Gå til innhold

Ølbryggertråden


Gouldfan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Hei

 

Hva tenker de erfarne om dette: https://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=59608264

Ser heilt greit ut, einaste er at eg savner innerkar for å ha malten i.

Med ein slik kjele må du enten brygge i pose (brew in bag), eller så må du sile vørteren.

 

Det store spørsmålet er kva du ønsker. Ein slik kjele er ein billig måte å starte på, men om du trur du kjeme til å avansere i framtida, så burde du kanskje vurdere å hoppe over dette steget og heller betale litt meir for litt meir avansert utstyr.

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er kva du ønsker. Ein slik kjele er ein billig måte å starte på, men om du trur du kjeme til å avansere i framtida, så burde du kanskje vurdere å hoppe over dette steget og heller betale litt meir for litt meir avansert utstyr.

Hva er anbefalt startkit om man ønsker å gå rett til neste steg?

Lenke til kommentar

Då hadde eg gått for ei bryggemaskin, som f.eks. denne: http://www.brygging.no/bryggeutstyr/brewcrafter25-oppgradert-modell

 

Det koster litt meir, men det er veldig greit med silkaret når du brygger med all-grain. I tillegg følger det med kjølespiral og pumpe.

Nedkjøring av vørteren bør gå raskt, og ved kjøling med f.eks. isbitar så er risikoen for villgjær langt større.

Lenke til kommentar

 

Det store spørsmålet er kva du ønsker. Ein slik kjele er ein billig måte å starte på, men om du trur du kjeme til å avansere i framtida, så burde du kanskje vurdere å hoppe over dette steget og heller betale litt meir for litt meir avansert utstyr.

Hva er anbefalt startkit om man ønsker å gå rett til neste steg?

 

Jeg gikk rett på en Speidel. Angrer ikke på at jeg gikk rett på den. Har en 50 liter og en 20 liter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...