2016 Rapporter Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Det aner jeg faktisk ikke, brukte den som fulgte med Kunne godt være litt mer kullsyre, så jeg lar dem stå en uke til før dem settes i kjelleren. Endret 24. april 2016 av Skogslik Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april 2016 Det aner jeg faktisk ikke, brukte den som fulgte med Kunne godt være litt mer kullsyre, så jeg lar dem stå en uke til før dem settes i kjelleren. Bare la de stå litt, øl har godt av det... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 15. november 2016 Rapporter Del Skrevet 15. november 2016 Får satse på at dem holder tett! Vasket dem + flaskeskyllet med Star San før jeg tappet øl på dem, som med alle flasker. Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 20. november 2016 Rapporter Del Skrevet 20. november 2016 Hei Hva tenker de erfarne om dette: https://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=59608264 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. november 2016 Rapporter Del Skrevet 20. november 2016 Hei Hva tenker de erfarne om dette: https://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=59608264 Ser heilt greit ut, einaste er at eg savner innerkar for å ha malten i. Med ein slik kjele må du enten brygge i pose (brew in bag), eller så må du sile vørteren. Det store spørsmålet er kva du ønsker. Ein slik kjele er ein billig måte å starte på, men om du trur du kjeme til å avansere i framtida, så burde du kanskje vurdere å hoppe over dette steget og heller betale litt meir for litt meir avansert utstyr. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 20. november 2016 Rapporter Del Skrevet 20. november 2016 Er vel hovedsakelig BIAB jeg blir å benytte meg av, så da ser jo dette greit ut. Avventer kjøpt til senere, skal brygge med venner for første gang om noen helger i en Braumeister (50l) - det blir spennende! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 20. november 2016 Rapporter Del Skrevet 20. november 2016 Det store spørsmålet er kva du ønsker. Ein slik kjele er ein billig måte å starte på, men om du trur du kjeme til å avansere i framtida, så burde du kanskje vurdere å hoppe over dette steget og heller betale litt meir for litt meir avansert utstyr. Hva er anbefalt startkit om man ønsker å gå rett til neste steg? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. november 2016 Rapporter Del Skrevet 20. november 2016 Då hadde eg gått for ei bryggemaskin, som f.eks. denne: http://www.brygging.no/bryggeutstyr/brewcrafter25-oppgradert-modell Det koster litt meir, men det er veldig greit med silkaret når du brygger med all-grain. I tillegg følger det med kjølespiral og pumpe. Nedkjøring av vørteren bør gå raskt, og ved kjøling med f.eks. isbitar så er risikoen for villgjær langt større. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 20. november 2016 Rapporter Del Skrevet 20. november 2016 Det store spørsmålet er kva du ønsker. Ein slik kjele er ein billig måte å starte på, men om du trur du kjeme til å avansere i framtida, så burde du kanskje vurdere å hoppe over dette steget og heller betale litt meir for litt meir avansert utstyr. Hva er anbefalt startkit om man ønsker å gå rett til neste steg? Jeg gikk rett på en Speidel. Angrer ikke på at jeg gikk rett på den. Har en 50 liter og en 20 liter. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 20. november 2016 Rapporter Del Skrevet 20. november 2016 Jeg gikk rett på en Speidel. Angrer ikke på at jeg gikk rett på den. Har en 50 liter og en 20 liter. Så er da speidel ett steg over Brewcrafter igjen? Eller er det bare en bedre maskin. - 3 ganger prisen av BC25 var ikke helt det budsjettet jeg tenkte meg i utgangspunktet Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. november 2016 Rapporter Del Skrevet 20. november 2016 Gikk også rett på speidel, men har i ettertid kjøpt litt billigare utstyr også. Som nybegynder treng du ikkje veldig bra utstyr, men samtidig meiner eg at detver langt meir givande å brygge dersom du har meir enn berre ein stor kjele og hjelpe deg med. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 20. november 2016 Rapporter Del Skrevet 20. november 2016 (endret) Dobbel-crash-post Endret 20. november 2016 av kjetilkl Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 21. november 2016 Rapporter Del Skrevet 21. november 2016 (endret) Hei, Jeg vurderer å kjøpe denne og denne, hadde kjøpt 60liters versjonen dersom jeg hadde hatt mye plass, men det har jeg ikke. Ser det greit ut? Noe mer jeg trenger? Endret 21. november 2016 av Noxz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå